– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.
Lista stanowisk - Kierownik Regionalny ds. Obsługi Małych Przedsiębiorstw
Kierownik Regionalny ds. Obsługi Małych Przedsiębiorstw
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Zakres obowiązków kierownika regionalnego do spraw obsługi małych przedsiębiorstw jest bardzo zbliżony do obszaru kompetencji kierownika ds. obsługi małych przedsiębiorstw, z tą jedynie różnicą, że osoba obsadzona na pierwszym stanowisku obejmuje swoją jurysdykcją wyłącznie wyznaczony oddział lub oddziały, zawierające się w danym regionie. Kierownik nawiązuje kontakty ze strategicznymi, z punktu widzenia oddziału, przedsiębiorstwami, nadzoruje i koordynuje całokształt procesów, związanych z bieżącą obsługą małych przedsiębiorstw. Kierownik opracowuje wewnętrzne normy i procedury, mające zapewnić maksymalną wydajność obsługi małych przedsiębiorstw na zarządzanym obszarze, a także, na podstawie posiadanej wiedzy i doświadczenia, organizuje szkolenia dla nowych pracowników. Wszystkie działania kierownika muszą pozostawać w zgodzie z ogólną polityką firmy lub instytucji, osoba obsadzona na tym stanowisku analizuje wyniki finansowe zarządzanego działu i składa raporty na ręce bezpośrednich przełożonych – w tym przypadku kierownika regionu.
WYMAGANIA
Wśród najczęściej spotykanych wymagań kwalifikacyjnych, stawianych przed osobami aplikującymi na stanowisko kierownika regionalnego ds. obsługi małych przedsiębiorstw, najważniejszą pozostaje kwestia posiadanego przez nie wykształcenia – preferowani są kandydaci posiadający wykształcenie wyższe ekonomiczne, zdobyte na kierunku takim jak marketing i zarządzanie lub podobnym. Wieloletnie doświadczenie na stanowisku kierownika działu jest także wymagane. Kierowniczy charakter stanowiska wymusza konieczność posiadania zdolności zarządzania kapitałem ludzkim, szeroki zakres kompetencji zaś zdolność podejmowania strategicznych decyzji i dogłębną znajomość branży, ze szczególnym uwzględnieniem regionalnego rynku.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy kierownika jest przestrzeń biurowa oddziału regionalnego, większość obowiązków osoby zatrudnionej w tym charakterze, jest wykonywana za pośrednictwem systemu komputerowego. Kierownik kontaktuje się osobiście ze strategicznymi klientami, a także ze zwierzchnikami regionalnymi i szczebla centralnego.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Stanowisko funkcjonuje w firmach i instytucjach, których działalność ma charakter ogólnokrajowy i wykorzystujących oddziały regionalne, przede wszystkim należących do branży bankowości i ubezpieczeniowej.
ZAROBKI
Zarobki na tym stanowisku szacowane są na około 15 tysięcy złotych brutto miesięcznie.
Najnowsze artykuły
Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy
W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.
Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom
Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?