Praca.pl Poradniki Lista stanowisk Media / Sztuka / Rozrywka
Kierownik Produkcji Filmowej i Telewizyjnej

Lista stanowisk - Kierownik Produkcji Filmowej i Telewizyjnej

Kierownik Produkcji Filmowej i Telewizyjnej

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Kierownik produkcji filmowej i telewizyjnej jest jedną z osób mających decydujący wpływ na ostateczną formę i treść programu telewizyjnego lub dzieła filmowego, biorących czynny udział w realizowaniu przedsięwzięcia na każdym z jego etapów. Osoba obsadzona na tym stanowisku zajmuje się w szczególności organizowaniem formalnych i finansowych warunków dla realizacji produkcji filmowej lub telewizyjnej. Kierownik sporządza pełen kosztorys planu filmowego lub telewizyjnego, załatwia niezbędne formalności, związane z zatrudnieniem aktorów lub prezenterów, wynajęciem studia lub budową scenografii, etc. Przez szeroki zakres obowiązków i kompetencji jakie mu przysługują, kierownik produkcji filmowej i telewizyjnej ma znaczący wpływ na walory artystyczne i opiniotwórcze przedsięwzięcia. Jest zaliczany obok reżysera i operatorów obecnych na planie do tak zwanej trójki realizatorskiej.


WYMAGANIA

Pierwszym i najważniejszym wymogiem, którego spełnienie otwiera drogę do wykonywania zawodu kierownika produkcji filmowej i telewizyjnej jest posiadanie wyższego wykształcenia, pozyskanego na kierunku organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, obecnego w szkołach filmowych w kilku największych miastach Polski, ze szczególnym uwzględnieniem łódzkiej szkoły filmowej, której dyplom jest honorowany na całym świecie i przyjmowany z dużym entuzjazmem. Wieloletnie doświadczenie w pracy na planie filmowym lub telewizyjnym, oraz wiedza z zakresu wykorzystywanych na nim technik i sprzętu jest także wymagana. Kierowniczy charakter stanowiska wymusza konieczność posiadania zdolności zarządzania kapitałem ludzkim, oraz umiejętności marketingowych. Cechy personalne, pozwalające na efektywną pracę w zespole to dodatkowy atut.


WARUNKI PRACY

Miejscem pracy kierownika produkcji filmowej i telewizyjnej jest plan filmowy lub telewizyjny, studio lub plener. Kierownik koordynuje i nadzoruje prace wszystkich osób zatrudnionych na planie, kontrolując ich zgodność z harmonogramem i scenariuszem.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Stanowisko kierownika produkcji filmowej i telewizyjnej funkcjonuje w stacjach telewizyjnych wraz z ich lokalnymi oddziałami, na planie filmowym i reklamowym.


ZAROBKI

Zarobki na stanowisku kierownika produkcji filmowej i telewizyjnej kształtują się w przedziale od 5000 do 8000 złotych brutto miesięcznie. W przypadkach wysokobudżetowych produkcji stawka ta jednak może być znacznie wyższa.

Praca Kierownik Produkcji Filmowej i Telewizyjnej
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

 Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Wielkanoc tuż tuż i i większość z nas powoli przygotowuje się do świętowania: planujemy urlopy, świąteczne menu, wyjazdy. Jednak święta nie dla wszystkich oznaczają wolne od pracy i możliwość wypoczynku. Zobacz, kto pracuje w Wielkanoc i na jaką rekompensatę może liczyć ze strony pracodawcy. Wyjaśniamy także, czy można odmówić pracy w święta bez konsekwencji dyscyplinarnych.

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Do Wielkanocy przygotowujemy się nie tylko w domach, ale i w miejscu pracy. Czy spotkanie okolicznościowe z pracownikami to dobry pomysł? Jak świętować razem z zespołem, który pracuje zdalnie? Wystarczy e-mail z życzeniami, czy może warto zadbać o drobne upominki dla kadry? Oto krótki przewodnik po obchodach Wielkanocy w firmie.

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną, jak do biura, a jak na spotkanie z kluczowym klientem? Czy tzw. Casual Friday zwalnia z obowiązkowej koszuli? Czym się różni styl black tie od white tie? Stylistka Dorota Leszek wyjaśnia, czym jest dress code, jak go stosować oraz dlaczego ubieranie się odpowiednio do sytuacji jest tak ważne dla naszej samooceny.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Rozwijanie społeczności online to nie tylko strategia marketingowa, ale również sztuka zrozumienia i współpracy z ludźmi – podkreśla Ola Gościniak, ekspertka ds. rozwijania biznesu online. W tym obszernym poradniku wskazuje najczęściej popełniane błędy w tworzeniu społeczności, a także wyjaśnia, jak uniknąć pułapek oraz co każdy właściciel marki powinien wiedzieć o swojej grupie docelowej.