Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Konwersja – co to jest?

Konwersja – co to jest?

 
Konwersja – co to jest?

Jeżeli ktoś prowadzi biznes w internecie, musi skupić się nie tylko na wizualnych aspektach strony czy odpowiedniej prezentacji produktu. Ważnym miernikiem, który powinien obserwować, jest współczynnik konwersji.

 

Spis treści

Konwersja – co to znaczy?

 

Konwersja to pojęcie przyjmujące różne znaczenia, w zależności od dziedziny, w której się tego określenia używa. W branży IT np. mowa jest o konwertowaniu plików, np. Worda do formatu PDF, możemy mieć do czynienia z konwersją w chemii, matematyce, ale też np. religii. W artykule omówimy, czym jest konwersja w marketingu internetowym. 

 

Współczynnik konwersji – co to jest?

 

Konwersja to działanie użytkownika, które przekłada się na oczekiwany przez właściciela strony cel. Np. jeśli ktoś prowadzi sprzedaż przez internet, to głównym założeniem przedsiębiorcy będzie zakup produktów przez użytkowników portalu. Jeżeli ktoś prowadzi marketing internetowy w postaci reklam np. na Facebooku, to oczekuje, iż użytkownik kliknie w dany baner.

 

Konwersja – cel

 

Celem konwersji jest zachęcenie użytkowników do podjęcia określonej akcji. Żeby to osiągnąć, w witrynach internetowych umieszcza się specjalne znaczniki CTA – call to action. Do podjęcia akcji mają zachęcać także inne elementy strony – np. jej właściwy układ z widocznym menu, dzięki któremu użytkownik szybko znajduje to, czego szuka, informatywne, zawierające frazy kluczowe opisy, elementy podnoszące atrakcyjność witryny jak zdjęcia, wizualizacje. Ostatecznie użytkownik ma np. kliknąć w reklamę, dodać przedmiot do koszyka i dokonać zakupu, zarejestrować na portalu itp. – co oznacza korzyść dla firmy oferującej za pośrednictwem strony produkty lub usługi. 

 

Należy zatem podkreślić, że celem konwersji nie jest wyłącznie to, by jak najwięcej osób przeszło przez lejek sprzedażowy i nabyło dany produkt. Założenia osób prowadzących internetowy biznes mogą być wielorakie, na przykład przeczytanie danego artykułu, zapisanie się do newslettera, rejestracja profilu użytkownika, pozyskanie danych itd.

 

Konwersja – typy

 

Niekiedy konwersje dzieli się na tzw. makrokonwersję oraz mikrokonwersja. Makrokonwersja oznacza osiągnięcie przez właściciela witryny jednego z najważniejszych celów – są nimi zazwyczaj dokonanie zakupu produktu lub zarejestrowanie na portalu. Z kolei mikrokonwersja oznacza osiągnięcie jednego z pomniejszych celów np. zapisanie się do newslettera, wypełnienie ankiety, wysłanie wiadomości z pytaniem o produkt, kliknięcie w reklamę, ściągnięcie materiałów, przeczytanie artykułu, przejście przez szereg podstron, udostępnienie strony innym użytkownikom itp. 

 

Współczynnik konwersji – jak obliczyć?

 

Współczynnik konwersji podaje się procentowo. Jest to stosunek osób, które wykonały pożądane działanie, do wszystkich użytkowników, którzy byli do tych działań przekonywani. Np. relacja osób, które kupiły jakiś produkt do liczby wszystkich klikających w reklamę. Ostateczny wynik mnoży się razy 100%.

 

np. WK = 50 (osób, które dokonały zakupu) / 1000 (odwiedzin sklepu) x 100% = 5%

 

Współczynnik konwersji – jaki jest satysfakcjonujący?

 

Ponieważ nie ma czegoś takiego jak jeden uniwersalny wzór konwersji, trudno jest wskazać satysfakcjonujący współczynnik – w każdym przypadku będzie on nieco inny. Niekiedy mówi się o tym, że współczynnik konwersji na poziomie powyżej 5% można uznać za wysoki.

 

Regularne zbieranie informacji o współczynniku konwersji celu obranego przez przedsiębiorcę pozwala dbać o efektywność danego biznesu, wyeliminować niekorzystne działania i wprowadzać korzystne zmiany.

 

Optymalizacja współczynnika konwersji – jak to zrobić?

 

Mając wyznaczone konkretne zadania, można mierzyć skuteczność działań, a w razie niezadowalających wyników i trudności wprowadzić optymalizację konwersji. W jaki sposób? Rozwiązania są różne na przykład zmiana strony internetowej na bardziej intuicyjną – to znaczy taką, na której użytkownik łatwo będzie mógł wykonać poszczególne kroki (rejestrację, zakup itd.). Może okazać się też, że należy zmienić pozycjonowanie strony, wybrać inne słowa kluczowe. Kampania dotrze wtedy precyzyjniej do odpowiednich klientów, którzy zaczną konwertować – dokonają zakupu, zapiszą się do kampanii promocyjnej, wezmą udział w konkursie itd.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Młodszy Specjalista ds. Należności

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Warszawa, Mokotów, ul. Postępu 17B    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków Obsługa rozliczeń należności od Biur Podróży/Agentów oraz Klientów indywidualnych (płatności, faktury, raporty, zapytania telefoniczne i mailowe), Informacja wychodząca w zakresie rozliczeń, monitów, sald.
  • Młodszy Specjalista ds. Relacji z Klientem

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Warszawa, Mokotów, ul. Postępu 17B    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków: Tłumaczenie treści reklamacji i wniosków z języka polskiego na język angielski, Obsługa korespondencji wychodzącej i przychodzącej (archiwizacja, skanowanie, przygotowywanie zestawień pocztowych, wysyłka dokumentacji), Rejestracja zgłoszeń Klientów,...
  • Ginekolog - Endokrynolog

    Centrum Medyczne Zdrowie   Warszawa, ul. Kleszczowa 26B    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  kontrakt B2B  część etatu / tymczasowa/dodatkowa  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zatrudnimy lekarza/lekarkę z doświadczeniem i certyfikatem na wykonywanie badań USG.
  • Doradca Agenta

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Do głównych zadań Doradcy Agenta należeć będzie m.in.: Wsparcie techniczne dla agencji sprzedaży i biur własnych; Pomoc w rozwiązywaniu codziennych problemów operacyjnych; Prowadzenie korespondencji mailowej dotyczącej zapytań produktowych z agentami turystycznymi i biurami własnymi;
  • Doradca Agenta

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Do głównych zadań Doradcy Agenta należeć będzie m.in.: Kontakt mailowy z agencjami sprzedaży; Kalkulacje i wyliczenia zmian w nowych oraz już założonych rezerwacjach; Odpowiadanie na wątpliwości z nimi związane; Współpraca z innymi działami w celu kompleksowej obsługi danego...
  • Coral Travel Poland Sp. z o.o.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Poszukujemy entuzjastycznych, pozytywnie nastawionych osób lubiących podróże i różnorodność świata. Razem z nami zapewniaj ludziom wymarzone wakacje!

Najnowsze artykuły

 Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Wielkanoc tuż tuż i i większość z nas powoli przygotowuje się do świętowania: planujemy urlopy, świąteczne menu, wyjazdy. Jednak święta nie dla wszystkich oznaczają wolne od pracy i możliwość wypoczynku. Zobacz, kto pracuje w Wielkanoc i na jaką rekompensatę może liczyć ze strony pracodawcy. Wyjaśniamy także, czy można odmówić pracy w święta bez konsekwencji dyscyplinarnych.

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Do Wielkanocy przygotowujemy się nie tylko w domach, ale i w miejscu pracy. Czy spotkanie okolicznościowe z pracownikami to dobry pomysł? Jak świętować razem z zespołem, który pracuje zdalnie? Wystarczy e-mail z życzeniami, czy może warto zadbać o drobne upominki dla kadry? Oto krótki przewodnik po obchodach Wielkanocy w firmie.

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną, jak do biura, a jak na spotkanie z kluczowym klientem? Czy tzw. Casual Friday zwalnia z obowiązkowej koszuli? Czym się różni styl black tie od white tie? Stylistka Dorota Leszek wyjaśnia, czym jest dress code, jak go stosować oraz dlaczego ubieranie się odpowiednio do sytuacji jest tak ważne dla naszej samooceny.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Rozwijanie społeczności online to nie tylko strategia marketingowa, ale również sztuka zrozumienia i współpracy z ludźmi – podkreśla Ola Gościniak, ekspertka ds. rozwijania biznesu online. W tym obszernym poradniku wskazuje najczęściej popełniane błędy w tworzeniu społeczności, a także wyjaśnia, jak uniknąć pułapek oraz co każdy właściciel marki powinien wiedzieć o swojej grupie docelowej.