Wybrana kategoria

Życzenia świąteczne firmowe - czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

2019-12-03

Życzenia świąteczne firmowe


Boże Narodzenie to ten czas w roku, który spędzamy w rodzinnym gronie, raczej zapominając o zawodowych obowiązkach. Dobrym zwyczajem, i w korporacjach, i w mniejszych firmach, jest organizowanie w grudniu wigilii służbowych. Takie spotkania są świetną okazją do integracji czy wręczenia pracownikom drobnych upominków. Budują pozytywny wizerunek pracodawcy, wzmacniają poczucie przynależności i zaufanie.

Z reguły szef przygotowuje przemówienie świąteczne do pracowników. Podkreśla sukcesy w mijającym roku, dziękuje za zaangażowanie zespołu i jego wkład w rozwój firmy. To także moment na składanie sobie życzeń świątecznych. W pracy mają one – z oczywistych względów – nieco inny charakter niż te, kierowane do najbliższej rodziny.

Jeśli zastanawiamy się, jakie cechy powinny mieć życzenia świąteczne dla szefa, zadbajmy, by były serdeczne, jednak nie nazbyt osobiste. Choć luźna atmosfera takich spotkań może się wydawać sprzyjająca do tego typu rozmów – pamiętajmy, że składanie życzeń nie jest okazją do załatwiania służbowych spraw, dlatego o podwyżce albo skardze na współpracownika warto porozmawiać kiedy indziej.

Życzenia świąteczne dla koleżanki czy kolegi z pracy mogą być bardziej „luźne”. Wszystko zależy od tego, jak z daną osobą dogadujemy się na co dzień. Życzenie dalszych sukcesów, rozwoju zawodowego, wielu inspirujących wyzwań to neutralna, ale zawsze sprawdzona opcja.


Eleganckie życzenia bożonarodzeniowe


Firmy coraz częściej wysyłają pocztą tradycyjną albo elektroniczną formalne życzenia świąteczne. Trafiają one do osób zatrudnionych, partnerów biznesowych i klientów. Budują miłe skojarzenia z marką i pozytywnie wpływają na lojalność wobec marki.

Bożonarodzeniowe czy noworoczne życzenia biznesowe mają zazwyczaj podobną treść. Aby zapadły odbiorcom w pamięć, warto je więc spersonalizować. Ważne też, aby były spójne z wizerunkiem marki. Jeśli zazwyczaj w firmie stosuje się mniej oficjalną komunikację, a klientami są osoby młode, przygotujmy tekst właśnie w takim niezupełnie formalnym stylu.

Eleganckie życzenia świąteczne powinny także w swojej szacie graficznej nawiązywać do kolorów kojarzących się z naszą marką. O ile tło zazwyczaj związane jest ze świętami, o tyle na przykład czcionka może być taka sama, jakiej używa się na co dzień w tekstach promocyjnych. Podstawą jest oczywiście umieszczenie firmowego logo.

Biznesowe życzenia świąteczne dla klientów, współpracowników i kontrahentów można traktować jako narzędzie marketingowe, które świetnie sprawdzi się zarówno w przypadku wielkich korporacji, jak i lokalnych, małych firm.

Przeczytaj także:

Skomentuj