– Introwersja to nie lęk i wycofanie czy brak pewności siebie, również nie brak kompetencji – podkreśla psycholog Joanna Marszalska. – Introwertyk dużo myśli, ale nielicznymi rzeczami się dzieli. To znaczy, że w pracy jest dużym zasobem, jednak często niezauważonym – dodaje psycholog Angelika Szymanek. Specjalistki wyjaśniają, co pomaga, a co przeszkadza w pracy introwertykom.
Lista stanowisk - Specjalista ds. Public Relations
Polecane oferty - Marketing / Reklama / PR
-
Social Media Strategist
Expansja Advertising sp. z o.o. Poznań, ul. Kordeckiego 47 praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat 6 000 - 9 000 zł / mies. (w zal. od umowy) aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Specjalista ds. Mediów Społecznościowych
Medicover Sp. z o.o. Warszawa, Al. Jerozolimskie 96 praca hybrydowaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
Specjalista ds. Public Relations
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Specjalista ds. Public Relations to osoba odpowiedzialna za opracowywanie i realizację strategii w zakresie wizerunku rynkowego przedsiębiorstwa. Zakres zadań specjalisty PR obejmuje wiele dziedzin. Do podstawowych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: planowanie działań z zakresu media relations, tworzenie i aktualizacja baz mediów i klientów firmy, budowanie i utrzymywanie stałych relacji z dziennikarzami, władzami lokalnymi, ośrodkami naukowymi, itd. A także osoba ta odpowiada za organizację konferencji prasowych, przygotowanie materiałów prasowych i raportów na temat bieżącego funkcjonowania firmy, organizuje imprezy dla klientów oraz pracowników, organizuje działania z zakresu komunikacji marketingowej, przygotowuje „procedury kryzysowe” - pełni rolę osoby sterującej polityką informacyjną na zewnątrz oraz wewnątrz firmy i szkoleni pracowników w tym zakresie. Poza tym udziela wywiadów, przygotowuje odpowiednie materiały dla zarządu i pracowników firmy, doradza kierownictwu w zakresie strategii rozwoju firmy.
WYMAGANIA
Specjalista ds. Public Relations powinien mieć wykształcenie wyższe (dziennikarstwo, nauki społeczne, marketing, politologia), a także znać w stopniu biegłym j. angielski i obsługę komputera. Mile widziane jest doświadczenie w obrębie danej branży w pracy w dziedzinie Public Relation oraz doświadczenie w organizacji imprez firmowych i kontaktach z mediami. Poza tym bardzo ważną kwestią jest też, aby osoba na tym stanowisku miała ugruntowaną wiedzę merytoryczną z zakresu PR, wiedzę ogólną na temat życia społecznego i biznesowego, łatwo nawiązywała kontakty i budowała relacje międzyludzkie oraz swobodnie formułowała myśli i redagowała teksty - „lekkość pióra”, znała nowoczesne narzędzia komunikacji w internecie. Specjalista ds. Public Relations powinien również cechować się: zdolnościami przywódczymi (leadership), komunikatywnością i otwartością na otoczenie, elokwencją, logiką w myśleniu i słowie, opanowaniu, odpowiedzialnością za słowa, doskonałą prezentacją i umiejętnościami negocjacji, wysoką odpornością na stres. A także kreatywnością, zmysłem estetycznym, umiejętnością podejmowania szybkich decyzji i radzeniem sobie w trudnych sytuacjach oraz wysokimi umiejętnościami perswazji.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy jest firma, biuro oraz praca w terenie, np. targi, konferencje prasowe, spotkania z dziennikarzami. Czas pracy zazwyczaj nienormowany. Wśród kandydatów na tym stanowisku dominują osoby w przedziale wiekowym 25-35 lat. Zawód ten wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, przez co mogą występować sytuacje stresowe. Pracownik ma możliwość rozwoju zawodowego oraz doskonalenia wiedzy i kompetencji. Istnieje możliwość awansu zawodowego, np. na kierownika ds. public relations.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Specjalista ds. public relations może być zatrudniony, m.in. jako: rzecznik prasowy firmy, np. produkcja czy FMCG, specjalista w komórce PR firmy, specjalista od marketingu politycznego, a także w agencji doradztwa personalnego, w firmach PR oraz może doradzać partiom politycznym i konkretnym politykom w zakresie wizerunku zewnętrznego. Poza tym osoba taka może też założyć własną firmę, realizującą zlecenia PR na rzecz instytucji, firm i organizacji.
ZAROBKI
Wynagrodzenie zależy głównie od położenia geograficznego zakładu pracy, majętności firmy, specyfiki branży przedsiębiorstwa. Średnie wynagrodzenie to 2 tys. zł - 10 tys. zł i wyżej. Wśród innych dodatków pracownik może otrzymać, np.: telefon komórkowy, laptop, samochód służbowy, szkolenia.
Najnowsze oferty - Marketing / Reklama / PR
-
specjalista mid / senior -
Asystent PR / Asystentka PR
Fundacja Avalon Bezpośrednia Pomoc Niepełnosprawnym Warszawa praca hybrydowaasystent umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B pełny etat 5 133 zł / mies. (w zal. od umowy) aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Asystentka / Asystent ds. Komunikacji i PR
Fundacja Avalon Bezpośrednia Pomoc Niepełnosprawnym Warszawa praca hybrydowaasystent umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B pełny etat 5 133 zł / mies. (w zal. od umowy) aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Specjalista / Specjalistka ds. marketingu internetowego
FORUM TURYSTYKI REGIONÓW Szczecin praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat 6 500 - 8 500 zł / mies. (w zal. od umowy) aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Specjalista / Specjalistka ds. mediów i marketingu internetowego
FORUM TURYSTYKI REGIONÓW Szczecin praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat 6 500 - 8 500 zł / mies. (w zal. od umowy) aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Specjalista / Specjalistka ds. działań w mediach społecznościowych
Expansja Advertising sp. z o.o. Poznań, ul. Kordeckiego 47 praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat 6 000 - 9 000 zł / mies. (w zal. od umowy) aplikuj szybko aplikuj bez CV
Najnowsze artykuły
Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje
Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom
Przed nami imprezy firmowe, upominki dla pracowników, ale też składanie sobie nawzajem życzeń na święta i Nowy Rok. I tu pojawia się mały problem: dla wielu osób składanie życzeń szefowi, kolegom czy klientom jest dość stresujące. Co powiedzieć, żeby nie popełnić gafy i szczerze przekazać swoje dobre intencje? Podpowiadamy, jakie życzenia będą właściwe, a jakiego doboru słów lepiej unikać.
Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?
– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?
Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody
Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.
Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?
Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?
Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?
Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?