Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Agent ubezpieczeniowy - jak zostać, kurs, licencja, czy warto

Agent ubezpieczeniowy - jak zostać, kurs, licencja, czy warto

 
Agent ubezpieczeniowy - jak zostać, kurs, licencja, czy warto

Jak zostać agentem ubezpieczeniowym


Głównym zadaniem agenta ubezpieczeniowego jest pośrednictwo między firmami ubezpieczeniowymi a osobami, które są zainteresowane zakupem polis. Wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie. Potrzebne są między innymi: duża wiedza na temat ofert różnych przedsiębiorstw, zdolności interpersonalne, konsekwencja w działaniu, inicjatywa, kreatywność oraz nastawienie na cel. Samo podpisanie umowy jest właściwie zwieńczeniem całego procesu, który polega na wyszukiwaniu potencjalnych klientów oraz prezentowaniu ofert.

Jak zatem zostać agentem ubezpieczeniowym? Przede wszystkim należy posiadać minimum średnie wykształcenie oraz pełną zdolność do czynności prawnych. Nie można także być osobą karaną za przestępstwa umyślne. Następnie trzeba wziąć udział w specjalnym kursie.


Kurs agenta ubezpieczeniowego


Wyżej wspomniany kurs jest organizowany przez towarzystwa ubezpieczeniowe i składa się z dwóch etapów. Pierwsza część trwa 152 godziny. Podczas zajęć przekazywana jest ogólna wiedza dotycząca rynku ubezpieczeniowego oraz regulacji prawnych. Następnie kandydaci podchodzą do egzaminu, który jest organizowany przez dane towarzystwo we współpracy z Ministerstwem Finansów.

Jeśli test wiedzy zakończył się sukcesem, to można podpisać umowę z towarzystwem ubezpieczeniowym. Aby rozpocząć pracę należy jeszcze ubiegać się o wydanie specjalnej licencji. Chcąc sprzedawać polisy kilku agencji (jest to tak zwany multiagent), należy zdać drugą część w każdym towarzystwie ubezpieczeniowym, którego produkty chce sprzedawać.


Licencja agenta ubezpieczeniowego


Jeżeli udało się nam pozytywnie zaliczyć oba egzaminy, to możemy ubiegać się o wpis do rejestru agentów ubezpieczeniowych. Wniosek o udzielenie licencji składa się za pośrednictwem towarzystwa ubezpieczeniowego. Trzeba w takiej sytuacji dołączyć też następujące dokumenty: świadectwo dojrzałości, aktualne zaświadczenie o niekaralności oraz dowód dokonania opłaty skarbowej w wysokości 110 zł. Działalność może być rozpoczęta dopiero w momencie uzyskania informacji o wpis do rejestru.

 

Agent ubezpieczeniowy - czy warto, praca


Do zadań agenta ubezpieczeniowego należą między innymi:


    • nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami,
    • organizowanie i odbywanie spotkań,
    • dopasowywanie ofert do indywidualnych potrzeb klientów i ich możliwości finansowych,
    • opracowywanie ofert,
    • zawieranie umów,
    • dokonywanie oględzin w miejscach wypadków,
    • informowanie klientów oraz utrzymywanie z nimi kontaktu,
    • tworzenie bazy danych klientów,
    • kierowanie zespołem podległych agentów ubezpieczeniowych.

Jak widać, obowiązków jest całkiem sporo. Czy zatem przekłada się to na zarobki agentów ubezpieczeniowych? Średnie wynagrodzenie wynosi około 2 600 zł netto. Najwyższe pensje będą otrzymywać agenci z Warszawy. Na płace osób pracujących w tym zawodzie będzie miała także wpływ wielkość towarzystwa ubezpieczeniowego, dla którego pracują.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Budimex SA
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twoje przyszłe zadania: organizacja pracy zespołu podwykonawców oraz sił własnych we współpracy z ‎kierownikiem robót w branży elektrycznej,‎ przygotowywanie dokumentacji do odbiorów częściowych, końcowych, weryfikacja dokumentacji projektowej i jej dystrybucja; współpraca z...
  • Budimex SA
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twoje przyszłe zadania: ‎organizacja pracy zespołu operatorów we współpracy z ‎kierownikiem robót w zakresie robót ziemnych; weryfikacja dokumentacji projektowej i jej dystrybucja; sporządzenie rozliczeń i przygotowywanie raportów, oraz sprawozdań z przebiegu realizacji, wspólne...
  • Geodeta / Geodetka

    Budimex SA   Kraków    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twoje przyszłe zadania:‎ Wykonywanie pomiarów geodezyjnych na terenie budowy i modernizacji linii kolejowych. Przygotowywanie dokumentacji geodezyjnej oraz raportów z wykonanych pomiarów. Współpraca z innymi członkami zespołu oraz przedstawicielami inwestora. Udział w opracowywaniu i...
  • Budimex SA
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twoje przyszłe zadania: Opracowywanie i prowadzenie dokumentacji kontraktowej. ‎Weryfikacja dokumentacji pod kątem zgodności z projektem i przepisami prawa ‎budowlanego.‎ ‎Koordynacja obiegu dokumentacji projektowej oraz współpraca z innymi zespołami.‎ ‎Przygotowanie raportów z...
  • Budimex SA
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twoje przyszłe zadania: organizacja pracy zespołu podwykonawców oraz sił własnych we współpracy z ‎kierownikiem robót w branży sanitarnej,‎ przygotowywanie dokumentacji do odbiorów częściowych, końcowych, weryfikacja dokumentacji projektowej i jej dystrybucja; współpraca z...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Wycen - branża sanitarna (m/k)

    Budimex SA   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twoje przyszłe zadania: przygotowywanie wycen przetargowych w zakresie robót sanitarnych przy projektach infrastrukturalnych, sporządzanie przedmiarów robót, kalkulacja kosztów i cen jednostkowych, opracowywanie kosztorysów budowlanych, analizowanie ofert Podwykonawców i Dostawców.

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?