Praca.pl Poradniki Rynek pracy
9 powodów, dla których warto używać chatbotów w obsłudze klienta

9 powodów, dla których warto używać chatbotów w obsłudze klienta

 
9 powodów, dla których warto używać chatbotów w obsłudze klienta

Są oczywiście sytuacje, z którymi poradzi sobie jedynie kompetentny i przeszkolony pracownik działu obsługi klienta. Bardzo często jednak dzwoniący na infolinię czy odwiedzający placówkę ludzie zadają zestaw tych samych, standardowych pytań, niewymagających wnikliwej analizy. Wtedy doskonale sprawdza się wirtualny asystent.

Automatyzacja obsługi klienta staje się powszechną praktyką nie tylko dużych firm. Jakie są zalety wykorzystywania chatbotów w marketingu i komunikacji z konsumentami?

 

Szybka obsługa klienta

 

Program komputerowy może prowadzić rozmowy właśnie wtedy, gdy klient tego oczekuje, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

 

Personalizacja wiadomości


Chatbot obdarzony przez programistę sztuczną inteligencją nigdy nie jest zniecierpliwiony czy w złym humorze. Wszystko pamięta i zawsze udziela poprawnych odpowiedzi. Jednocześnie, zwraca się do rozmówcy po imieniu, bywa dowcipny, umie zabawnie odpowiedzieć, odbić piłeczkę. Dzięki personalizacji wiadomości i dialogowi (nawet jeśli nie uczestniczy w nim dwoje ludzi) klient czuje, że firma poświęca mu czas.

 

Większe zaangażowanie klienta

 

Współczesny konsument oczekuje natychmiastowej reakcji, prostoty i łatwości obsługi serwisu. Chatbot to narzędzie, które umożliwia bardzo szybką komunikację. Zaangażowanie firmy procentuje zaangażowaniem klientów. Oczywiście bot nie odpowie na wszystkie pytania i nie rozwiąże każdej sprawy, ale w trudnych kwestiach przeniesie użytkownika na live chat czy połączy z konsultantem.

 

Budowanie relacji z klientem


Niejednokrotnie określenie, czy ma się do czynienia z chatbotem, czy z człowiekiem nie jest oczywiste. Dlatego budowanie pozytywnych relacji klientów z marką jest jak najbardziej możliwe także za pośrednictwem robota. Najważniejsze bowiem, by firma wychodziła naprzeciw oczekiwaniom konsumentów.

 

Powiadomienia o nowych ofertach

 

Pomagają utrzymać klientów, którzy zainteresowali się produktami. Boty prowadząc kolejne rozmowy, poznają preferencje konsumentów. Dzięki temu mogą personalizować ofertę i powiadamiać o tym, co powinno być interesujące dla danej osoby.

 

Badania ankietowe

 

To też sposób, by automatycznie prowadzić np. pozakupowe badania satysfakcji klientów, ale także sprawdzać ich preferencje.

 

Remarketing i personalizacja reklamy

 

W chwili, gdy konsument wykona jakąś czynność na stronie internetowej – przejrzy ofertę, czy włoży do koszyka w e-sklepie produkt, ale nie dokona zakupu, chatbot może mu automatycznie o tym przypomnieć. Powiadomienia i reklamy produktów są spersonalizowane, w związku z tym skuteczniejsze.

 

Budowanie wizerunku marki


Fakt, że firma korzysta z dobrodziejstw technologii, sugeruje klientom, iż jest nowoczesna i idzie z duchem czasu. Współczesny konsument nie lubi czekać. Robiąc zakupy w internecie, wymaga, by cały proces przebiegał sprawnie, nawet w przypadku jakichś problemów po drodze. Chatboty umożliwiają wyjście naprzeciw tym oczekiwaniom, budowanie relacji z klientami i pozytywnego wizerunku.

 

Niski koszt utrzymania

 

Zautomatyzowana obsługa klienta jest nie tylko szybka, ale i nie generuje stałych wysokich kosztów. Wdrożenie chatbota, który zastąpi konsultantów telefonicznych, może szybko się zwrócić.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Młodszy Spedytor (Drobnica międzynarodowa)

    Erontrans Sp. z o.o.   Pruszcz Gdański    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Do Twoich zadań należeć będzie: obsługa klientów w zakresie transportu międzynarodowego (region Włochy) bezpośrednia współpraca z przewoźnikami i klientami w zakresie obsługiwanych zleceń; monitoring obsługiwanych zleceń, nadzór nad podwykonawcami; dbanie o wysoką jakość i...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Wsparcia Sprzedaży

    Bank Pocztowy S.A.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków opracowywanie analiz i raportów w zakresie wyników sprzedażowych oraz przygotowywanie prezentacji wynikowych; współpraca z menedżerami i doradcami oraz ich aktywne wspieranie w realizacji planów sprzedażowych, a także wsparcie merytoryczne; udział w projektach...
  • Pracownik biurowo- magazynowy

    CRL Sp. z o.o.   Zwoleń    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa zlecenie / o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Praca na stanowisku polega na: obsłudze wewnętrznych programów informatycznych; wprowadzaniu i wycofywaniu sztuk odzieży do/z serwisu; doboru odpowiedniej odzieży z magazynu i jej oznaczaniu; oznakowywaniu przydzielonej odzieży, (metkowanie/ przemetkowanie) przydzielaniu zgodnie ze zleceniem...
  • Specjalista ds. Gwarancji i Wsparcia Technicznego - importer pojazdów ciężarowych

    Grupa Inter Cars   Cząstków Polski    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Zakres obowiązków na stanowisku: rozliczanie wniosków gwarancyjnych; kontrola standardów serwisowych; wsparcie w procesach serwisowych Importera;
  • Inżynier elektryk

    Atum Energy Sp. z o.o.   Łódź, ul. Rzgowska 349    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   8 000 - 15 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    Czym będziesz się u nas zajmować? opiniowanie rozwiązań technicznych w zakresie urządzeń i sieci elektroenergetycznych związanych z energetyką fotowoltaiczną; przygotowanie koncepcji oraz elektrycznych rozwiązań dla rozdzielnic niskiego napięcia w oparciu o specyfikację klienta oraz...
  • Pracownik elewacyjny

    PHUB MARIUSZ WIŚNIEWSKI   Warszawa   
    pracownik fizyczny  umowa zlecenie  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    Opis stanowiska: Poszukujemy pracowników z całej Polski do wykonywania prac elewacyjnych (ocieplenia) w budynkach jednorodzinnych na terenie Warszawy.

Najnowsze artykuły

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

W 2024 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące ESG, które objęły duże firmy spełniające określone warunki. Od 2025 r. grono podmiotów zobowiązanych do tworzenia raportów ESG ma się powiększyć o kolejną grupę. Tymczasem badania pokazują, że 2/3 Polaków nie wie, co oznacza skrót ESG, nie mówiąc o wdrażaniu jego zasad do biznesu. Wyjaśniamy, na czym polega raportowanie ESG oraz kogo dotyczy.

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy stale mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywne nastawienie może być destrukcyjne? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

CV mechanik samochodowy – porady, jak napisać profesjonalne CV

CV mechanik samochodowy – porady, jak napisać profesjonalne CV

Mechanik to jeden z zawodów deficytowych w Polsce. Szanse na pracę są spore, niemniej żeby ją zdobyć, szczególnie w renomowanych salonach naprawy pojazdów czy w międzynarodowych firmach motoryzacyjnych, zwykle potrzebne jest dobre CV. Wyjaśniamy, jak krok po kroku napisać CV w zawodzie mechanika, jakie uwzględnić w dokumencie umiejętności oraz w jaki sposób opisać doświadczenie zawodowe.

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!