Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Eventy firmowe - jakie przynoszą korzyści?

Eventy firmowe - jakie przynoszą korzyści?

 
Eventy firmowe - jakie przynoszą korzyści?

Eventy firmowe

 

Eventy firmowe to po prostu wydarzenia, w których uczestniczą pracownicy, najlepsi klienci czy kontrahenci. W zależności od celu założonego przez kierownictwo i oczywiście budżetu, jakim dysponuje, eventy mają różną formę. Zawsze jednak są okazją do oderwania się od służbowych obowiązków i spędzenia czasu z przełożonym i współpracownikami w innych niż zazwyczaj okolicznościach.


Eventy dla firm – cele i korzyści

 

Wigilia służbowa, wyjazd integracyjny, piknik, konferencja – to tylko niektóre przykłady eventów dla firm. Przedsiębiorcy, organizując takie wydarzenia, mogą wspierać swoje biznesowe cele. Przede wszystkim warto wskazać na funkcję integracyjną eventów – pozwalają spojrzeć na kolegów i koleżanki z zespołu z nieco innej strony. Okazją do lepszego poznania się może być zarówno piknik, na który zostają zaproszeni pracownicy wraz z rodzinami, jak i wyjazd integracyjny. Na takiej wycieczce najczęściej organizowane są atrakcje na eventy firmowe motywujące i wspierające team building. Mogą to być gry zespołowe, ukierunkowane na współpracę, pełne adrenaliny wyzwania, jak jazda quadem czy paintball, albo też wieczorne imprezy, np. karaoke.

 

Relacje międzyludzkie w zespole są bardzo ważne, a pozytywna atmosfera w miejscu pracy jest ważnym czynnikiem motywacyjnym. Dodatkowy atut wyjazdów firmowych to redukcja stresu – krótki wyjazd pełen atrakcji pozwala naładować akumulatory na długi czas. W programie weekendowego eventu, zorganizowanego w hotelu za miastem, może znaleźć się poza rozrywką także szkolenie, czy konferencja. Przyswajanie wiedzy w takich okolicznościach jest bardziej atrakcyjne, niż byłoby w biurze.

 

Przedsiębiorca, dla którego organizacja eventów firmowych jest ważna, może także wzmocnić swój wizerunek dobrego pracodawcy. Gdy zatrudnione osoby mają okazję wzięcia udziału w ciekawych wydarzeniach, czują, że firma o nie dba. Bardziej utożsamiają się z marką, podzielają cele przedsiębiorstwa i są zmotywowane oraz, co najważniejsze, nie traktują swojej pracy jedynie jako środka do zdobycia wynagrodzenia.

 

Firmowe imprezy czy wyjazdy, na które zaprasza się klientów albo kontrahentów, także wzmacniają biznesowe relacje, podnoszą prestiż przedsiębiorstwa. Jeśli firma wprowadza na rynek nowy produkt albo na przykład obchodzi 5-lecie działalności, dobrym pomysłem będzie uczczenie tego faktu podczas eventu. Imprezy firmowe są świetnym pretekstem do promocji marki.

 

Podsumowując, firmowe wydarzenia mogą przynieść zarówno organizatorowi, jak i uczestnikom wiele korzyści. Aby jednak zainwestowane pieniądze się zwróciły – przedsiębiorca powinien dokładnie określić cele, które chce osiągnąć.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

Najnowsze artykuły

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy stale mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywne nastawienie może być destrukcyjne? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Kilkudniowy urlop nie pozwolił Ci wypocząć? Nie pamiętasz, kiedy ostatnio czułeś się wyspany i nawet proste czynności wysysają z Ciebie całą energię? To może nie być zwykłe zmęczenie, ale poważniejsza dolegliwość. Wyjaśniamy, jakie są symptomy syndromu chronicznego zmęczenia, kiedy warto zwrócić się do specjalisty oraz co może pomóc złagodzić objawy CFS.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.