Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Jak reklamować firmę?

Jak reklamować firmę?

 
Jak reklamować firmę?

Jak promować firmę

 

Analizując zagadnienie, jak reklamować firmę, z pewnością powinniśmy przemyśleć trzy kwestie: co chcemy reklamować, do kogo chcemy dotrzeć i jaki mamy na to budżet. Te elementy będą generowały dalsze etapy promocji - dobór optymalnej formy, kanałów promocji itd.

 

Zanim zaczniemy wdrażać działania promocyjne firmy, zadbajmy o wysoką jakość elementów, na których chcemy skupić uwagę konsumentów. Logo, nazwa firmy i produktu, prezentowane wartości - wszystko powinno tworzyć wspólną, harmonijną całość.

 

Promocja firmy w internecie

 

Istnieje popularne powiedzenie: „jeśli nie ma cię w internecie, to nie istniejesz”. Niesie ono dużo prawdy szczególnie w przypadku promocji firmy. Jeśli klient otrzyma ulotkę do skrzynki pocztowej, usłyszy o restauracji od znajomego, rodzina poleci mu konkretny sklep, to zainteresowany produktem z pewnością najpierw sprawdzi polecaną firmę w sieci.

 

Reklama firmy w internecie to sposób nie tylko na dotarcie do znacznej liczby klientów, ale też na zorganizowanie promocji stosunkowo niskim kosztem. Niektóre działania można nawet wykonywać samodzielnie. Jeśli rozpoczynamy własną działalność, to na początku możemy skupić się na informowaniu o naszej firmie w mediach społecznościowych. Warto też stworzyć rzetelne profile naszego przedsiębiorstwa, na których będziemy wprowadzać wpisy, umieszczać zdjęcia i zachęcającą dokumentację z prowadzonej działalności. Pomaga również aktywność na blogach i forach tematycznych. Należy zacząć wypracowywać sobie markę.

 

Promocja firmy w internecie nie może obyć się bez strony internetowej. Wymienienie wyłącznie nazwy przedsiębiorstwa w dyskusji o produkcie to zdecydowanie za mało. Klient, podążając za tą nazwą, a najlepiej za linkiem, powinien dostać się na witrynę, która odpowie na podstawowe pytania: czym zajmuje się przedsiębiorstwo, co sprzedaje, jakie świadczy usługi i na jakim terenie, kim są właściciele? Takie informacje umieszczane w dedykowanych podstronach zatrzymają użytkownika na dłużej. Na jakie inne formy promocji w internecie można się zdecydować? Newsletter, banery reklamowe, pozycjonowanie strony - oferta jest bardzo szeroka.

 

Formy promocji firmy

 

Firmę można promować na różne sposoby. Oprócz działań w sieci dobrze jest też komunikować się z konsumentami poprzez inne kanały. Jeśli planujemy prowadzić lokalny sklep lub przedsiębiorstwo, to z pewnością warto dzień otwarcia uczynić większym wydarzeniem, na którym klientom rozdawane będą zniżki na usługi lub próbki produktów.

 

Warto przemyśleć też umieszczenie reklamy w lokalnej prasie i skontaktować się z miejscowym serwisem informacyjnym. Publikacja nawet krótkiej notatki pozwoli dać się poznać większej liczbie mieszkańców.

 

Zastanawiając się nad tym, jak promować firmę na większym obszarze, możemy rozważyć umieszczenie reklamy na służbowych pojazdach. Samochód poruszający się po mieście z ciekawą grafiką i przystępnym hasłem wyróżni się spośród szeregu zwykłych pojazdów ustawionych na parkingach.

 

Elementy promocji firmy

 

Promocja firmy może skupiać się na różnych elementach. Podstawą jest reklama - graficzna, dźwiękowa itd., niosąca informacje o firmie lub częściej o produkcie, mająca charakter perswazyjny. By dać się poznać nowym osobom, w przypadku niektórych działalności można organizować spotkania itp. Elementy promocji to także wszelkie działania z zakresu public relations, czyli budowaniu pozytywnych relacji z otoczeniem, utrzymywania kontaktu w celu zdobycia zaufania i lojalności klientów.

 

Małe firmy chcące zwiększyć zainteresowanie marką mogą zainwestować w różnego typu promocje - obniżki cen produktów lub usług, przekazywanie punktów lojalnościowych, bonów podarunkowych itd. Ważne, żeby strategia była przemyślana i odpowiadała na oczekiwania klientów.

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Specjalista / Specjalistka ds. kluczowych klientów

    Tchibo Warszawa Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Zakres Obowiązków Pomoc Key Account Managerom w codziennych kontaktach z kluczowymi klientami i koordynacji działań promocyjnych/rozliczeń. Zarządzanie procesami administracyjnymi (umowy, dekretacja faktur w SAP). Tworzenie kompleksowych raportów, analiz i prezentacji na potrzeby wewnętrzne...
  • specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Opis stanowiska: aktywne pozyskiwanie nowych odbiorców oraz utrzymywanie długofalowych relacji z obecnymi klientami, realizacja celów sprzedażowych na powierzonym terenie, doradztwo techniczne w zakresie oferowanych produktów, dbanie o pozytywny wizerunek firmy na lokalnym rynku.
  • Kwalifikowany Agent Ochrony (wpis KPOF)

    Juwentus Serwis sp. z o.o.   Wrocław, Centrum    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa zlecenie  pełny etat   34,50 zł brutto/godz.
    8 godz.
    ZADANIA: działania związane z ochroną fizyczną mienia; umiejętność przewidywania i oceny podejmowanych działań; obchody kontrolne; godne reprezentowanie firmy;
  • Scrum Master

    T-Mobile Polska S.A. Sprawdzona firma   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    8 godz.
    Your Tasks: Teach and mentor agile teams to maximize value delivery; Empower and grow teams potential within organization; Act as servant leader and impediment remover for teams and organization to boost value delivery; Coach and mentor other people in organization to enhance Agile potential and...
  • Logopeda / Neurologopeda Stomatologiczny

    Medicover Stomatologia   Olsztyn, Aleja Warszawska 105/5h    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat
    8 godz.
    Do Twoich zadań należeć będzie: prowadzenie konsultacji oraz terapii logopedycznych, przygotowywanie planów terapeutycznych i opinii logopedycznych, prowadzenie dokumentacji logopedycznej wg. standardów obowiązujących w Centrum.
  • Handlowiec / Specjalista ds. sprzedaży i wynajmu wózków widłowych

    SAW-TRAK ZDYB Spółka komandytowa   Kraków    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    Zakres obowiązków pozyskiwanie nowych klientów oraz utrzymywanie z nimi dobrych relacji handlowych; przygotowywanie ofert handlowych i negocjowanie warunków współpracy; doradztwo w zakresie sprzedawanych produktów i usług; koordynowanie procesów realizacji zamówień i dostaw na wszystkich...

Najnowsze artykuły

Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek

Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek

Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?

AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?

W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego

Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego

Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.