Poprawa jakości pracy
Platon definiował jakość jako „pewien stopień doskonałości”. Perfekcja i bezbłędność są bezsprzecznie bardzo cenionymi cechami, także jeśli chodzi o wykonywanie zawodowych obowiązków.
Managerowie oraz szefowie przedsiębiorstw stale zastanawiają się, jak zwiększyć efektywność pracy. Bardziej zmotywowany zespół przekłada się na sukcesy przedsiębiorstwa - to znany fakt. Jeśli jednak tenże zespół będzie nawet z wielkim zaangażowaniem wykonywał czynności, które zajmują dużo czasu, a przynoszą znikomy efekt, jest duże prawdopodobieństwo, że firma nigdy nie zostanie liderem w branży. Usprawnienie pracy, wyeliminowanie zbędnych zadań i zorientowanie na cel bez wątpienia pozytywnie wpływają na jakość działań przedsiębiorstwa.
Jak zwiększyć wydajność pracy?
Sposobów na poprawę wydajności zatrudnionych osób jest wiele. Niezależnie od tego na czym polega praca, w jakości znajduje się recepta na sukces. Kluczowe jest produktywne wykorzystywanie czasu, a nie dokładanie zatrudnionym kolejnych obowiązków i nadgodzin. Warto zastanowić się, które zadania można zautomatyzować czy uprościć, aby zyskać przestrzeń na realizację ważniejszych kwestii.
Jeśli chodzi o usprawnienia pracy biurowej, należy zadbać o sprawny przebieg dokumentacji w firmie. Wprowadzenie cyfryzacji niektórych dokumentów ułatwi do nich dostęp i skróci czas, który trzeba by było poświęcić na napisanie, drukowanie i potem odnalezienie ich wersji papierowej. Warto także rozważyć wprowadzenie w firmie odpowiednich technologicznych rozwiązań. Mogą one poprawić porozumiewanie się między pracownikami i pozwolą im lepiej zarządzać pracą.
Niezwykle ważna jest także efektywna i skuteczna komunikacja. Chaos informacyjny to zmora wielu działów. Odbieranie wiadomości e-mail, które tak naprawdę nie dotyczą danego pracownika, uczestniczenie w spotkaniach niezwiązanych bezpośrednio z jego stanowiskiem są męczące i zajmują czas, który mógłby zostać wykorzystany efektywniej. Problem stanowią także zbyt długie spotkania, pełne dygresji i takie, których przebieg nie jest ściśle kontrolowany. Dobrym sposobem usprawnienia w pracy biurowej może być na przykład ustalenie z góry czasu zebrania. Godzinne spotkanie często da się zastąpić dwudziestominutowym.
Jakość pracy zespołu znacznie się poprawi, jeśli będzie on dokładnie wiedział co ma zrobić i w jakim czasie. Można na przykład każdy dzień rozpoczynać od krótkiego, choćby kilkuminutowego, ustalenia podziału zadań danego dnia. Pracownicy powinni też mieć dostęp do informacji zwrotnej – i nie chodzi tu o nieustanną kontrolę ich działań, a raczej otwartość przełożonego na pytania i przekazywanie dodatkowej wiedzy oraz komunikatów, czy praca zmierza w dobrym kierunku.