Praca.pl Poradniki IT i nowe technologie
Programmatic buying – dynamiczny rozwój branży wymaga rozwoju kompetencji

Programmatic buying – dynamiczny rozwój branży wymaga rozwoju kompetencji

 
Programmatic buying – dynamiczny rozwój branży wymaga rozwoju kompetencji

Tak dynamiczny rozwój branży wymaga szeregu zmian technologicznych i związanych z nimi kompetencji pracowników. Specjaliści zajmujący się reklamą internetową, którzy wcześniej planowali zakup mediów (media plannerzy), konfigurowali kampanie AdWords, wykonywali analizy czy prace graficzne, teraz potrzebują zupełnie nowego zestawu umiejętności. Reklama w internecie może być obecnie dostosowana do zainteresowań, intencji zakupowych czy nawet pogody. Wymusiło to na agencjach reklamowych, domach mediowych i samych reklamodawcach zmianę wymagań dotyczących kompetencji członków zespołu.

Okazało się, że potrzebni są pracownicy, którzy sprawnie odnajdują się w zagadnieniach technologicznych i potrafią wykorzystać ich potencjał. Wiedzą, jak obsługiwać różne DSP (Demand Side Platform) (1) i SSP (Supply Side Platform) (2) oraz znają zalety Open Auction czy Private Deals. Powinni być to eksperci, którzy dzięki silnym umiejętnościom analitycznym potrafią stworzyć strategię pozwalającą na podniesienie wyników sprzedaży, zwiększenie świadomości marki, promocję sezonowych akcji oraz dobiorą urządzenie, na którym reklamy zostaną wyemitowane. Takie osoby to właśnie specjaliści od zakupu programatycznego (Programmatic Specialist).

Co ciekawe, branża wciąż ewoluuje. Chociaż sama profesja specjalisty od zakupu programatycznego jest dość nowa, to stale powstają jej kolejne odmiany i egzotyczne nazwy stanowisk. Najciekawsze przykłady to Omnichannel Director czy Growth Hacker.

Warto wspomnieć, że oprócz kompetencji technicznych zmieniają się też wymagania co do kompetencji tzw. „miękkich”. W tej ciągle rozwijającej się branży poszukiwane są osoby, które szybko dostosowują się do nowych realiów i potrafią je kształtować. Specjalista od zakupu programatycznego musi być kreatywny, sprawnie podejmować trafne decyzje oraz mieć świetne umiejętności komunikacyjne, gdyż na co dzień będzie współpracować z osobami zarówno z wnętrza firmy, jak i z klientami. Można zaryzykować stwierdzenie, że przy odpowiednich predyspozycjach oraz po zdobyciu właściwej wiedzy takimi pracownikami stanie się znaczna liczba osób z branży reklamy internetowej.

Poza agencjami reklamowymi specjaliści od zakupu programatycznego są również często poszukiwani przez wydawców internetowych, którzy zaczęli sprzedawać powierzchnię reklamową w sposób pragmatyczny. Wydawcy musieli postawić na szybkie przekwalifikowanie specjalistów od kampanii performance czy sprzedaży tradycyjnej, ponieważ ekspertów od zakupu pragmatycznego było i jest wciąż bardzo niewielu. Kolejna duża grupa chętnie zatrudniająca specjalistów z dziedziny programmatic buying to reklamodawcy. Wewnętrzny, wykwalifikowany w tym zakresie zespół nadal stanowi o znacznej przewadze na tle konkurencji.

Niektóre marki już zaczęły tworzyć takie działy w obrębie własnej organizacji. Sprawia to, że zapotrzebowanie na specjalistów od zakupu programatycznego będzie stale rosło.

Autor:
Magdalena Bornos-Paciorek
Industry Manager, Google

(1) Technologia umożliwiająca zakup reklamy w modelu programmatic.
(2) Technologia, dzięki której wydawca może udostępnić odsłony strony internetowej do sprzedaży w modelu programmatic.

Więcej artykułów "IT i nowe technologie"

Polecane oferty

  • Climatic Sp. z o.o. Sp. k.
    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online
    22 godz.
    Miejsce pracy: Reguły i budowy na terenie Polski. Twój zakres obowiązków: nadzór nad robotami budowlano - wykończeniowymi, nadzór, koordynacja i organizacja prac podwykonawców, oraz sił własnych, udział w procesach koordynacyjnych prac projektowych i prefabrykacji budynków modułowych w...
  • Inżynier / Kierownik Robót - branża elektryczna

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista (mid) / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    22 godz.
    Zakres obowiązków: czynny udział w procesie przygotowania oraz realizacji budowy: wykonywanie zestawień materiałowych i kosztorysów, nadzorowanie pracowników, koordynacja branżowa, tworzenie dokumentacji warsztatowej, wykonywanie dokumentacji powykonawczej, zamawianie materiałów produkcyjnych.
  • Architekt / Asystent Architekta

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista senior / mid / junior / asystent / ekspert  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Zakres obowiązków: Tworzenie projektów i modelowanie budynków w technologii BIM; Koordynacja międzybranżowa; Tworzenie dokumentacji projektowej: budowlanej, przetargowej i wykonawczej w zgodności z normami i przepisami budowlanymi w oparciu o harmonogram i budżet; Weryfikacja i optymalizacja...
  • Projektant / Asystent Projektanta Instalacji Elektrycznych

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior / asystent / ekspert  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Zakres obowiązków: Praca w zespole projektowym, w którym wykorzystywane jest nowoczesne oprogramowanie 3D; Projektowanie instalacji w nieszablonowych budynkach (m.in. szpitale, centra przetwarzania danych itd.); Branie udziału w pracy projektowej pod okiem doświadczonej kadry; Branie udziału w...
  • Projektant / Asystent Projektanta Instalacji Sanitarnych

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior / asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Twój zakres obowiązków: Praca w zespole projektowym, w którym wykorzystywane jest nowoczesne oprogramowanie 3D; Projektowanie instalacji w nieszablonowych budynkach (m.in. szpitale, centra przetwarzania danych itd.); Branie udziału w pracy projektowej pod okiem doświadczonej kadry; Branie...
  • Prawnik

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Twój zakres zadań: Jesteśmy firmą prężnie rozwijającą się, do swojego zespołu poszukujemy jeszcze kilku dobrych współpracowników. Kompleksowa obsługa prawna procesu inwestycyjnego (w tym realizowanego w reżimie ustawy Prawo zamówień publicznych), w szczególności: bieżąca...

Najnowsze artykuły

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Jakie wybrać rośliny do biura?

Jakie wybrać rośliny do biura?

Nie w każdym wnętrzu sprawdzi się ponadczasowa paprotka, nie wszędzie pasuje klasyczny fikus. W przyjaznym dla psów wnętrzu warto rozważyć palmę Areka, w biurze bez okien monsterę, a w open space choćby pachirę. Wiosna to dobry czas na znalezienie dla swojego biura nowej aranżacji roślinnej. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy zakupie roślin i jak stworzyć w swojej firmie zielone biuro.

Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?

Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?

25 kwietnia wypada Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem, święto zainicjowane przez Ligę Niedosłyszących po to, by zwrócić uwagę na towarzyszący nam w życiu codziennym hałas i jego wpływ na zdrowie. Na pogorszenie się słuchu szczególnie narażeni są ci, którzy doświadczają hałasu w pracy. Wyjaśniamy, jakie są dopuszczalne normy hałasu oraz jak się przed nim skutecznie chronić.