– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.
Lista stanowisk - Import/Export Manager
Polecane oferty - Kadra zarządzająca
-
Key Account Manager (rynek europejski)
ekspert / kierownik/koordynator / menedżer umowa o pracę pełny etat rekrutacja online -
Import Manager
specjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV
Import/Export Manager
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Import/Export Manager, tłumaczony po prostu jako Menedżer do spraw importu i exportu to osoba odpowiedzialna za koordynowanie i nadzorowanie całokształtu działań związanych z rozwojem i organizowaniem handlu zagranicznego w firmie, przedsiębiorstwie lub instytucji. Osoba obsadzona na tym stanowisku przyjmuje zamówienia od zagranicznych klientów, negocjuje warunki zawieranych umów, kontroluje poprawne księgowanie transakcji, sporządza dokumentację niezbędną do ich zrealizowania. Menedżer samodzielnie opracowuje odrębną ofertę przewidzianą dla zagranicznych odbiorców. Obowiązkiem menedżera jest także weryfikowanie zgodności zawieranych transakcji z obowiązującymi przepisami prawnymi – zarówno krajowymi jak i umowami międzynarodowymi.
WYMAGANIA
Pierwszym i najważniejszym wymogiem, stawianym przed osobami zainteresowanymi podjęciem zatrudnienia w charakterze dyrektora oddziału jest konieczność posiadania wyższego wykształcenia, pozyskanego na jednym spośród kierunków ekonomicznych, najlepiej związanym z marketingiem i zarządzaniem. Dyrektor musi posiadać wieloletnie doświadczenie pozyskane na stanowisku kierowniczym o podobnym charakterze i w podobnej branży. W przypadku każdego stanowiska zaliczanego do tak zwanej kadry kierowniczej niezwykle istotna okazuje się biegła znajomość języka obcego (przynajmniej jednego – angielskiego), lecz w tym przypadku to może nie wystarczyć. Menedżer do spraw importu i exportu powinien władać kilkoma językami obcymi, odznaczać się ponadto dogłębną znajomością prawa międzynarodowego.
WARUNKI PRACY
Praca na tym stanowisku wiąże się z wykonywaniem szeregu czynności z pogranicza różnych dziedzin i przynależnych do różnorodnych stanowisk. Menedżer nadzoruje i koordynuje prace wszystkich podległych stanowisk pracy, wyznacza ścieżkę rozwoju i strategię w zakresie handlu zagranicznego.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Możliwości zatrudnienia na tym stanowisku stwarzają liczne firmy i przedsiębiorstwa obecne na rynku zagranicznym.
ZAROBKI
W zależności od wielu czynników pensja miesięczna osoby obsadzonej na tym stanowisku może kształtować się w przedziale od 8000 do 20 000 złotych brutto.
Najnowsze oferty - Kadra zarządzająca
-
Sales Manager
ekspert / kierownik/koordynator / menedżer umowa o pracę pełny etat rekrutacja online
Najnowsze artykuły
Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy
W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.
Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom
Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?