Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Trendsetter – kto to? Jak nim zostać?

Trendsetter – kto to? Jak nim zostać?

 
Trendsetter – kto to? Jak nim zostać?

Kim jest trendsetter?

 

Trendsetter lub trendsetterka – bo jest to zawód równie popularny wśród pań, jak i panów – to osoba, która tworzy nowe trendy oraz promuje wybrane marki, najczęściej za pośrednictwem swojego bloga, vloga czy strony na portalu społecznościowym.

 

Na czym polega praca?

 

W zawodzie trendsetterki czy trendsettera pojęcie takie jak work-life balance często nie funkcjonuje. Osoby, które zarabiają na życie profesją prekursora nowej mody powinny być nieustannie uważne i wyczulone na zmieniające się dynamicznie trendy. Muszą umieć wykorzystywać sytuacje do wzbogacenia prowadzonego przez siebie bloga lub kanału, ciekawostki dokumentować np. za pomocą zdjęć i być w kontakcie z fanami, czyli wszystkimi, do których przemawia wizerunek trendsettera.

 

Istotne jest to, że trendsetterzy nie zawsze w sposób jawny promują marki, z którymi współpracują. Najczęściej lokują produkt niejako mimochodem, koncentrując się na działalności blogerskiej czy vlogerskiej. Nawet w przypadku otwartego wspierania danej marki muszą pamiętać o tym, by nie przekraczać granicy nachalnej reklamy. Osoby wykonujące ten zawód działają raczej na obszarze tzw. marketingu rekomendacji. Budują sieć kontaktów, zdobywają zaufanie i uznanie obserwujących i wykorzystują je do rekomendowania konkretnych usług i produktów, niekiedy korzystając z technik manipulacji.

 

Trendsetterka i trendsetter działają na bardzo różnych obszarach, przede wszystkim jednak obracają się wśród produktów oraz usług luksusowych. Mogą na przykład wyznaczać trendy w modzie, trendy w makijażu, dotyczące kulinariów, urządzeń technologicznych, motoryzacji, designu itp.

 

Prócz prowadzenia bloga, vloga czy kanału, trendsetterzy biorą udział w różnego rodzaju wydarzeniach branżowych i kulturalnych, budują i podtrzymują kontakty ze znanymi osobami, a także wykonują działania promocyjne zgodne z umową podpisaną z daną marką (np. biorą udział w reklamach).

 

Jak zostać trendsetterką?

 

By zrobić karierę jako pionier nowej mody, niezbędne są określone predyspozycje zawodowe. Kandydat na trendsettera powinien:
• być charyzmatyczny i przebojowy,
• mieć dobrą prezencję i dykcję,
• lubić występować przed kamerą/fotografować się,
• mieć lekkie pióro/ umieć ciekawie opowiadać,
• mieć zdolności negocjacyjne,
• być pewnym siebie,
• umieć samodzielnie organizować sobie pracę,
• być przedsiębiorczy,
• bardzo dobrze znać dziedzinę swojej działalności,
• umieć analizować bieżące trendy i prowadzić dotyczące ich przewidywania.

 

Kariera trendsettera zwykle zaczyna się od prowadzenia bloga, vloga, strony internetowej lub profilu na portalu społecznościowym, w ramach których taka osoba promuje swoją osobę i styl życia. Zazwyczaj dopiero po zdobyciu pewnej popularności możliwa jest współpraca z wybraną marką lub markami.

 

Wynagrodzenie

 

Zarobki trendsettera są uzależnione od jego popularności i co za tym idzie, liczby i wartości kontraktów podpisywanych z różnymi firmami. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Sedlak&Sedlak mediana miesięcznych zarobków osób wykonujących ten zawód wynosi 3500 zł brutto. 25% najlepiej opłacanych trendsetterów otrzymuje powyżej 5200 zł brutto miesięcznie. Jedna czwarta zarabia mniej niż 2890 zł brutto miesięcznie.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

Najnowsze artykuły

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy stale mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywne nastawienie może być destrukcyjne? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Kilkudniowy urlop nie pozwolił Ci wypocząć? Nie pamiętasz, kiedy ostatnio czułeś się wyspany i nawet proste czynności wysysają z Ciebie całą energię? To może nie być zwykłe zmęczenie, ale poważniejsza dolegliwość. Wyjaśniamy, jakie są symptomy syndromu chronicznego zmęczenia, kiedy warto zwrócić się do specjalisty oraz co może pomóc złagodzić objawy CFS.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.