Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Rebranding - co to jest, czemu służy

Rebranding - co to jest, czemu służy

 
Rebranding - co to jest, czemu służy

Rebranding - definicja

 

Z czym wiąże się rebranding? Definicja, którą można spotkać w wielu opracowaniach, zakłada zmianę logo produktu albo firmy. Często taka minimalna korekta wystarczy, aby poprawić sytuację na rynku. Rebranding to jednak szersza strategia i nie można go sprowadzać do kosmetycznych poprawek. Obejmuje ona także zmiany misji i wartości czy sposobu komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem. Aby wyjść naprzeciw potrzebom konsumentów trzeba przede wszystkim, trafnie je zdefiniować i zbudować taki wizerunek, który ich oczekiwania spełni.

 

Rebranding firmy - czemu służy

 

Kiedy najczęściej zapada decyzja o rebrandingu firmy bądź jej produktu? Powodem może być m.in. spadek sprzedaży, jednak pod warunkiem, że nie wynika z niskiej jakości albo zawyżonej bez uzasadnienia ceny. W takiej sytuacji popyt poprawia się na przykład dzięki zmianie identyfikacji wizualnej albo strategii komunikacji i pozycjonowania.

 

Może się także zdarzyć, że przyjęta na początku działalności strategia miała pewne braki. Na przykład nie dostosowano akcji marketingowych do misji przedsiębiorstwa czy zbyt wąsko określono grupę docelową. Wtedy również firmy korzystają z rebrandingu marki.

 

Rynkowe realia zmieniają się dynamicznie, a wraz z nimi rosną oczekiwania konsumentów. Jeśli dodamy do tego pojawienie się silnej konkurencji, otrzymamy kolejną sytuację, w której firmy modyfikują strategię wizerunkową marki. Na przykład salon kosmetyczny, który przez lata nie miał w małym mieście właściwie żadnej konkurencji i nie przykładał dużej wagi do promocji usług, po otworzeniu w okolicy 2 innych punktów, będzie musiał odnaleźć sposób na przetrwanie.

Pomóc i w tym przypadku może rebranding.

 

Diametralna wizerunkowa zmiana często jest ostatnią deską ratunku w obliczu dużego kryzysu, kiedy utrata zaufania do przedsiębiorstwa jest tak znacząca, że nie da się odbudować wiarygodności w obecnym kształcie.

 

Rebranding ma jednak uzasadnienie nie tylko w trudnych sytuacjach. Często odświeżenie wizerunku pomaga rozszerzyć działalność na nowe rynki, zdobyć większą grupę klientów. Może się też wiązać z nawiązaniem współpracy przez 2 firmy albo z rozszerzeniem oferty o kolejne marki.

 

Przedsiębiorstwa, korygując swoje strategie, najczęściej komunikują potrzebę i uzasadnienie zmian odbiorcom. W kampaniach promocyjnych można usłyszeć więc hasła, w stylu: „zmieniamy się dla was”, a nowe logotypy są wprowadzane stopniowo, co ułatwia identyfikację marki.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

Najnowsze artykuły

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy stale mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywne nastawienie może być destrukcyjne? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Kilkudniowy urlop nie pozwolił Ci wypocząć? Nie pamiętasz, kiedy ostatnio czułeś się wyspany i nawet proste czynności wysysają z Ciebie całą energię? To może nie być zwykłe zmęczenie, ale poważniejsza dolegliwość. Wyjaśniamy, jakie są symptomy syndromu chronicznego zmęczenia, kiedy warto zwrócić się do specjalisty oraz co może pomóc złagodzić objawy CFS.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.