Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Employee advocacy – na czym polega? Jakie ma zalety?

Employee advocacy – na czym polega? Jakie ma zalety?

 
Employee advocacy – na czym polega? Jakie ma zalety?

Pracownicy są najlepszą reklamą biznesu, dlatego coraz częściej to oni rozpowszechniają produkty i usługi w mediach społecznościowych. Pracownik jako ambasador marki to darmowa reklama, dzięki której promowanie firmy wchodzi na zupełnie nowy poziom. Czym jest employee advocacy? Sprawdź, jakie korzyści może przynieść wdrożenie tej strategii.

 

Spis treści

Employee advocacy – co to?

 

Employee advocacy to termin, który można tłumaczyć jako rzecznictwo pracowników. W praktyce jest to strategia marketingowa polegająca na stworzeniu wewnętrznej grupy ambasadorów publikujących w social mediach specjalnie przygotowane treści. To prosty sposób na promowanie firmy i darmową reklamę, dzięki której marka ma szansę zyskać na popularności.

 

Jeśli zastanawiasz się, jak promować firmę, zaangażuj pracowników – może to przynieść wymierne korzyści. Strategia komunikacyjna marki oparta na udziale osób zatrudnionych ma znacznie większy potencjał niż treści przygotowane i opublikowane przez biura prasowe czy zewnętrzne agencje. Jeśli jednak wybrany pracownik nie utożsamia się z wartościami promowanymi przez firmę, efekt może być odwrotny. Ambasadorzy powinni być chętni do podejmowania wyzwań i pełni entuzjazmu, tak aby klienci czuli ich zapał i satysfakcję z wykonywanej pracy.

 

Employee advocacy – rodzaje

 

Promowanie marki poprzez pracowników może przybierać różne formy. Jest to technika marketingowa, która ma zachęcać pracowników do dzielenia się komunikatami i wartościami marki  w sposób strategiczny (jasne cele), zrównoważony (ciągłość działania) i organiczny (dobrowolny udział).

 

Rzecznictwo pracowników odbywa się głównie poprzez media społecznościowe. Dzięki nim zasięg cyfrowy szybko rośnie, a wyniki działań są mierzalne. Employee advocacy doskonale sprawdza się jako metoda na wzrost świadomości marki, ale wykorzystywane jest również dla takich celów jak przyciąganie kontrahentów oraz talentów. 

 

W pierwszym przypadku publikowane treści skupiają się na obszarach powiązanych z osobami i organizacjami, z którymi firma chciałaby kooperować. Mogą to być instruktażowe webinary, referencje od klientów czy artykuły z przydatnymi spostrzeżeniami. 

 

Jeśli celem jest przyciągnięcie do firmy nowych pracowników, przydatne są oferty pracy z opisem wolnych stanowisk, treści przedstawiające kulturę biurową, a nawet relacje z firmowych imprez.

 

Employee advocacy – jak wdrożyć go w firmie?

 

Darmowa reklama typu employee advocacy to możliwość zwiększenia rozpoznawalności wśród potencjalnych klientów. Wdrożenie strategii EA wymaga odpowiedniego przygotowania, tak aby tworzone treści docierały do grupy docelowej z określonym przekazem.

 

Kroki do wdrożenia employee advocacy:

 

  • wybór ambasadorów firmy;

  • ustalenie zakresu zadań;

  • przedstawienie benefitów pracowniczych.

 

Przede wszystkim pracodawca powinien wybrać pracowników, którzy najlepiej odnajdą się w roli ambasadora. Za promowanie firmy powinny odpowiadać osoby zadowolone ze swojej pracy, a jednocześnie na co dzień wykorzystujące social media. Po wybraniu grupy pracowników niezbędne jest przedstawienie oczekiwań wobec ich zadania. Warto dokładnie określić, jaki jest cel takiej reklamy. Nie można też zapominać o dbaniu o profesjonalizm akcji – pomocne będą zarówo zarówno szkolenia wizerunkowe, jak i nowy sprzęt służbowy czy firmowa sesja zdjęciowa.

 

Employee advocacy – plusy

 

Employee advocacy niesie ze sobą wiele korzyści. Wdrożenie tej strategii umożliwia budowanie reputacji firmy i świadomości wśród konsumentów. Tym samym jest to dobra droga, aby pozyskiwać partnerów biznesowych. Co więcej, promowanie marki przez własnych pracowników jasno pokazuje, że zespół jest silny i zmotywowany To z kolei wpływa na pozytywne postrzeganie firmy przez klientów i partnerów oraz na łatwość znalezienia odpowiednio wykwalifikowanego personelu.

 

Zalety employee advocacy to:

 

  • budowanie renomy firmy;

  • większa świadomość marki;

  • łatwiejsze pozyskiwanie klientów i partnerów biznesowych;

  • oznaka siły zespołu.

 

Rzecznictwo pracowników ma wpływ nie tylko na postrzeganie firmy przez osoby z zewnątrz, ale także samych pracowników. Mianowanie kogoś ambasadorem to rodzaj wyróżnienia – świadczy o docenianiu zaangażowania pracownika i zaufaniu do jego pracy. Jednak, aby nie stłumić w zarodku entuzjazmu do nowych obowiązków, niezbędne są dodatkowe benefity, które podkreślą ważność zadania, na przykład szkolenia.

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • BBR Polska Sp. z o.o.
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Obowiązki wykonywanie prac związanych głównie ze sprężaniem konstrukcji mostów kablami sprężającymi ich podwieszaniem oraz montażem urządzeń dylatacyjnych, obsługa sprzętu budowlanego w tym elektronarzędzi i sprzętu hydraulicznego, organizacja pracy w zakresie prowadzonych robót,...
  • Pracownik elewacyjny

    PHUB MARIUSZ WIŚNIEWSKI   Warszawa   
    pracownik fizyczny  umowa zlecenie  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: Poszukujemy pracowników z całej Polski do wykonywania prac elewacyjnych (ocieplenia) w budynkach jednorodzinnych na terenie Warszawy.
  • Specjalista ds. Techniczno - Administracyjnych

    LUX MED Sp. z o.o.   Toruń    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twoje zadania: prowadzenie przeglądów technicznych, umawianie serwisów, bieżące utrzymanie infrastruktury budynkowej, naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne; rozliczanie mediów, uczestnictwo w realizacji zadań remontowych, likwidacja awarii elementów budowlanych, instalacji i urządzeń;...
  • Pielęgniarka / Pielęgniarz (Punkt Szczepień dla Dzieci)

    LUX MED Sp. z o.o.   Szczecin, ul. Mickiewicza 128A    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę / o dzieło / kontrakt B2B
    1 godz.
    Oczekiwania wobec Ciebie:​ wykształcenie min. średnie medyczne - preferowane ukończone studia licencjackie/magisterskie na kierunku pielęgniarstwo; aktualne prawo wykonywania zawodu; ukończony kurs specjalistyczny z zakresu szczepień; doświadczenie w pracy w punkcie szczepień dla dzieci;...
  • Lekarz Stomatolog (endodoncja pod mikroskopem)

    LUX MED Sp. z o.o.   Wrocław    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior
    1 godz.
    Nasze oczekiwania wobec Ciebie: wykształcenie kierunkowe - dyplom lekarza dentysty (mile widziana ukończona specjalizacja z endodoncji lub ostatnie lata szkolenia specjalizacyjnego), doceniamy doświadczenie zawodowe w zakresie endodoncji, ukończony kurs ochrony radiologicznej, empatia – Ty...
  • Asystent / Asystentka ds. Obsługi Pacjenta

    LUX MED Sp. z o.o.   Warszawa, Mokotów, ul. Domaniewska 39    praca stacjonarna
    asystent  umowa zlecenie  pełny etat
    1 godz.
    Twoją rolą będzie:​ bezpośrednia obsługa Pacjentów w Centrum Stomatologicznym, umawianie Pacjentów na konsultacje i badania, sprzedaż usług i pakietów medycznych. Nasze oczekiwania wobec Ciebie: doświadczenie zawodowe w obsłudze Klienta, komunikatywna znajomość języka angielskiego,...

Najnowsze artykuły

Znajdź Pracę z Praca.pl – nowa wtyczka WordPress wzbogaci Twoją stronę www

Znajdź Pracę z Praca.pl – nowa wtyczka WordPress wzbogaci Twoją stronę www

Jeśli prowadzisz blog lub jesteś wydawcą portalu, wtyczka na stronie buduje pozytywny wizerunek Twojej marki. Pomyśl, że dzięki Tobie ktoś może znaleźć pracę, a jakaś firma pracownika. Może zapamiętać, że udało się to właśnie dzięki Tobie! To świetny zabieg PR-owy – komentuje ekspertka WordPress Ola Gościniak. Z dumą przedstawiamy nowy widget Praca.pl do wykorzystania na Twojej stronie www!

 Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Przed nami Boże Ciało i możliwość skorzystania z kolejnego wiosennego długiego weekendu. Wiele osób już planuje urlop, ale niestety nie wszyscy będą mogli wypoczywać. Zobacz, kto pracuje także w dni ustawowo wolne od pracy i na jaką rekompensatę może liczyć ze strony pracodawcy. Wyjaśniamy także, czy można odmówić pracy w święta bez konsekwencji dyscyplinarnych.

Różowe kołnierzyki pod lupą. Czy to najniżej płatne zawody na rynku pracy?

Różowe kołnierzyki pod lupą. Czy to najniżej płatne zawody na rynku pracy?

– Choć stanowiska „różowych kołnierzyków” przy rosnącej automatyzacji, robotyzacji i AI dają nam największą pewność zatrudnienia, to skutki lockdownów, recesji i inflacji powodują, że jednocześnie „różowe kołnierzyki” czują się niepewnie na rynku pracy – zauważa socjolożka Anna D. Nowicka. Wyjaśniamy, które stanowiska zaliczamy do tzw. pink collars i jakie są perspektywy dla tych zawodów.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Czterodniowy tydzień pracy – czy warto go wprowadzić w Polsce?

Czterodniowy tydzień pracy – czy warto go wprowadzić w Polsce?

Wiele wskazuje na to, że kwestia skrócenia czasu pracy w Polsce to już nie pytanie, czy to zrobić, ale kiedy zmiany zostaną wprowadzone do Kodeku pracy. Najnowsze badanie firmy ClickMeeting pokazuje, że 68% z nas uważa, że lepiej byłoby skrócić tydzień pracy do 4 dni niż pracować od poniedziałku do piątku po 6,4 godz. dziennie. Jak w praktyce mógłby wyglądać 4-dniowy system czasu pracy?

CIMA, CFA, ACCA, CIA – czy to się opłaca?

CIMA, CFA, ACCA, CIA – czy to się opłaca?

Zdobycie prestiżowego, międzynarodowego certyfikatu potwierdzającego kompetencje w finansach i rachunkowości okupione jest nie tylko kilkuletnią nauką, ale i wysokimi kosztami. Czy pieniądze zainwestowane w uzyskanie CIMA, ACCA i innych certyfikatów szybko się zwrócą? Wyjaśniamy, jakie dyplomy posiadają dyrektorzy i kontrolerzy finansowi oraz ile zarabia się z certyfikatem międzynarodowym.