– Introwersja to nie lęk i wycofanie czy brak pewności siebie, również nie brak kompetencji – podkreśla psycholog Joanna Marszalska. – Introwertyk dużo myśli, ale nielicznymi rzeczami się dzieli. To znaczy, że w pracy jest dużym zasobem, jednak często niezauważonym – dodaje psycholog Angelika Szymanek. Specjalistki wyjaśniają, co pomaga, a co przeszkadza w pracy introwertykom.
Lista stanowisk - Konferansjer
Konferansjer
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Konferansjer to osoba zajmująca się prowadzeniem różnego rodzaju występów publicznych, widowisk, imprez i spotkań, odbywających się w przestrzeni publicznej. Osoba obsadzona na tym stanowisku przede wszystkim zapowiada w możliwie atrakcyjny sposób następujące po sobie elementy programu, często oddzielając je krótkimi formami z pogranicza aktorstwa – anegdotami, rysami historycznymi, etc. Konferansjer w zależności od charakteru imprezy lub wystąpienia może ograniczyć się do nakreślenia historii i kontekstu powstania danego punktu programu, przedstawienia jego autorów lub wykonawców, lub wzbogacać występy o wcześniej wspomniane anegdoty lub formy korelacji z publiką. Różnorodne formy występów publicznych wymagają różnych rodzajów konferansjerki; koncert jazzowy, ze względu na specyficzny, poważny charakter źle komponuje się z „zabawowym” stylem jego prowadzenia, podczas, gdy występ kabaretowy wiąże się z mocno humorystycznym sposobem jego prowadzenia.
WYMAGANIA
Nie istnieją sztywne, formalne wymogi kwalifikacyjne, z którymi zmierzyć musiałyby się osoby zainteresowane pracą w charakterze konferansjera. Luźny statut stanowiska opiera się raczej na indywidualnych cechach, zdolnościach i predyspozycjach osób je obejmujących – muszą one odznaczać się dużą dozą kreatywności, poczucia humoru, umiejętności odnalezienia się w stresujących warunkach scenicznych. Praca konferansjera polega na bardzo aktywnej interakcji z publicznością danego występu, koncertu czy przedstawienia, dlatego też ponadprzeciętna komunikatywność to podstawa do wykonywania obowiązków konferansjera. Zawód ten należy do branży showbiznesu i rządzi się swoimi specyficznymi prawami – jego objęcie rzadko odbywa się na zasadach tradycyjnego procesu rekrutacji, częściej zaś na stopniowym odnajdywaniu się w środowisku i otoczeniu branży artystycznej.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy konferansjera jest przestrzeń publiczna – scena, estrada, obszar klubów, sal koncertowych, teatrów, czy nawet filharmonii. Choć publiczne występy wiążą się z dużym stresem, osoby biorące w nich udział posiadają odpowiednie predyspozycje, cechy charakteru i doświadczenie, pozwalające przezwyciężyć te niedogodności i obrócić je w przyjemność.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Zawód konferansjera funkcjonuje w branży artystycznej, rodzimym i zagranicznym showbiznesie, a dostęp do niego, jak wspomniano już wcześniej, nie opiera się na tradycyjnych formach zatrudnienia.
ZAROBKI
Zarobki konferansjera są niezwykle trudne do sprecyzowania i ściśle wiążą się z rozmiarami, prestiżem i charakterem danego przedsięwzięcia artystycznego, którego prowadzeniem ma się zająć. Minimalna stawka to jednak około 3000 złotych brutto miesięcznie.
Najnowsze artykuły
Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje
Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom
Przed nami imprezy firmowe, upominki dla pracowników, ale też składanie sobie nawzajem życzeń na święta i Nowy Rok. I tu pojawia się mały problem: dla wielu osób składanie życzeń szefowi, kolegom czy klientom jest dość stresujące. Co powiedzieć, żeby nie popełnić gafy i szczerze przekazać swoje dobre intencje? Podpowiadamy, jakie życzenia będą właściwe, a jakiego doboru słów lepiej unikać.
Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?
– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?
Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody
Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.
Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?
Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?
Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?
Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?