– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.
Lista stanowisk - Specjalista ds. Ryzyka i Analiz
Polecane oferty - Księgowość / Audyt / Podatki
-
Specjalista ds. Rentowności i Strategii Cenowej Usług Pocztowych i Kurierskich
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat -
Menadżer Finansowania Projektów OZE
Credit Agricole Bank Polska S.A. Warszawa praca hybrydowa / stacjonarnastarszy specjalista (senior) / menedżer umowa o pracę pełny etat
Specjalista ds. Ryzyka i Analiz
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Specjalista do spraw ryzyka i analiz jest jednym z członków zespołu, powołanego do realizowania polityki zarządzania ryzykiem w banku lub instytucji finansowej. Specjalista na podstawie posiadanej wiedzy i doświadczenia analizuje planowane przedsięwzięcia pod kątem zminimalizowania potencjalnego ryzyka finansowego, z nim związanego. Specjaliści do spraw ryzyka i analiz opracowują wewnętrzne regulacje i procedury, mające zapewnić bezpieczeństwo kredytowe oraz bezpieczeństwo wszelkich produktów, oferowanych przez instytucję lub firmę. Procedury te muszą funkcjonować w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawnymi, dlatego też specjaliści na bieżąco analizują wszelkie zmiany i nowelizacje, zachodzące w tym prawie. Monitorują także otoczenie rynkowe, ze szczególnym uwzględnieniem posunięć konkurencji.
WYMAGANIA
Wśród wymagań stawianych przed kandydatami na stanowisko specjalisty do spraw ryzyka i analiz najbardziej istotnym i zarazem najczęściej spotykanym jest posiadanie dyplomu ukończenia wyższej uczelni ekonomicznej - preferowane kierunki to finanse i rachunkowość, ekonomia i pochodne. Niezwykle istotne jest także posiadanie co najmniej kilkuletniego doświadczenia w branży finansowej, oraz dogłębna znajomość przepisów prawnych, dotyczących finansów i bankowości. Osoby zainteresowane pracą w tym charakterze muszą posiadać szczególne zdolności numeryczne i analityczne, oraz umiejętności interpersonalne, pozwalające im na efektywną pracę w zespole. Niemniej istotna jest także biegła obsługa komputera, wraz ze specjalistycznym oprogramowaniem, wykorzystywanym w danej jednostce.
WARUNKI PRACY
Praca specjalisty ds. ryzyka i analiz jest pracą, w przeważającej części, biurową, wykonywaną przed ekranem komputera. Specjaliści kontaktują się także w godzinach pracy z pozostałymi wydziałami instytucji, oraz jednostkami zewnętrznymi, w poszukiwaniu konkretnych informacji.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Stanowisko funkcjonuje przede wszystkim w instytucjach finansowych, bankach.
ZAROBKI
Zarobki na tym stanowisku rozpoczynają się od kwoty 3500 złotych brutto miesięcznie i mogą zostać powiększone o okresowe premie, względnie wzrastać adekwatnie do stażu i umiejętności pracownika.
Najnowsze oferty - Księgowość / Audyt / Podatki
-
Specjalista / Specjalistka ds. zarządzania ryzykiem finansowym w Biurze Finansów
PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji Warszawa praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
Najnowsze artykuły
Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy
W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.
Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom
Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?