Praca.pl Poradniki Temat dnia
Szukamy do e-reklamy

Szukamy do e-reklamy

 
Szukamy do e-reklamy

W Polsce nie ma jeszcze wykrystalizowanej grupy specjalistów od reklamy
internetowej. Ta nisza sprawia, że pracę o w tym zawodzie mogą się ubiegać reprezentanci innych branż.

Tworzenie reklamowej kampanii internetowej jest co najmniej tak samo trudne jak w mediach tradycyjnych: prasie, radiu czy telewizji. Jednak specjalistów z tej branży jest znacznie mniej, a rynek zaczyna być coraz potężniejszy. W ostatnich latach średni wzrost wynosił nakładów na polską reklamę w sieci wynosił 50% rocznie.

- Trzeba przyznać, że reklama internetowa jest przedsięwzięciem dość trudnym do zaplanowania. W fazie planów należy się bowiem zastanowić nie tylko nad doborem stron, na których pojawi się reklama (wybór znaczenie większy niż spośród stacji telewizyjnych czy radiowych), jak i nad formą dotarcia do odbiorcy. Jeśli chodzi o dobór stron to trzeba się zastanowić czy wybieramy małe serwisy tematyczne (mniejszy zasięg), czy też pakiety tematyczne (większy zasięg). Z drugiej strony mamy formy dotarcia. Tutaj trzeba wziąć pod uwagę zarówno najbardziej standardowe kampanie, jak i bardziej skomplikowane formy reklamy: sponsoring czy konkurs promujący produkt - ocenia Mikołaj Radzik z agencji Smart z Katowice.

W tym gąszczu nowości musi sobie poradzić coraz częściej poszukiwany specjalista od reklamy internetowej. Taki doradca musi umieć przedstawić klientowi wady i zalety najczęściej stosowanych modeli emisji: ROS (run on site, czyli reklama w obrębie jednej witryny), ROC (run on category, czyli w obrębie serwisów o określonej tematyce) i RON (run on net, czyli w obrębie całej sieci).

Do tego trzeba zaproponować najbardziej efektywny system rozliczeń. Obecnie stosowane są cztery podstawowe: CPM (lub CPT), czyli Cost per Mille (lub Cost per Tousand) - opłata za ilość wyświetleń (liczbę emisji), FF czyli Flat Fee - opłata za czas emisji, CPC czyli Cost per Click - opłata za liczbę kliknięć oraz CPA czyli Cost per Action - opłata za liczbę wykonanych akcji (np. rejestracji lub wysłania zapytania).

- To może brzmi skomplikowanie, ale dla osób zajmujących się siecią jest bułką z masłem. Ważne jest to, że w świecie reklamy nie ma jeszcze wykrystalizowanej grupy handlowców internetowych. To stwarza szanse dla
specjalistów z innych branż, bo dziś do tego zawodu potrzebni są ludzie dysponujący podstawową wiedzą o rynku (portali, sieci reklamowe), znajomością języka angielskiego, a przede wszystkim - chęcią uczenia się. Jako, że nie mamy tu jeszcze kanonów, to każdy kreatywny pomysł jest w cenie - dodaje Radzik.

 

 

14.04.2008

Więcej artykułów "Temat dnia"

Polecane oferty

  • Specjalista / Specjalistka ds. kluczowych klientów

    Tchibo Warszawa Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    6 godz.
    Zakres Obowiązków Pomoc Key Account Managerom w codziennych kontaktach z kluczowymi klientami i koordynacji działań promocyjnych/rozliczeń. Zarządzanie procesami administracyjnymi (umowy, dekretacja faktur w SAP). Tworzenie kompleksowych raportów, analiz i prezentacji na potrzeby wewnętrzne...
  • specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Opis stanowiska: aktywne pozyskiwanie nowych odbiorców oraz utrzymywanie długofalowych relacji z obecnymi klientami, realizacja celów sprzedażowych na powierzonym terenie, doradztwo techniczne w zakresie oferowanych produktów, dbanie o pozytywny wizerunek firmy na lokalnym rynku.
  • Kwalifikowany Agent Ochrony (wpis KPOF)

    Juwentus Serwis sp. z o.o.   Wrocław, Centrum    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa zlecenie  pełny etat   34,50 zł brutto/godz.
    10 godz.
    ZADANIA: działania związane z ochroną fizyczną mienia; umiejętność przewidywania i oceny podejmowanych działań; obchody kontrolne; godne reprezentowanie firmy;
  • Scrum Master

    T-Mobile Polska S.A. Sprawdzona firma   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    10 godz.
    Your Tasks: Teach and mentor agile teams to maximize value delivery; Empower and grow teams potential within organization; Act as servant leader and impediment remover for teams and organization to boost value delivery; Coach and mentor other people in organization to enhance Agile potential and...
  • SAW-TRAK ZDYB Spółka komandytowa
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Twój zakres obowiązków Naprawa wózków widłowych. Konserwacja maszyn podlegających UDT. Obsługa zgłoszeń serwisowych. Obsługa gwarancyjna/ po gwarancyjna.
  • Inżynier robót sanitarnych

    UNIBEP S.A. Sprawdzona firma   Pruszków    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    10 godz.
    Twój zakres obowiązków Weryfikacja projektów instalacji sanitarnych, Koordynowanie wykonywania instalacji sanitarnych na powierzonych obiektach pod nadzorem Kierownika Robót Sanitarnych, Udział w odbiorze robót od Podwykonawców, Współpraca z innymi działami w zakresie obsługi budowy.

Najnowsze artykuły

Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek

Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek

Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?

AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?

W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego

Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego

Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.