Od 1 stycznia najniższa płaca na etacie wynosi 1850 zł brutto. Rząd zamierza też wprowadzić minimalną stawkę godzinową w wysokości 12 zł dla osób pracujących na umowach zlecenie.
Najnowsze artykuły
KARIERA I ROZWÓJ zawiera setki porad kierowanych zarówno do pracowników, osób poszukujących pracy, jak i do pracodawców. Znajdziesz tu opinie ekspertów, interesujące wywiady, przystępne omówienie kwestii prawa pracy oraz liczne wskazówki i ciekawostki dotyczące szeroko pojętej tematyki zatrudnienia.
Poznaj pracodawców
Nowy rok, nowe regulacje w sprawie zarobków
Pracodawcy pozytywnie patrzą w przyszłość
W 2016 roku niemal co druga średnia lub duża firma w Polsce planuje zwiększyć zatrudnienie.
Dni wolne w 2016 r.
W 2016 r. będzie 114 dni wolnych, a ich układ jest dla osób pracujących od poniedziałku do piątku korzystniejszy niż w 2015 r.
Startuje program „Praca dla młodych”.
Pracodawca za zatrudnienie młodych ludzi przez rok otrzyma comiesięczny zwrot w wysokości najniższego wynagrodzenia.
Polecani pracodawcy
Wzrost zatrudnienia i płac w firmach zatrudniających powyżej 10 pracowników
W tego typu firmach pracowało 5,493 mln. osób. Najwięcej pracowników liczyły firmy z województw: mazowieckiego i śląskiego.
Dzień wolny dla pracowników w zamian za 26 grudnia
Zgodnie z przepisami prawa pracy pracodawcy będą musieli „oddać” pracownikom dodatkowy dzień wolny.
Bezrobocie w Polsce nadal poniżej 10%
Bezrobocie w Polsce cały czas utrzymuje się na jednocyfrowym poziomie.
Uruchomiono Europejski Pakt na Rzecz Młodzieży
Komisja Europejska przy współpracy z przedstawicielami świata biznesu uruchomiła w listopadzie kolejną inicjatywę, która ma wspomóc walkę z bezrobociem wśród młodych ludzi.
Polecane oferty
-
Wybierz region · 10 regionów
-
Sezonowa pracownica / Sezonowy pracownik rolny - sadzenie i zbiór warzyw
Mählmann Gemüsebau GmbH & Co. KG Relokacja Niemcy, Capplen
-
Kierowca wywrotki (k/m/x)
PORR S.A. Szczecin
-
Wybierz region · 3 regiony