Praca.pl Poradniki Rynek pracy
9 powodów, dla których warto używać chatbotów w obsłudze klienta

9 powodów, dla których warto używać chatbotów w obsłudze klienta

 
9 powodów, dla których warto używać chatbotów w obsłudze klienta

Są oczywiście sytuacje, z którymi poradzi sobie jedynie kompetentny i przeszkolony pracownik działu obsługi klienta. Bardzo często jednak dzwoniący na infolinię czy odwiedzający placówkę ludzie zadają zestaw tych samych, standardowych pytań, niewymagających wnikliwej analizy. Wtedy doskonale sprawdza się wirtualny asystent.

Automatyzacja obsługi klienta staje się powszechną praktyką nie tylko dużych firm. Jakie są zalety wykorzystywania chatbotów w marketingu i komunikacji z konsumentami?

 

Szybka obsługa klienta

 

Program komputerowy może prowadzić rozmowy właśnie wtedy, gdy klient tego oczekuje, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

 

Personalizacja wiadomości


Chatbot obdarzony przez programistę sztuczną inteligencją nigdy nie jest zniecierpliwiony czy w złym humorze. Wszystko pamięta i zawsze udziela poprawnych odpowiedzi. Jednocześnie, zwraca się do rozmówcy po imieniu, bywa dowcipny, umie zabawnie odpowiedzieć, odbić piłeczkę. Dzięki personalizacji wiadomości i dialogowi (nawet jeśli nie uczestniczy w nim dwoje ludzi) klient czuje, że firma poświęca mu czas.

 

Większe zaangażowanie klienta

 

Współczesny konsument oczekuje natychmiastowej reakcji, prostoty i łatwości obsługi serwisu. Chatbot to narzędzie, które umożliwia bardzo szybką komunikację. Zaangażowanie firmy procentuje zaangażowaniem klientów. Oczywiście bot nie odpowie na wszystkie pytania i nie rozwiąże każdej sprawy, ale w trudnych kwestiach przeniesie użytkownika na live chat czy połączy z konsultantem.

 

Budowanie relacji z klientem


Niejednokrotnie określenie, czy ma się do czynienia z chatbotem, czy z człowiekiem nie jest oczywiste. Dlatego budowanie pozytywnych relacji klientów z marką jest jak najbardziej możliwe także za pośrednictwem robota. Najważniejsze bowiem, by firma wychodziła naprzeciw oczekiwaniom konsumentów.

 

Powiadomienia o nowych ofertach

 

Pomagają utrzymać klientów, którzy zainteresowali się produktami. Boty prowadząc kolejne rozmowy, poznają preferencje konsumentów. Dzięki temu mogą personalizować ofertę i powiadamiać o tym, co powinno być interesujące dla danej osoby.

 

Badania ankietowe

 

To też sposób, by automatycznie prowadzić np. pozakupowe badania satysfakcji klientów, ale także sprawdzać ich preferencje.

 

Remarketing i personalizacja reklamy

 

W chwili, gdy konsument wykona jakąś czynność na stronie internetowej – przejrzy ofertę, czy włoży do koszyka w e-sklepie produkt, ale nie dokona zakupu, chatbot może mu automatycznie o tym przypomnieć. Powiadomienia i reklamy produktów są spersonalizowane, w związku z tym skuteczniejsze.

 

Budowanie wizerunku marki


Fakt, że firma korzysta z dobrodziejstw technologii, sugeruje klientom, iż jest nowoczesna i idzie z duchem czasu. Współczesny konsument nie lubi czekać. Robiąc zakupy w internecie, wymaga, by cały proces przebiegał sprawnie, nawet w przypadku jakichś problemów po drodze. Chatboty umożliwiają wyjście naprzeciw tym oczekiwaniom, budowanie relacji z klientami i pozytywnego wizerunku.

 

Niski koszt utrzymania

 

Zautomatyzowana obsługa klienta jest nie tylko szybka, ale i nie generuje stałych wysokich kosztów. Wdrożenie chatbota, który zastąpi konsultantów telefonicznych, może szybko się zwrócić.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Pracownik Produkcji – Pakowacz ryb (M/K)

    AB Job Service Polska Sp. z o.o.   Holandia, Bunschoten   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   63,21 zł brutto/godz.  Szukamy 5 pracowników
    1 godz.
    Zakres obowiązków: pakowanie gotowych ryb do plastikowych foremek; układanie foremek na taśmie produkcyjnej; utrzymanie czystości na stanowisku pracy; wykonywanie innych drobnych zadań zleconych przez kierownika zmiany;
  • Orderpicker w magazynie z asortymentem sklepu internetowego (M/k)

    AB Job Service Polska Sp. z o.o.   Holandia, Gorinchem   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   64,12 - 74,77 zł brutto/godz.  Szukamy 10 pracowników
    1 godz.
    Zakres obowiązków: kompletowanie zamówień z użyciem skanera; sortowanie produktów; wkładanie produktów do odpowiednich kontenerów; kompletowanie produktów takich jak torby, pościele, poduszki, kosmetyki, ubrania; Warunki pracy praca w systemie dwuzmianowym (zmiana poranna: 08:00 – 17:00...
  • Specjalistka / Specjalista ds. Sprzedaży

    REMONDIS Sp. z o.o.   Polkowice, ul. Jana Wyżykowskiego 8    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Zakres obowiązków: Nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z klientami; prowadzenie rozmów handlowych. Przygotowywanie ofert, umów i aneksów; udział w przetargach. Realizacja planu sprzedaży; raportowanie wyników. Działania marketingowe zgodne z polityką firmy; monitorowanie rynku i konkurencji.
  • Spawacz MIG/MAG (M/K)

    AB Job Service Polska Sp. z o.o.   Holandia, Kesteren   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   86,00 - 119,00 zł brutto/godz.  Szukamy 6 pracowników
    2 godz.
    Zakres obowiązków: spawanie metodą MIG/MAG (ręczne lub zrobotyzowane) montaż części według rysunków technicznych; obróbka mechaniczna (szlifowanie, wiercenie, cięcie, gratowanie) programowanie robota spawalniczego; kontrola jakości gotowych produktów; dbanie o sprzęt i stanowisko...
  • Młodszy Specjalista ds. Wynagrodzeń i Kadr

    REMONDIS Sp. z o.o.   Warszawa, ul. Zawodzie 18    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Zakres obowiązków: Prowadzenie dokumentacji personalnej i płacowej zgodnie z przepisami. Naliczanie wynagrodzeń (umowy o pracę i cywilnoprawne), w tym rozliczenia w systemie równoważnego czasu pracy. Ewidencja i rozliczanie czasu pracy, urlopów, zwolnień i innych nieobecności. Aktualizacja...
  • Specjalista ds. Floty i Logistyki

    REMONDIS Sp. z o.o.   Kunice, k. Legnicy    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Zakres obowiązków: Planowanie harmonogramów usług i zarządzanie zasobami (sprzęt, załoga). Koordynacja i nadzór nad pracą zespołu (ok. 30 osób) podczas realizacji zleceń. Prowadzenie ewidencji pracy i dokumentacji zleceń. Kontrola poprawności wykonania usług oraz bieżąca obsługa...

Najnowsze artykuły

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Kilkudniowy urlop nie pozwolił Ci wypocząć? Nie pamiętasz, kiedy ostatnio czułeś się wyspany i nawet proste czynności wysysają z Ciebie całą energię? To może nie być zwykłe zmęczenie, ale poważniejsza dolegliwość. Wyjaśniamy, jakie są symptomy syndromu chronicznego zmęczenia, kiedy warto zwrócić się do specjalisty oraz co może pomóc złagodzić objawy CFS.

Podanie o pracę – opiekunka osób starszych

Podanie o pracę – opiekunka osób starszych

Zapotrzebowanie na usługi opiekuńcze jest bardzo duże, dlatego kandydaci zwykle nie mają problemów ze znalezieniem posady. Jendak jeśli chcesz zatrudnić się w konkretnej placówce, a ta aktualnie nie prowadzi naboru – wykonaj pierwszy krok i złóż w niej podanie o pracę. Jak stworzyć dokument, który podkreśli Twoje umiejętności i cechy charakteru cenne w tego rodzaju pracy?