Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Jak zostać stylistą

Jak zostać stylistą

 
Jak zostać stylistą

Jak zostać stylistą

 

Słowo stylista najczęściej kojarzy się z osobą ubierającą słynne gwiazdy na wielkie wyjścia i gale. Obecnie coraz więcej ludzi korzysta z usług profesjonalistów, którzy podpowiedzą, jaki strój wybrać stosownie do okazji. Specjaliści pracujący w tej branży często wybierają się z klientami na zakupy i pomagają dobrać najbardziej odpowiednią dla nich garderobę. Styliści mogą pracować dla klientów indywidualnych lub czasopism o tematyce modowej. Dbają też o wizerunek podwładnych różnych firm, a także przygotowują modeli do sesji zdjęciowych. Możliwości jest coraz więcej. Jak zostać stylistą?

Praca w tej branży nie wymaga kierunkowego wykształcenia, chociaż na pewno będzie ono mile widziane. Coraz więcej szkół decyduje się na wprowadzenie do swojej oferty kierunku związanego z modą. Można także ukończyć krótsze kursy bądź szkolenia. Jeżeli nie mamy czasu bądź pieniędzy na doszkalanie się, istnieją inne sposoby, aby rozpocząć karierę w tej branży. Przede wszystkim warto robić zdjęcia swoich stylizacji i tworzyć portfolio. Niektórzy decydują się na prowadzenie bloga i powoli pracują nad pozyskaniem obserwatorów. Czasami sklepy z odzieżą szukają osoby, która będzie doradzać klientom, w jakich ubraniach dobrze wyglądają, a które zdecydowanie powinni odrzucić. Jeżeli mamy środki finansowe i dobry plan biznesowy, możemy założyć jednoosobową działalność gospodarczą. Część osób, decydując się na założenie firmy, próbuje uzyskać dofinansowanie z Unii Europejskiej.

 

Jakie cechy powinien mieć stylista


Stylista pracuje z ludźmi, dlatego ważna jest komunikatywność oraz otwartość. Istotne są przede wszystkim wyczucie stylu oraz cierpliwość. W tym zawodzie liczy się też słuchanie i poznanie potrzeb klientów. Na początku trzeba dowiedzieć się, na jaką okazję przeznaczona jest stylizacja. Ważne są także szczerość oraz wyczucie taktu. Osoba pracująca na tym stanowisku musi czasem powiedzieć klientowi, że dany fason bądź kolor nie są dla niego. Jednocześnie trzeba to zrobić w taki sposób, aby nikogo nie urazić. Kolejną istotną cechą stylistów powinna być kreatywność oraz umiejętność przeprowadzenia analizy kolorystycznej. Styliści ubioru to często artyści, którzy posiadają dużą wiedzę z zakresu historii mody. Dzięki temu mogą być zatrudniani na plany filmowe lub teatralne.

 

Stylista - czy to opłacalny zawód


Najwięcej będą zarabiać styliści mody wielkich gwiazd. Początki jednak bywają trudne. Wszystko zależy od tego, ilu mamy klientów. Rozpoczynając karierę w tej branży, warto poszukać firmy zainteresowanej współpracą ze stylistą, który zadba o wizerunek medialny przedsiębiorstwa. Dochodowym zajęciem może też okazać się przygotowywanie odzieży do sesji zdjęciowych dla bardziej poczytnych magazynów.

Praca stylistów opera się najczęściej na zasadzie zleceń, dlatego zarobki są uzależnione od ich liczby. Część osób dodatkowo decyduje się na opracowanie własnego programu warsztatów, które dotyczą kwestii doboru ubioru do sylwetki czy okazji.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Zastępca Dyrektora Liceum

    TEB Edukacja   Poznań    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Twój zakres obowiązków: przygotowanie, prowadzenie, kontrola dokumentacji przebiegu nauczania zgodnie z przepisami prawa oświatowego, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym realizowaniem procesu kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem podstawy programowej i standardów egzaminów...
  • Specjalista ds. handlowych – Dywizja Serwisu

    Rockfin S.A.   Małkowo    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    6 godz.
    Na tym stanowisku będziesz odpowiadać za: Analizę rynku i wsparcie strategii sprzedaży usług serwisowych, Pozyskiwanie zapytań, wykonywanie arkuszy cenowych oraz przygotowanie ofert handlowych, Udział w rozmowach i negocjacjach handlowych – także w jęz.angielskim, Budowanie i utrzymywanie...
  • Bank Pocztowy S.A.
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    7 godz.
    Twój zakres obowiązków pozyskiwanie Klientów rozliczeniowych i kredytowych z segmentu Mieszkalnictwa (Wspólnoty i Spółdzielnie Mieszkaniowe) zarządzanie relacjami biznesowymi z dotychczasowymi i potencjalnymi Klientami oraz partnerami biznesowymi; zapewnienie najwyższej jakości doradztwa i...
  • Spawacz / Monter

    pracownik fizyczny  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    ZADANIA: Spawanie konstrukcji stalowych Montaż konstrukcji stalowych Wykonywanie prac pomocniczych związanych ze spawaniem i montażem konstrukcji stalowej Wykonywanie prac zgodnie z harmonogramem robót i dokumentacją techniczną Przestrzeganie technologii spawania i montażu zgodnie z...
  • Kierownik wytwórni konstrukcji stalowych

    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    ZADANIA: Zarządzanie procesem produkcyjnym wytwórni konstrukcji stalowych – od planowania po realizację Nadzór nad zespołem pracowników, w tym organizacja pracy, delegowanie zadań i motywowanie zespołu Opracowywanie harmonogramów produkcji i dbałość o ich terminową realizację...
  • Opiekun / Opiekunka Klienta Kluczowego

    Benefit Systems S.A.   Warszawa, Wola, niedaleko stacji metra Rondo Daszyńskiego    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    9 godz.
    Sprawdź swój codzienny plan treningowy Ścisła współpraca z Opiekunem Biznesowym na przypisanym portfelu Klientów kluczowych oraz koordynacja działań z innymi działami firmy w celu sprawnej realizacji zgłoszeń klientów, Budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z Klientami, zapewniając...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?