Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Co zrobić, żeby zostać zapamiętanym?

Co zrobić, żeby zostać zapamiętanym?

 
Co zrobić, żeby zostać zapamiętanym?

Spis treści

Wybierasz się na branżową konferencję i chcesz nawiązać nowe kontakty? Przed Tobą targi pracy, na których planujesz zdobyć zatrudnienie w wymarzonej firmie? A może właśnie dołączyłeś do nowego zespołu, chciałbyś zrobić dobre pierwsze wrażenie i zostać zapamiętany? Oto 6 wskazówek, co zrobić, aby zapaść rozmówcy w pamięć. I bynajmniej nie jako "ten nudziarz z księgowości".

 

Uśmiechaj się

 

Szczery uśmiech to podstawa. Wzbudzanie go u innych, np. opowiadaniem anegdot, również jest mile widziane. Z uśmiechem na ustach pokazujemy, że mamy dobry humor, jesteśmy otwarci na innych. Z pozytywnie nastawionymi osobami łatwiej nawiązać kontakt, szybciej też budzą one zaufanie. To bardzo ważne, jeśli pragniemy, aby po spotkaniu, ktoś nas zapamiętał.

 

Zapamiętaj imię rozmówcy

 

Chcesz, aby wszyscy poznali Twoje imię, a jednocześnie nie zadajesz sobie trudu zapamiętania imion rozmówców? Używasz bezosobowych form, a Twoje rozmowy są krótkie i powierzchowne? Nie zdziw się więc, jeśli nazajutrz nikt nie będzie o Tobie pamiętał. Zamiast tego zwracaj się do rozmówcy po imieniu – to świadczy o Twoim zaangażowaniu.

 

Zainteresuj się historią rozmówcy

 

Być może wydaje Ci się, że im więcej o sobie powiesz, tym więcej szczegółów zapamięta Twój rozmówca. Monolog zostaw na inną okazję, a gdy nawiązujesz znajomości i chcesz zostać zauważony, słuchaj, zadawaj pytania, po prostu wykaż zainteresowanie tym, co inni mają do powiedzenia. 

 

Bądź szczery, kontrowersyjny

 

Spotkanie z kontrowersyjną osobą zapada w pamięć. Szansa, że Twój rozmówca Cię zapamięta w tłumie osób, kiedy zamieniliście dwa zdania na temat pogody, jest mała. Wzrośnie, jeśli wybierzesz oryginalny, być może nieco kontrowersyjny temat. Nie chodzi jednak o to, abyś wdawał się w dyskusję o polityce, szczepieniach na COVID-19 czy na inne tematy do rozmów, których lepiej nie poruszać w pracy. Nikogo nie obrażaj, nie przechwalaj się, ale zaprezentuj się jako osoba szczera, otwarta i pewna siebie.

 

Zwróć uwagę na mowę ciała

 

Warto zwracać uwagę na mowę ciała, zarówno własną, jak i rozmówcy. Mimika, gesty, sposób, w jaki ktoś stoi czy siedzi, zdradzają bardzo wiele – niepewność, znudzenie, ale i żywe zainteresowanie rozmową. Dlatego bacznie obserwuj otoczenie, lecz też kontroluj swoje ciało. Silny uścisk dłoni na początku, wyprostowana postawa, utrzymywanie kontaktu wzrokowego, potakiwanie świadczą o Twojej pewności siebie i pomogą Ci dobrze się zaprezentować.

 

Słuchaj rozmówcy


Pokaż rozmówcy, że jego historia jest dla Ciebie interesująca, a masz szansę nawiązać dobrą relację. Umiejętność słuchania jest bardzo ważna w życiu zawodowym. Skup się na tym, co mówi Twój rozmówca, dopytuj, analizuj, zgłębiaj temat. Jeśli komuś będzie się z Tobą wyjątkowo dobrze rozmawiało, z pewnością zapamięta Cię na dłużej.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Zastępca Dyrektora Liceum

    TEB Edukacja   Poznań    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Twój zakres obowiązków: przygotowanie, prowadzenie, kontrola dokumentacji przebiegu nauczania zgodnie z przepisami prawa oświatowego, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym realizowaniem procesu kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem podstawy programowej i standardów egzaminów...
  • Specjalista ds. handlowych – Dywizja Serwisu

    Rockfin S.A.   Małkowo    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    6 godz.
    Na tym stanowisku będziesz odpowiadać za: Analizę rynku i wsparcie strategii sprzedaży usług serwisowych, Pozyskiwanie zapytań, wykonywanie arkuszy cenowych oraz przygotowanie ofert handlowych, Udział w rozmowach i negocjacjach handlowych – także w jęz.angielskim, Budowanie i utrzymywanie...
  • Bank Pocztowy S.A.
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    7 godz.
    Twój zakres obowiązków pozyskiwanie Klientów rozliczeniowych i kredytowych z segmentu Mieszkalnictwa (Wspólnoty i Spółdzielnie Mieszkaniowe) zarządzanie relacjami biznesowymi z dotychczasowymi i potencjalnymi Klientami oraz partnerami biznesowymi; zapewnienie najwyższej jakości doradztwa i...
  • Spawacz / Monter

    pracownik fizyczny  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    ZADANIA: Spawanie konstrukcji stalowych Montaż konstrukcji stalowych Wykonywanie prac pomocniczych związanych ze spawaniem i montażem konstrukcji stalowej Wykonywanie prac zgodnie z harmonogramem robót i dokumentacją techniczną Przestrzeganie technologii spawania i montażu zgodnie z...
  • Kierownik wytwórni konstrukcji stalowych

    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    ZADANIA: Zarządzanie procesem produkcyjnym wytwórni konstrukcji stalowych – od planowania po realizację Nadzór nad zespołem pracowników, w tym organizacja pracy, delegowanie zadań i motywowanie zespołu Opracowywanie harmonogramów produkcji i dbałość o ich terminową realizację...
  • Opiekun / Opiekunka Klienta Kluczowego

    Benefit Systems S.A.   Warszawa, Wola, niedaleko stacji metra Rondo Daszyńskiego    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    9 godz.
    Sprawdź swój codzienny plan treningowy Ścisła współpraca z Opiekunem Biznesowym na przypisanym portfelu Klientów kluczowych oraz koordynacja działań z innymi działami firmy w celu sprawnej realizacji zgłoszeń klientów, Budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z Klientami, zapewniając...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?