Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.
Lista stanowisk - Pracownik Biurowy
Polecane oferty - Administracja biurowa
-
Specjalista ds. Rejestracji Produktów
Fagron Services Northern Europe Sp. z.o.o. Trzebinia praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Asystent / Asystentka Laboratorium i Wsparcia Biurowego
Bico Group Sp.zo.o. Nowa Wieś Ełcka praca zdalna / stacjonarnamłodszy specjalista (junior) / asystent umowa o pracę pełny etat rekrutacja online aplikuj szybko aplikuj bez CV
Pracownik Biurowy
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Pracownik biurowy, czy też biurowo-administracyjny, to odpowiednia profesja dla osób lubiących kontakt z ludźmi, skrupulatnych i dobrze zorganizowanych. Zadania pracownika biurowego są ściśle związane z koordynowaniem codziennej pracy biura czy sekretariatu. Zatrudnienie można znaleźć praktycznie w każdej branży.
PRACOWNIK BIUROWY – ZAKRES OBOWIĄZKÓW
W zależności od profilu działalności firmy zakres obowiązków może się różnić. Np. przedsiębiorstwo, do którego poszukiwany jest pracownik biurowy z językiem niemieckim czy angielskim, może potrzebować osoby przede wszystkim obsługującej obcojęzycznych klientów, sporządzającej tłumaczenia i teksty w języku obcym. Z kolei pracownik w biurze rachunkowym zajmuje się przede wszystkim zadaniami związanymi z księgowością itd.
Można jednak wyróżnić kilka podstawowych, wspólnych niemal we wszystkich firmach obowiązków. Są to:
- obsługa petentów,
- obsługa korespondencji wychodzącej i przychodzącej, tradycyjnej oraz elektronicznej,
- archiwizowanie dokumentów,
- redagowanie pism,
- przygotowywanie prezentacji i ofert,
- koordynacja obiegu informacji i dokumentów wewnątrz firmy.
PRACOWNIK BIUROWY – KWALIFIKACJE
Po analizie ogłoszeń o pracę nasuwa się wniosek, że umiejętności pracownika biurowego są bardziej istotne od kierunkowego wykształcenia. Osoby, chcące swoją karierę związać z tego typu pracą, mogą jednak merytorycznie się do tego przygotować, zdobywszy tytuł technika prac biurowych. To na pewno atut, choć oczywiście nie warunek konieczny stawiany wobec kandydatów, planujących wykonywać ten zawód. Pracownik biurowy musi być osobą dobrze zorganizowaną i komunikatywną. Powinien cechować się samodzielnością, odpowiedzialnością i skrupulatnością. Jeśli chodzi o kompetencje twarde, to pracodawcy wymagają znajomości języka obcego oraz perfekcyjnej obsługi biurowych programów komputerowych i sprzętów.
GDZIE SZUKAĆ PRACY W ZAWODZIE PRACOWNIKA BIUROWEGO?
Pracownik biurowy znajdzie zatrudnienie w administracji zarówno w firmach prywatnych, jak i instytucjach publicznych. Pracodawcy oferują zazwyczaj 8-godzinny tryb pracy, choć zdarzają się też oferty zatrudnienia na pół etatu, np. w godzinach popołudniowych. Osoba na tym stanowisku może liczyć na stabilność zatrudnienia i pozapłacowe benefity. Wśród najpopularniejszych z nich znajdują się pakiet opieki medycznej i karnety sportowe.
ILE ZARABIA PRACOWNIK BIUROWY?
Zgodnie z opublikowanym w lutym 2019 roku Ogólnopolskim Badaniem Wynagrodzeń, mediana zarobków netto pracowników administracyjno-biurowych wynosi:
• 2199 zł w przypadku młodszego specjalisty,
• 2407 zł dla specjalisty,
• 2680 zł dla starszego specjalisty.
Mediana jest to centralna wartość zbioru. Oznacza to, że połowa pracowników zarabia mniej a połowa więcej. 25% najgorzej opłacanych młodszych specjalistów otrzymuje pensje poniżej 1850 zł netto. Z kolei do portfeli 25% najlepiej wynagradzanych starszych specjalistów co miesiąc trafia kwota przekraczająca 3306 zł. Poza stażem na zarobki wpływa też wykształcenie pracownika, wielkość firmy i województwo.
Najnowsze oferty - Administracja biurowa
-
Asystent administracyjny / Asystentka administracyjna
młodszy specjalista (junior) / asystent umowa na zastępstwo pełny etat -
Recepcjonistka / Recepcjonista
Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe TOPAZ Wyszków, ul. Świętojańska 173 praca stacjonarnamłodszy specjalista (junior) umowa o pracę / zlecenie pełny etat -
Recepcjonista / Recepcjonistka
POLMED S.A. Poznań praca stacjonarnaspecjalista junior / mid umowa o pracę / zlecenie pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Asystent ds. obsługi kandydatów
specjalista junior / mid / asystent umowa o pracę pełny etat -
Asystent Dyrektora Szkoły
Centrum Nauki i Biznesu ŻAK Sp. z o.o. Stargard praca stacjonarnaspecjalista (mid) / asystent umowa o pracę pełny etat -
Specjalista / Specjalistka w Dziale Obsługi Domów Studenckich
Politechnika Wrocławska Wrocław praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat -
Specjalista / Specjalistka ds. Ochrony Radiologicznej i Audytów Klinicznych
Krajowe Centrum Ochrony Radiologicznej w Ochronie Zdrowia Łódź praca stacjonarnaspecjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Recepcjonista / Recepcjonistka
młodszy specjalista (junior) umowa o pracę / zlecenie część etatu
Najnowsze artykuły
Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?
W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego
Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?