Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Rodzaje marketingu

Rodzaje marketingu

 
Rodzaje marketingu

Czym zajmuje się marketing?

 

Encyklopedyczna definicja (Internetowa Encyklopedia PWN) wyjaśnia, że marketing to: „działania zmierzające do określenia możliwości sprzedaży produktu, uwzględniające istniejące lub potencjalne potrzeby nabywców w krótkim lub długim okresie i związane z tym możliwości dystrybucji, reklamy, planowania produkcji, badań rynku”.

 

Polityka marketingowa oddziałuje na rynek i kształtuje go. Jest też podstawą planowania strategii przedsiębiorstwa – na promocję jakiego produktu firma się nastawia, jaki rynek chce zdobyć, do jakich klientów trafić itp.

 

Mając już określone cele, specjaliści podejmują odpowiednie kroki, by je osiągnąć – prowadzą badania, ustalają potrzeby konsumentów i ceny produktów, projektują kampanie reklamowe, wybierają kanały dystrybucji itd. Te decyzje określają, jakie rodzaje marketingu będą stosowane – a wybór jest naprawdę szeroki:
- digital marketing,
- marketing bezpośredni,
- marketing sensoryczny,
- marketing wirusowy,
- marketing partyzancki,
- marketing SMS,
- marketing afiliacyjny itd. – można zdecydować się na jedną formę lub połączyć je ze sobą, docierając do większego grona konsumentów.

 

Rodzaje marketingu internetowego

 

W związku z tym, że internet to jedno z głównych narzędzi komunikacji, przyjrzyjmy się czym jest marketing internetowy i jakie są jego rodzaje. Składają się na niego między innymi:
content marketing – przyciąganie użytkowników atrakcyjną treścią na stronie internetowej; • marketing e-mail – docieranie do klientów za pomocą poczty elektronicznej;
reklama graficzna (tzw. reklama display) – przyjmuje formę banerów, bloków tekstowo-graficznych po bokach stron, w środku treści itd.;

marketing social media – promocja na portalach społecznościowych, angażujący użytkowników;

marketing w wyszukiwarkach internetowych – za pomocą pozycjonowania, a także płatnych reklam Google Ads oraz wiele innych.

 

Skuteczna reklama: czym się charakteryzuje?

 

Żadna z tych form nie okaże się skuteczna, jeżeli nie będzie odpowiednio przemyślana i dostosowana do zamierzonego celu. Jakie są cechy dobrej reklamy? O czym należy pamiętać, przygotowując kampanię?

 

Dobra reklama to taka, która trafi do odpowiedniego konsumenta. Należy więc zwrócić uwagę na zasięg kampanii oraz rodzaj przekazu. W zależności od obranej strategii specjalista do spraw sprzedaży może postawić na np. bilbordy w popularnych miejscach, w obiektach związanych z branżą czy pod hasłami kluczowymi pod którymi pozycjonujemy stronę. Należy skupić się na takim kanale i formie, które mają szansę precyzyjnie trafić do określonego typu klienta. Nie ma sensu tracić czasu ani pieniędzy na reklamę kierowaną do osób, które nie mają nic wspólnego z proponowanym przez firmę produktem.

 

Bardzo ważne są aspekty wizualne reklam – między innymi krótki, chwytliwy tekst zapadający w pamięć, kolorystyka związana z logiem firmowym lub wywołująca konkretne emocje (np. niebieski – spokój, uprzejmość i uczciwość; czerwień – odwaga, spontaniczność, pasja itd.). Reklama powinna być przyjemna dla oka, wywoływać pozytywne wrażenie.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Opiekun w domu Seniora

    Socco Stuttgart GmbH   Niemcy, całe Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę   14 221 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków: zabiegi higieniczno-pielęgnacyjne; podawanie posiłków; kontrola wagi pacjenta, mierzenie ciśnienia, temperatury, poziomu cukru we krwi; wykonywanie zleceń lekarskich według obowiązujących procedur;
  • Pracowniczka / Pracownik w domach opieki

    Socco Stuttgart GmbH   Niemcy, całe Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę   14 221 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska podstawowa pielęgnacja pacjentów; podawanie posiłków; kontrola stanu zdrowotnego pacjenta (pomiar ciśnienia, wagi, cukru)
  • WOVU Sp. z o.o.
    specjalista (mid)  umowa zlecenie / kontrakt B2B  część etatu / tymczasowa/dodatkowa   100,00 - 130,00 zł / godz. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Oczekujemy: doświadczenia w udzielaniu pomocy w przynajmniej jednym z obszarów: pomoc indywidualna osobom dorosłym, dzieciom i ich rodzicom, pomoc indywidualna dzieciom i ich rodzinom, pomoc w zakresie seksuologii, terapia par i małżeństw, terapia uzależnień, doświadczenia w diagnostyce...
  • Operator Koparki

    Max Bau Sp. z o.o.   Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   50,00 - 70,00 zł brutto/godz.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Wymagania: minimum 5 letnie doświadczenie na ww. stanowisku; wykształcenie zawodowe lub techniczne; mile widziana znajomość j. niemieckiego; samodzielność; sumienność dokładność oraz rzetelność;
  • Specjalista / Specjalistka ds. Procesów

    Bank Pocztowy S.A.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Twój zakres obowiązków dokonywanie okresowych przeglądów procesów w ramach funkcjonującej w Banku Architektury Procesów; monitorowanie prawidłowej realizacji zadań w obszarze zarządzania procesami; bieżąca współpraca z Właścicielami i Menadżerami procesów; aktualizacja schematów...
  • Kierownik Robót Hydraulicznych

    INSTALEO   Islandia, Reykjavik   
    pracownik fizyczny / kierownik/koordynator  kontrakt B2B  pełny etat   129 zł netto (+VAT)/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Twój zakres obowiązków kierowanie zespołem i pracami; wykonywanie instalacji wod-kan i C.O. montaż grzejników; "biały montaż" wykonywanie i montaż węzłów ciepłowniczych; budowa instalacji wentylacyjnych; budowa systemów przeciwpożarowych; wykonywanie przyłączy budynków; budowa...

Najnowsze artykuły

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy ciągle mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywna postawa może być destrukcyjna? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Kilkudniowy urlop nie pozwolił Ci wypocząć? Nie pamiętasz, kiedy ostatnio czułeś się wyspany i nawet proste czynności wysysają z Ciebie całą energię? To może nie być zwykłe zmęczenie, ale poważniejsza dolegliwość. Wyjaśniamy, jakie są symptomy syndromu chronicznego zmęczenia, kiedy warto zwrócić się do specjalisty oraz co może pomóc złagodzić objawy CFS.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.