Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Praca w marketingu – na czym polega, zarobki

Praca w marketingu – na czym polega, zarobki

 
Praca w marketingu – na czym polega, zarobki

Praca w reklamie i marketingu jest odpowiednia dla osób kreatywnych i mających zdolności sprzedażowe. Marketing to dziedzina, która stale się rozwija, a wraz z nią – zapotrzebowanie na pracowników. Sprawdź, czy masz predyspozycje na specjalistę ds. marketingu, gdzie szukać pracy i na jakie zarobki możesz liczyć w tej branży.

 

Praca w reklamie – gdzie szukać?

 

Zacznijmy od odpowiedzi na pytanie, co to jest marketing. Zgodnie z definicją Internetowej Encyklopedii PWN są to: „działania zmierzające do określenia możliwości sprzedaży produktu, uwzględniające istniejące lub potencjalne potrzeby nabywców w krótkim lub długim okresie i związane z tym możliwości dystrybucji, reklamy, planowania produkcji, badań rynku”. Istnieje wiele rodzajów marketingu, na przykład marketing relacji, bezpośredni, sensoryczny czy afiliacyjny.

 

Niezależnie od przyjętej strategii i wykorzystywanych narzędzi obowiązkiem specjalisty ds. marketingu jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców w celu odpowiedniego zaprezentowania produktu lub usługi. Efektem sprawnie poprowadzonej kampanii promocyjnej jest przyciągnięcie do sklepu klientów i potencjalnych klientów (np. niezainteresowanych aktualnie oferowanym produktem, ale wykazujących zainteresowanie innymi ofertami w przyszłości).

 

Marketingowiec może wykonywać pracę w agencji reklamowej, w dziale marketingu firmy handlowej, usługowej, prowadzącej działalność kulturalną czy z branży medialnej.

 

Praca w marketingu: dla kogo?

 

Skuteczne reklamowanie firmy, produktu, usługi, wydarzenia itp. to trudne i złożone zadanie. Dlatego firmy szukające osób pracy w marketingu preferują kandydatów po studiach kierunkowych, np. marketing i zarządzanie, reklama i nowe media, public relations bądź pokrewnych.

 

Praca w dziale reklamy czy w agencji marketingowej wiąże się zwykle z dużym stresem, presją na osiągnięcie założonych wyników i pozyskaniem klientów, a także koniecznością pracy pod presją czasu. Nie każdy się w niej sprawdzi. Idealny kandydat powinien:
• być komunikatywny,
• myśleć nieszablonowo, mieć bogatą wyobraźnię oraz być kreatywnym,
• mieć wysoko rozwinięte umiejętności sprzedażowe i negocjacyjne,
• mieć analityczny umysł oraz wysoko rozwinięte zdolności numeryczne,
• być empatyczny, wyczulony na potrzeby innych,
• cechować się wysoką kulturą osobistą (umieć odpowiednio reprezentować firmę podczas wydarzeń branżowych),
• być odpornym na stres.

 

Od marketingowca często wymaga się umiejętności posługiwania się przynajmniej jednym językiem obcym (zazwyczaj jest to angielski), a także prawa jazdy kat. B. oraz obsługi programów komputerowych, służących do przeprowadzania prognoz i analizy rynku.

 

Zarobki w marketingu

 

Praca w agencji reklamowej lub dziale marketingu może się bardzo opłacać. O ile młodszym specjalistom oferuje się najczęściej płacę rzędu 3 tys. zł, najlepsi marketingowcy mogą zarabiać nawet kilkanaście tys. zł miesięcznie. Wynagrodzenie zazwyczaj jest uzależnione od wielkości i lokalizacji firmy, ale też umiejętności marketingowa (nierzadko stosuje się system premiowy).

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Kierowca plandeki C+E / Kierowca wywrotki C+E

    TMG Spedition GmbH   Niemcy, Bittterfeld    praca mobilna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Czego oczekujemy od Ciebie? ważnego prawa jazdy klasy C lub CE + kod 95; ważnej karty kierowcy; otwartej komunikacji i szczerości, nawet w przypadku problemów lub pytań; właściwego obchodzenia się z ciężarówką; wiarygodnych informacji na temat zakresu Twojego doświadczenia zawodowego....
  • Mechanik

    TMG Spedition GmbH   Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Czego oczekujemy od Ciebie? ważnego prawa jazdy klasy B otwartej komunikacji i szczerości, nawet w przypadku problemów lub pytań wiarygodnych informacji na temat zakresu Twojego doświadczenia zawodowego. Jeśli nie masz dużego doświadczenia powiedz o tym otwarcie, abyśmy wiedzieli, jak Cię...
  • Kierowca C do 12 ton

    TMG Spedition GmbH   Niemcy    praca mobilna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Czego oczekujemy od Ciebie? ważnego prawa jazdy klasy C ważnej karty kierowcy; otwartej komunikacji i szczerości, nawet w przypadku problemów lub pytań właściwego obchodzenia się z ciężarówką; wiarygodnych informacji na temat zakresu Twojego doświadczenia zawodowego. Jeśli nie masz...
  • Kierowca C+E - autotransporter

    TMG Spedition GmbH   Niemcy    praca mobilna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Czego oczekujemy od Ciebie? ważnego prawa jazdy klasy C lub CE + kod 95 ważnej karty kierowcy; otwartej komunikacji i szczerości, nawet w przypadku problemów lub pytań właściwego obchodzenia się z ciężarówką; wiarygodnych informacji na temat zakresu Twojego doświadczenia zawodowego....
  • IMPULS-LEASING Polska Sp. z o.o.
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    3 godz.
    Jeśli posiadasz wiedzę z zakresu leasingu, Twoją pasją jest sprzedaż, posiadasz świetne umiejętności komunikacyjne i chęć rozwoju w branży finansowej, to właśnie Ciebie szukamy. Twoje zadania będą obejmować: Realizację celów sprzedażowych i rozwijanie relacji z Klientami,...
  • Unum Życie TUiR S.A.
    kierownik/koordynator / menedżer  kontrakt B2B   8 000 - 12 000 zł netto (+VAT)/mies.
    5 godz.
    Co będziesz robić? budować i rozwijać swój zespół sprzedażowy – rekrutujesz, szkolisz i wspierasz, zarządzać oddziałem – planujesz i pomagasz osiągać cele, wspierać i inspirować – tworzysz relacje oparte na wspólnych wartościach, dbać o wyniki – ustalasz cele, działasz...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?