Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Praca po zarządzaniu: kim możesz zostać?

Praca po zarządzaniu: kim możesz zostać?

 
Praca po zarządzaniu: kim możesz zostać?

Gdzie można pracować po zarządzaniu? Wśród dostępnych stanowisk są nie tylko dyrektor, team leader, prezes firmy, menedżer czy kierownik działu. Jakie perspektywy zawodowe daje ten kierunek studiów?

 

Czy warto iść na zarządzanie?

 

Co studiować, by mieć dobrą pracę? Czy warto iść na takie studia? Te pytania spędzają sen z powiek maturzystów. I nic w tym dziwnego, bo od wyboru kierunku zależy bardzo wiele. Czy podążać za pasją i zainteresowaniami, czy może porzucić marzenia i postawić na czysto pragmatyczne podejście? Nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od własnej motywacji, indywidualnych predyspozycji. Ktoś, kto z bardzo dobrymi wynikami skończył niszowy, potencjalnie mało atrakcyjny dla pracodawców kierunek, może lepiej odnaleźć się na rynku pracy, niż osoba z dyplomem pożądanym w wielu firmach, która studia ukończyła z trudem i nie ma ugruntowanej wiedzy.

Minęły bezpowrotnie czasy, gdy sam fakt posiadania wyższego wykształcenia wystarczył, by znaleźć dobrą pracę. Aby zaimponować potencjalnemu pracodawcy, młody kandydat musi wykazać się zaangażowaniem w rozwijanie swoich kompetencji. Służą ku temu staże, praktyki studenckie czy wolontariat. Praca po kierunku zarządzanie czeka nie tylko na doświadczonych menedżerów oraz dyrektorów z ugruntowaną pozycją na rynku i silną marką osobistą. Także absolwenci tych studiów mogą znaleźć zatrudnienie w zawodzie. Jakie mają perspektywy?

 

Rodzaje zarządzania a perspektywy pracy


Zarządzanie to dość rozległa dziedzina. W trakcie nauki student decyduje się na specjalizację (bądź studia podyplomowe) i ten wybór wiąże się z chęcią ukierunkowania swojego rozwoju na bardziej konkretne zagadnienia. Jakie są popularne rodzaje zarządzania i gdzie można po nich pracować?

Zarządzanie zasobami ludzkimi – od absolwentów wymaga się znajomości prawa pracy, wiedzy, jak budować systemy wynagrodzeń, tworzyć strategie, prowadzić badania i analizować dane. Praca w dziale HR czy dziale kadr to codzienny kontakt z ludźmi. Studenci uczą się zagadnień z psychologii, by wiedzieć, jak rozmawiać z pracownikami, motywować ich i konstruktywnie oceniać.

Zarządzanie kryzysowe – uczy, jak postępować, gdy pojawia się szeroko rozumiane ryzyko. Absolwent tego kierunku, znając metody oceny zagrożeń w sytuacjach kryzysowych i stanach nadzwyczajnych oraz potrafiąc kierować ludźmi i komunikować się ze społecznością, można poszukiwać pracy w służbach mundurowych czy w administracji publicznej.

Zarządzanie jakością – studia uczą, jak opracowywać, wdrażać i doskonalić systemy zarządzania w organizacjach według międzynarodowych standardów. Prowadzenie audytów, zarządzanie komunikacją w firmie, motywowanie kadry to główne zadania, jakie pełni menedżer wyspecjalizowany w zarządzaniu jakością.

Zarządzanie produkcją (czy zarządzanie i inżynieria produkcji) – to właściwie planowanie  procesu produkcyjnego i jego optymalizacja. Praca dostępna jest w przedsiębiorstwach z branży przemysłowej, ale też firmach doradczych i audytorskich.

 

Zarządzanie a praca w marketingu


Zarządzanie i marketing – połączenie tych dwóch obszarów w biznesowy kierunek studiów wciąż cieszy się popularnością. Dostarcza bowiem wiedzę niezbędną, by organizować i kierować działaniami marketingowymi, tworzyć skuteczną strategię osadzoną w rynkowych realiach. Praca w marketingu to ciekawe zajęcie, pełne wyzwań, ale też wymagające trzymania ręki na pulsie, śledzenia trendów i po prostu rozwijania się. Zdolności przywódcze, w połączeniu z wiedzą (o ekonomii, technikach sprzedaży, e-marketingu, zarządzaniu zespołem itd.) nabytą na studiach, przydają się na wielu stanowiskach.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Brygadzista (HVAC) z językiem niemieckim

    Budcon Sp. z o.o.   Niemcy   
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Główne zadania: koordynowanie i nadzorowanie pracy zespołu monterów organizowanie przebiegu prac budowlanych wykonywanie pomiarów i kosztorysów na potrzeby prowadzonych prac sporządzanie dokumentacji i rozliczeń budowy sporządzanie listy zapotrzebowania i planowanie dostaw materiałów...
  • Agent Nieruchomości

    Liberty sp. z o.o.   Olsztyn    praca mobilna
    specjalista junior / mid / senior / ekspert  umowa agencyjna / kontrakt B2B  pełny etat   5 000 - 50 000 zł / mies. (w zal. od umowy)
    1 godz.
    Czego oczekujemy? Motywacji i chęci rozwoju: Twoja determinacja do nauki i osiągania wysokich wyników jest dla nas kluczowa. Doświadczenie w branży nie jest wymagane, ważniejsze jest dla nas Twoje nastawienie na bycie najlepszym w branży. Komunikatywności: Umiejętność budowania relacji z...
  • RETS Sp. z o.o.
    pracownik fizyczny  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  część etatu / tymczasowa/dodatkowa / pełny etat  Szukamy kilku pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków: Bieżąca obsługa obiektu, utrzymanie w stanie gotowości eksploatacyjnej systemów i urządzeń technicznych (instalacje: elektryczne, wentylacyjne, klimatyzacyjne, sanitarne, chłodnicze, ciepłownicze, systemy ppoż., teleinformatyczne.); Rozwiązywanie problemów...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Kadr i Płac

    PORR S.A.   Warszawa, Ursynów    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: Prowadzenie i archiwizowanie akt pracowników zgodnie z przepisami; Przygotowywanie dokumentów kadrowych: umów o pracę, porozumień i wypowiedzeń; Obsługa umów cywilnoprawnych oraz monitorowanie terminów badań lekarskich; Naliczanie wynagrodzeń, premii i innych świadczeń...
  • Specjalista ds. Handlowych

    REMONDIS Sp. z o.o.   Polkowice, ul. Jana Wyżykowskiego 8    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Twój dzień pracy będzie składał się z: nawiązywania i utrzymywanie kontaktów i prowadzenia rozmów handlowych; prowadzenia działalności marketingowej zgodnie z polityką firmy; sporządzania ofert, umów i aneksów; udziału w przetargach; monitorowania rynku i analizy konkurencji;...
  • Opiekun / Opiekunka osób starszych w domu opieki seniora

    Socco Stuttgart GmbH   Niemcy, całe Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę   14 221 zł brutto/mies.  Szukamy kilku pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Opis stanowiska wykonywanie zabiegów higieniczno-pielęgnacyjnych; podawanie posiłków; kontrola wagi pacjenta, mierzenie ciśnienia, temperatury, poziomu cukru we krwi; wykonywanie zleceń lekarskich według obowiązujących procedur;

Najnowsze artykuły

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

– Introwersja to nie lęk i wycofanie czy brak pewności siebie, również nie brak kompetencji – podkreśla psycholog Joanna Marszalska. –  Introwertyk dużo myśli, ale nielicznymi rzeczami się dzieli. To znaczy, że w pracy jest dużym zasobem, jednak często niezauważonym – dodaje psycholog Angelika Szymanek. Specjalistki wyjaśniają, co pomaga, a co przeszkadza w pracy introwertykom.

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Przed nami imprezy firmowe, upominki dla pracowników, ale też składanie sobie nawzajem życzeń na święta i Nowy Rok. I tu pojawia się mały problem: dla wielu osób składanie życzeń szefowi, kolegom czy klientom jest dość stresujące. Co powiedzieć, żeby nie popełnić gafy i szczerze przekazać swoje dobre intencje? Podpowiadamy, jakie życzenia będą właściwe, a jakiego doboru słów lepiej unikać.

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.