Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.
Lista stanowisk - Administrator urządzeń firmowych
Polecane oferty - Informatyka / Administracja
-
Informatyczka / Informatyk ds. Lokalnej Obsługi Użytkownika
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
Administrator urządzeń firmowych
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Administrator urządzeń firmowych to posada z pogranicza informatyki oraz administracji biurowej. Osoba na tym stanowisku musi wykazywać się dużą wiedzą dotyczącą software'u i hardware'u używanych w firmie urządzeń. Praca jako administrator wymaga także komunikatywności i szeregu kompetencji miękkich związanych z działalnością w zespole. Czego oczekują od kandydatów pracodawcy i jakie warunki zatrudnienia proponują? Co wchodzi w zakres obowiązków administratora?
OBOWIĄZKI ADMINISTRATORA FIRMOWYCH URZĄDZEŃ
Lista obowiązków administratora obejmuje zarządzanie flotą firmowych urządzeń i wsparcie ich użytkowników w obsłudze tych sprzętów. Co to oznacza w praktyce?
Pracownik na tym stanowisku odpowiada za sprawne działanie sprzętu. Diagnozuje problemy, zgłasza błędy i nadzoruje naprawy. Pełni także funkcje doradcze w procesie zakupu nowych urządzeń czy ich wymiany, z uwzględnieniem optymalizacji kosztów w firmie. Szuka najlepszych rozwiązań i dba o to, by parametry i funkcje kupowanych urządzeń odpowiadały potrzebom pracowników.
Ponadto w razie potrzeby tworzy instrukcje dla innych pracowników, dba, by urządzenia były wykorzystywane zgodnie z zamierzeniem. Jak widać, zakres prac na tym stanowisku jest dość złożony, a jakie wymagania stawiane są przyszłym administratorom?
WYMAGANIA NA STANOWISKU ADMINISTRATORA FIRMOWYCH URZĄDZEŃ
W tym zawodzie wykształcenie nie odgrywa najważniejszej roli, niemniej część pracodawców wymaga wykształcenia wyższego technicznego. Dla pracodawców liczą się przede wszystkim umiejętności praktyczne, związane z urządzeniami i używanym w firmie systemem operacyjnym. W pracy bez wątpienia przydaje się także znajomość języka angielskiego.
Osoba na tym stanowisku musi być bardzo dobrze zorganizowana. Powinna także umiejętnie zarządzać własnym czasem pracy i brać odpowiedzialność za realizację zadań. To praca zespołowa, wymaga więc umiejętności jasnego przekazywania komunikatów, wysokiej kultury osobistej, niekiedy zdolności negocjacyjnych. Ponieważ rynek technologii zmienia się niemal z miesiąca na miesiąc, administrator powinien trzymać rękę na pulsie – śledzić nowinki i branżowe trendy.
ŚREDNIE WYNAGRODZENIE ADMINISTRATORA FIRMOWYCH URZĄDZEŃ
Wynagrodzenie za pracę w dużym stopniu zależy od umiejętności pracownika, jego doświadczenia na tym lub podobnym stanowisku. Nie zawsze podpisywana jest umowa o pracę – administrator, który ma własną firmę, może nawiązać współpracę na zasadzie B2B. Rodzaj umowy ma również wpływ na wynagrodzenie. W ogłoszeniach pojawiają się kwoty rzędu 6 – 8 tys. zł brutto miesięcznie. Pracownik może także liczyć na benefity – premie, prywatną opiekę medyczną, służbowy telefon oraz komputer.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA W ZAWODZIE
Praca jako administrator urządzeń firmowych może oznaczać samodzielną posadę – i tak najczęściej jest w małych firmach – ale często jest to jedno ze stanowisk w dziale wsparcia czy dziale IT.
Technologia znacznie zmienia sposób funkcjonowania przedsiębiorstw. Urządzenia i aplikacje mobilne, komputery, sprzęty biurowe przyspieszają i ułatwiają pracę, a ich poprawne działanie stanowi podstawę funkcjonowania całych działów firm. Co więcej, rynek pracy w branży IT od lat jest bardzo chłonny i daje szerokie możliwości zatrudnienia. Dlatego praca jako administrator urządzeń może okazać się świetnym wstępem do kariery w IT.
Praca Administrator urządzeń firmowychNajnowsze artykuły
Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?
W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego
Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?