Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.
Lista stanowisk - Konferansjer
Konferansjer
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Konferansjer to osoba zajmująca się prowadzeniem różnego rodzaju występów publicznych, widowisk, imprez i spotkań, odbywających się w przestrzeni publicznej. Osoba obsadzona na tym stanowisku przede wszystkim zapowiada w możliwie atrakcyjny sposób następujące po sobie elementy programu, często oddzielając je krótkimi formami z pogranicza aktorstwa – anegdotami, rysami historycznymi, etc. Konferansjer w zależności od charakteru imprezy lub wystąpienia może ograniczyć się do nakreślenia historii i kontekstu powstania danego punktu programu, przedstawienia jego autorów lub wykonawców, lub wzbogacać występy o wcześniej wspomniane anegdoty lub formy korelacji z publiką. Różnorodne formy występów publicznych wymagają różnych rodzajów konferansjerki; koncert jazzowy, ze względu na specyficzny, poważny charakter źle komponuje się z „zabawowym” stylem jego prowadzenia, podczas, gdy występ kabaretowy wiąże się z mocno humorystycznym sposobem jego prowadzenia.
WYMAGANIA
Nie istnieją sztywne, formalne wymogi kwalifikacyjne, z którymi zmierzyć musiałyby się osoby zainteresowane pracą w charakterze konferansjera. Luźny statut stanowiska opiera się raczej na indywidualnych cechach, zdolnościach i predyspozycjach osób je obejmujących – muszą one odznaczać się dużą dozą kreatywności, poczucia humoru, umiejętności odnalezienia się w stresujących warunkach scenicznych. Praca konferansjera polega na bardzo aktywnej interakcji z publicznością danego występu, koncertu czy przedstawienia, dlatego też ponadprzeciętna komunikatywność to podstawa do wykonywania obowiązków konferansjera. Zawód ten należy do branży showbiznesu i rządzi się swoimi specyficznymi prawami – jego objęcie rzadko odbywa się na zasadach tradycyjnego procesu rekrutacji, częściej zaś na stopniowym odnajdywaniu się w środowisku i otoczeniu branży artystycznej.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy konferansjera jest przestrzeń publiczna – scena, estrada, obszar klubów, sal koncertowych, teatrów, czy nawet filharmonii. Choć publiczne występy wiążą się z dużym stresem, osoby biorące w nich udział posiadają odpowiednie predyspozycje, cechy charakteru i doświadczenie, pozwalające przezwyciężyć te niedogodności i obrócić je w przyjemność.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Zawód konferansjera funkcjonuje w branży artystycznej, rodzimym i zagranicznym showbiznesie, a dostęp do niego, jak wspomniano już wcześniej, nie opiera się na tradycyjnych formach zatrudnienia.
ZAROBKI
Zarobki konferansjera są niezwykle trudne do sprecyzowania i ściśle wiążą się z rozmiarami, prestiżem i charakterem danego przedsięwzięcia artystycznego, którego prowadzeniem ma się zająć. Minimalna stawka to jednak około 3000 złotych brutto miesięcznie.
Najnowsze artykuły
Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?
W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego
Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?