Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.
Lista stanowisk - Kierownik ds. Personalnych (HR Manager)
Kierownik ds. Personalnych (HR Manager)
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Kierownik ds. Personalnych to osoba, która nadzoruje, kontroluje i planuje wszystkie prace związane z zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie. Do głównych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: realizacja polityki personalnej, nadzór nad prawidłowym stosowaniem przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, przygotowanie danych i dokumentów niezbędnych w naliczaniu płac oraz nadzór nad obiegiem i przygotowaniem dokumentów finansowych. A także zarządza zespołem pracowników, implementuje nowoczesne narzędzia HR (ocen pracowniczych, szkoleń, systemów wynagrodzeń) oraz odpowiada za planowanie i nadzorowanie procesami rekrutacji i szkoleń, buduje pozytywny wizerunek pracodawcy.
WYMAGANIA
Kierownik ds. Personalnych powinien mieć wykształcenie wyższe (preferowane psychologia, zarządzanie zasobami ludzkimi, prawo, socjologia, ekonomia, nauki społeczne) oraz znać w stopniu bardzo dobrym j. angielski, obsługę komputera (MS Windows, programy kadrowe), przepisy prawa pracy i przepisy ubezpieczeniowe. Ważną kwestią jest też kilkuletnie doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi oraz znajomość nowoczesnych narzędzi HR i umiejętność zarządzania budżetem. Ponadto, osoba na tym stanowisku powinna także cechować się: dużą komunikatywnością, dokładnością, sumiennością, samodzielnością. A także umiejętnościami negocjacyjnymi i strategicznym myśleniem, zdolnościami organizacyjnymi oraz umiejętnością kierowania kapitałem ludzkim.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy jest przedsiębiorstwo, biuro. Czas pracy w systemie ośmiogodzinnym. Jest to praca umysłowa, stanowisko samodzielne, pod nadzorem i wymaga zaangażowania od pracownika. Praca wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, przez co mogą wystąpić sytuacje stresowe. Pracownik ma możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych i awansu, np. na dyrektora ds. personalnych.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Kierownik ds. Personalnych może pracować. np.: w agencji doradztwa personalnego, w firmach z sektora FMCG, w firmie konsultingowej, w hipermarketach, w firmach technologicznych, a także w branży finanse/ekonomia, Human Resources.
ZAROBKI
Pensja kierownika ds. personalnych waha się w granicach od 3,500 zł do 15 tys. zł i wyżej + pozafinansowe formy wynagradzania: refundacja kosztów specjalistycznych szkoleń, samochód służbowy, telefon komórkowy, laptop, zwrot kosztów opieki lekarskiej, ubezpieczenie, itp.
Najnowsze artykuły
Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?
W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego
Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?