Praca.pl Poradniki Lista stanowisk Marketing / Reklama / PR
Specjalista ds. Public Relations

Lista stanowisk - Specjalista ds. Public Relations

Polecane oferty - Marketing / Reklama / PR

  • Social Media Strategist

    Expansja Advertising sp. z o.o.   Poznań, ul. Kordeckiego 47    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   6 000 - 9 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    20 godz.
    tryb pracy: stacjonarnie / piątki Home Office Zakres obowiązków planowanie obecności marek w mediach społecznościowych, planowanie i ustawianie kampanii reklamowych, optymalizacja, raportowanie, planowanie i koordynacja publikacji treści (Meta, TikTok, inne kanały), opracowywanie...
  • Specjalista ds. Mediów Społecznościowych

    Medicover Sp. z o.o.   Warszawa, Al. Jerozolimskie 96    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Szukamy osoby, która będzie z nami budować silne, autentyczne i angażujące profile w social mediach – i która wie, że dobry content to nie przypadek, tylko efekt świetnego pomysłu i przemyślanego planu. Co będzie należeć do Twoich zadań?​ Tworzenie angażujących treści (w tym...

Specjalista ds. Public Relations

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Specjalista ds. Public Relations to osoba odpowiedzialna za opracowywanie i realizację strategii w zakresie wizerunku rynkowego przedsiębiorstwa. Zakres zadań specjalisty PR obejmuje wiele dziedzin. Do podstawowych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: planowanie działań z zakresu media relations, tworzenie i aktualizacja baz mediów i klientów firmy, budowanie i utrzymywanie stałych relacji z dziennikarzami, władzami lokalnymi, ośrodkami naukowymi, itd. A także osoba ta odpowiada za organizację konferencji prasowych, przygotowanie materiałów prasowych i raportów na temat bieżącego funkcjonowania firmy, organizuje imprezy dla klientów oraz pracowników, organizuje działania z zakresu komunikacji marketingowej, przygotowuje „procedury kryzysowe” - pełni rolę osoby sterującej polityką informacyjną na zewnątrz oraz wewnątrz firmy i szkoleni pracowników w tym zakresie. Poza tym udziela wywiadów, przygotowuje odpowiednie materiały dla zarządu i pracowników firmy, doradza kierownictwu w zakresie strategii rozwoju firmy.


WYMAGANIA

Specjalista ds. Public Relations powinien mieć wykształcenie wyższe (dziennikarstwo, nauki społeczne, marketing, politologia), a także znać w stopniu biegłym j. angielski i obsługę komputera. Mile widziane jest doświadczenie w obrębie danej branży w pracy w dziedzinie Public Relation oraz doświadczenie w organizacji imprez firmowych i kontaktach z mediami. Poza tym bardzo ważną kwestią jest też, aby osoba na tym stanowisku miała ugruntowaną wiedzę merytoryczną z zakresu PR, wiedzę ogólną na temat życia społecznego i biznesowego, łatwo nawiązywała kontakty i budowała relacje międzyludzkie oraz swobodnie formułowała myśli i redagowała teksty - „lekkość pióra”, znała nowoczesne narzędzia komunikacji w internecie. Specjalista ds. Public Relations powinien również cechować się: zdolnościami przywódczymi (leadership), komunikatywnością i otwartością na otoczenie, elokwencją, logiką w myśleniu i słowie, opanowaniu, odpowiedzialnością za słowa, doskonałą prezentacją i umiejętnościami negocjacji, wysoką odpornością na stres. A także kreatywnością, zmysłem estetycznym, umiejętnością podejmowania szybkich decyzji i radzeniem sobie w trudnych sytuacjach oraz wysokimi umiejętnościami perswazji.


WARUNKI PRACY

Miejscem pracy jest firma, biuro oraz praca w terenie, np. targi, konferencje prasowe, spotkania z dziennikarzami. Czas pracy zazwyczaj nienormowany. Wśród kandydatów na tym stanowisku dominują osoby w przedziale wiekowym 25-35 lat. Zawód ten wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, przez co mogą występować sytuacje stresowe. Pracownik ma możliwość rozwoju zawodowego oraz doskonalenia wiedzy i kompetencji. Istnieje możliwość awansu zawodowego, np. na kierownika ds. public relations.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Specjalista ds. public relations może być zatrudniony, m.in. jako: rzecznik prasowy firmy, np. produkcja czy FMCG, specjalista w komórce PR firmy, specjalista od marketingu politycznego, a także w agencji doradztwa personalnego, w firmach PR oraz może doradzać partiom politycznym i konkretnym politykom w zakresie wizerunku zewnętrznego. Poza tym osoba taka może też założyć własną firmę, realizującą zlecenia PR na rzecz instytucji, firm i organizacji.


ZAROBKI

Wynagrodzenie zależy głównie od położenia geograficznego zakładu pracy, majętności firmy, specyfiki branży przedsiębiorstwa. Średnie wynagrodzenie to 2 tys. zł - 10 tys. zł i wyżej. Wśród innych dodatków pracownik może otrzymać, np.: telefon komórkowy, laptop, samochód służbowy, szkolenia.

Praca Specjalista ds. Public Relations
Lista stanowisk

Najnowsze oferty - Marketing / Reklama / PR

  • EUROPEJSKIE CENTRUM ZDROWIA OTWOCK Sp. z o.o.
    specjalista mid / senior
    5 dni
    Wymagania: Minimum 3-5 lat doświadczenia na podobnym stanowisku (senior /regular/ mid) Bardzo dobra, praktyczna znajomość platform: Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, YouTube; Umiejętność samodzielnego tworzenia i prowadzenia kampanii płatnych (Meta Ads, LinkedIn Ads, TikTok Ads, Google...
  • Asystent PR / Asystentka PR

    Fundacja Avalon Bezpośrednia Pomoc Niepełnosprawnym   Warszawa    praca hybrydowa
    asystent  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat   5 133 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 dni
    Opis stanowiska Współprowadzenie relacji z mediami i aktywne zwiększanie widoczności organizacji oraz jej projektów. Redakcja tekstów PR: informacje prasowe, komunikaty, oświadczenia, petycje. Wsparcie medialne przy konferencjach i eventach; obsługa biura prasowego i kanału X. Monitorowanie...
  • Asystentka / Asystent ds. Komunikacji i PR

    Fundacja Avalon Bezpośrednia Pomoc Niepełnosprawnym   Warszawa    praca hybrydowa
    asystent  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat   5 133 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 dni
    Zakres obowiązków: Współprowadzenie komunikacji z mediami oraz dbanie o widoczność projektów Fundacji. Budowanie i utrzymywanie relacji z dziennikarzami i redakcjami. Redakcja informacji prasowych, komunikatów, petycji i oświadczeń; realizacja planów PR i marketingowych. Wsparcie...
  • Specjalista / Specjalistka ds. marketingu internetowego

    FORUM TURYSTYKI REGIONÓW   Szczecin    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   6 500 - 8 500 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 dni
    Opis Stanowiska: Redagowanie, aktualizacja i publikacja treści na stronach internetowych oraz w mediach społecznościowych; Tworzenie koncepcji i materiałów graficznych (banery, prezentacje, grafiki do social mediów) oraz podstawowa obróbka zdjęć; Prowadzenie i rozwój kanałów w mediach...
  • Specjalista / Specjalistka ds. mediów i marketingu internetowego

    FORUM TURYSTYKI REGIONÓW   Szczecin    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   6 500 - 8 500 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Opis stanowiska Redagowanie, aktualizacja i publikacja treści na stronach internetowych oraz w mediach społecznościowych; Tworzenie koncepcji i materiałów graficznych: strony internetowe, prezentacje, banery, grafiki do social mediów, ikony, podstawowa obróbka zdjęć; Tworzenie i obsługa...
  • Specjalista / Specjalistka ds. działań w mediach społecznościowych

    Expansja Advertising sp. z o.o.   Poznań, ul. Kordeckiego 47    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   6 000 - 9 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    tryb pracy: stacjonarnie / piątki Home Office Opis stanowiska planowanie obecności marek w kanałach społecznościowych oraz tworzenie harmonogramów publikacji; przygotowywanie i obsługa kampanii reklamowych z naciskiem na ich optymalizację i analizę wyników; opracowywanie pomysłów na...

Najnowsze artykuły

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

– Introwersja to nie lęk i wycofanie czy brak pewności siebie, również nie brak kompetencji – podkreśla psycholog Joanna Marszalska. –  Introwertyk dużo myśli, ale nielicznymi rzeczami się dzieli. To znaczy, że w pracy jest dużym zasobem, jednak często niezauważonym – dodaje psycholog Angelika Szymanek. Specjalistki wyjaśniają, co pomaga, a co przeszkadza w pracy introwertykom.

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Przed nami imprezy firmowe, upominki dla pracowników, ale też składanie sobie nawzajem życzeń na święta i Nowy Rok. I tu pojawia się mały problem: dla wielu osób składanie życzeń szefowi, kolegom czy klientom jest dość stresujące. Co powiedzieć, żeby nie popełnić gafy i szczerze przekazać swoje dobre intencje? Podpowiadamy, jakie życzenia będą właściwe, a jakiego doboru słów lepiej unikać.

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.