Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Ekspres do kawy do biura – który wybrać?

Ekspres do kawy do biura – który wybrać?

 
Ekspres do kawy do biura – który wybrać?

Spis treści

 

Kawa jest jednym z podstawowych pracowniczych benefitów oraz najczęściej wybieranym napojem przez klientów czy gości zaproszonych do firmy na spotkanie. Zalet kawy w pracy jest wiele, a każdy pracownik szybko wymieni choćby jej pozytywny wpływ na redukcję zmęczenia czy  integrację zespołu. Jak zdecydować się na dobry ekspres do kawy, kiedy wybór jest tak duży, że wizyta w sklepie stacjonarnym bądź internetowym przyprawia o zawrót głowy? Urządzeń jest mnóstwo, można wybierać między sposobami działania, wzorem czy trybem przygotowywania kawy. Czym się kierować przy wyborze ekspresu do biura? 

 

Ekspres do kawy – na co zwrócić uwagę?

 

Ważne kryteria wyboru ekspresu do biura to przede wszystkim: liczba pracowników w firmie, łatwość obsługi oraz sam rodzaj ekspresu.

Najpierw warto sprawdzić, jakie jest dzienne zapotrzebowanie na kawę, ponieważ niewystarczająco wydajny ekspres trzeba będzie często serwisować lub zwyczajnie szybko się popsuje. Statystyczny Europejczyk pije 3-4 filiżanki dziennie, ale można przeprowadzić w biurze własną ankietę, by mieć bardziej precyzyjny ogląd. Dysponując wiedzą o wymaganej wydajności, jesteśmy w stanie dość mocno zawęzić krąg poszukiwań.

 

Kolejnym kryterium, które należy wziąć pod uwagę, to łatwość obsługi urządzenia. Musimy pamiętać o tym, że korzystać z niego będą osoby o różnym stopniu technicznego zaawansowania. Wielość trybów, przycisków i światełek, zamiast być dodatkowym atutem, może spowodować, że ekspres przez większość czasu będzie unieruchomiony, a pracownicy zirytowani.

 

Aby wybrać najlepiej dopasowany rodzaj ekspresu do potrzeb firmy, warto najpierw je poznać. Na rynku dostępne są między innymi:

 

  • ekspresy przelewowe – to bardzo proste w swojej konstrukcji urządzenia: woda spływa do pojemnika z kawą mieloną i napełnia zaparzoną esencją dzbanek. Zaletą jest też niski koszt, ale w przypadku tego urządzenia nie ma możliwości przygotowania kaw mlecznych, trafi więc w gusta wyłącznie miłośników tradycyjnych „małych czarnych”;

  • ekspresy na kapsułki – są łatwe w obsłudze, ponieważ wystarczy umieścić kapsułkę w odpowiednim miejscu. Trudniejsze może wydawać się samo wybranie kawy, na jaką obecnie ma się ochotę, ze względu na wielość smaków i rodzajów kaw w kapsułkach. Wadą takiego rozwiązania jest wyższy koszt, kawa z kapsułki jest droższa niż kawa w ziarnach czy zmielona;

  • ekspresy ciśnieniowe kolbowe – tego typu urządzenie spotkamy najczęściej w kawiarniach, ale można nabyć ich mniejsze wersje. Dzięki nim można samemu przygotować profesjonalny napój z delikatną, kremową pianką. Jednak ich obsługa wymaga choćby podstawowej wiedzy i umiejętności baristycznych, by kawa była smaczna;

  • ekspresy automatyczne z młynkiem – urządzenia najbardziej zaawansowane, ale i najdroższe ze wszystkich wymienionych. Pozwalają na przygotowanie różnych rodzajów kaw, od espresso po delikatne cappuccino czy puszyste latte. Mimo szerokich możliwości takiego ekspresu, jego obsługa zwykle sprowadza się do naciśnięcia jednego przycisku.

 

Ile kosztuje ekspres do kawy?

 

Inwestycja w ekspres jest ze strony pracodawcy gestem dobrej woli i prezentem dla pracowników. Koszty takiego urządzenia są oczywiście bardzo zróżnicowane i jak często mawiają przedsiębiorcy, „sky is the limit”. Przy małym zapotrzebowaniu (do 30 kaw dziennie) wydatek na zakup ekspresu nie powinien przekroczyć 4000 zł netto, przy 30 do 80 kawach dziennie trzeba wydać w granicach 5-7000 zł netto, jeśli zaś ekspres musi być bardziej wydajny, to gest ten będzie jeszcze bardziej kosztowny. Na zakupie ekspresu do kawy koszty się nie kończą, trzeba pamiętać o wydatkach na ziarna (czy kapsułki), mleko, cukier, prąd oraz regularny serwis czy naprawy. Alternatywą do zakupu na własność może być dzierżawa ekspresu. Taką usługę świadczy wiele marek, które w ten sposób zarabiają na regularnej sprzedaży kawy.

 

Czy ekspres do kawy można wrzucić w koszty?

 

Kosztem podatkowym są podstawowe produkty, które przedsiębiorca decyduje się zakupić na potrzeby swoich pracowników. Zarówno ekspres do kawy, jak i kawa, cukier czy mleko można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem że zakup został udokumentowany fakturą wystawioną na dane firmowe. 

 

Jak odkamienić ekspres do kawy?

 

Aby biurowy ekspres działał prawidłowo i długo, konieczna jest regularna konserwacja urządzenia, czyli czyszczenie i odkamienianie. Nie jest to trudne, można skorzystać ze specjalnych płynów lub tabletek i włączyć odpowiedni tryb w ekspresie.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Konstruktor

    Rockfin S.A.   Gorlice    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Opis stanowiska: Konstruowanie urządzeń pomocniczych smarowania i chłodzenia maszyn wirujących (sprężarki, turbiny), zbiorników, rurociągów, itp. Przygotowywanie modeli 3D konstruowanych urządzeń; Dobór podzespołów, materiałów, wykonywanie obliczeń, analiz ryzyka; Opracowywanie...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Sprzedaży B2B

    Benefit Systems SA   Rzeszów, Aleja Armii Krajowej 21    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   6 700 - 12 000 zł brutto/mies.
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków W naszym zespole będziesz odpowiadać za pozyskiwanie nowych klientów biznesowych. Zajmiesz się sprzedażą Programu MultiLife oraz MultiSport - jednego z głównych świadczeń oczekiwanych na rynku pracy oraz otrzymasz bazę potencjalnych klientów, którą będziesz...
  • Specjalista ds. logistyki i utrzymania floty

    REMONDIS Hydrokan Sp. z o.o.   Gdańsk    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Planowanie i tworzenie harmonogramów realizacji usług. Przydzielanie i optymalne zarządzanie zasobami technicznymi oraz ludzkimi (sprzęt, załoga). Koordynacja i nadzór nad pracą zespołu terenowego liczącego ok. 30 pracowników. Planowanie zadań dla załogi, nadzór nad jakością...
  • GRUPA KDM Sp. z o.o.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Twój zakres obowiązków Bezpośredni nadzór nad podwykonawcami wykonującymi roboty instalacyjne / budowlane; Koordynowanie harmonogramów prac firm podwykonawczych; Przygotowywanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej; Pomoc i weryfikacja ofert przetargowych; Weryfikacja ofert dostawców i...
  • pracownik fizyczny / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    19 godz.
    woj. śląskie, małopolskie, dolnośląskie, wielkopolskie ZADANIA: Wykonywanie prac ciesielskich, zbrojarskich, betoniarskich oraz ogólnobudowlanych przy obiektach mostowych; Montaż i demontaż rusztowań, szalunków systemowych i tradycyjnych; Montaż zbrojenia oraz przygotowywanie stali...
  • Zastępca Dyrektora Technikum

    TEB Edukacja   Starogard Gdański    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    19 godz.
    Twój zakres obowiązków: przygotowanie, prowadzenie, kontrola i archiwizacja dokumentacji przebiegu nauczania zgodnie z przepisami prawa oświatowego, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym realizowaniem procesu kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem podstawy programowej i standardów...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?