Praca.pl Poradniki Lista stanowisk Marketing / Reklama / PR
Specjalista ds. relacji z klientem

Lista stanowisk - Specjalista ds. relacji z klientem

Polecane oferty - Marketing / Reklama / PR

Specjalista ds. relacji z klientem

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

 

Specjalista ds. relacji z klientem jest jednym z pracowników działu marketingu czy obsługi klienta. W swojej codziennej pracy ma kontakt z klientem, dba o wysokie standardy jego obsługi i wizerunek przedsiębiorstwa na zewnątrz. To ciekawa praca, wymagająca wiedzy na temat branży, w jakiej działa firma, ale też znajomości zagadnień marketingowych, umiejętności sprawnej i skutecznej komunikacji.


SPECJALISTA DS. RELACJI Z KLIENTEM – OCZEKIWANIA PRACODAWCÓW

 

Na tym stanowisku bardzo ważne są kompetencje miękkie, przede wszystkim komunikatywność. Pracodawcy poszukują kandydatów z pozytywnym nastawieniem, wysoką kulturą osobistą, którzy lubią kontakt z ludźmi, odnajdują się w pracy zespołowej, są wielozadaniowi, odporni na stres. Specjalista powinien mieć też wiedzę branżową, znać techniki sprzedażowe, język korzyści. Cennymi atutami jest doświadczenie w obsłudze klienta lub dziale marketingu oraz biegłe posługiwanie się w mowie i piśmie językiem angielskim. Wykształcenie natomiast odgrywa drugorzędną rolę.


SPECJALISTA DS. RELACJI Z KLIENTEM – OBOWIĄZKI NA STANOWISKU

 

Mówiąc najogólniej, zakres obowiązków na tym stanowisku obejmuje budowanie i utrzymywanie relacji z klientami. W praktyce wiąże się to z ustalaniem i wdrażaniem standardów obsługi klienta w firmie. Specjalista dba o to, by klient czuł się traktowany indywidualnie i był obsłużony z pełnym profesjonalizmem, aby zechciał wrócić do firmy i skorzystać ponownie z jej oferty. Bardzo ważne jest także wypracowanie norm opieki posprzedażowej – podtrzymanie kontaktu, ale też sposób rozpatrywania reklamacji, skarg itp.

 

Specjalista najczęściej osobiście opiekuje się klientami strategicznymi, korporacyjnymi, utrzymuje kontakty biznesowe, ale też może odpowiadać za ustalanie standardów obsługi dla doradców klienta w firmie.

 

ROZWÓJ KARIERY ZAWODOWEJ SPECJALISTY DS. RELACJI Z KLIENTEM

 

Praca w marketingu jest perspektywiczna i pozwala rozwijać się w zależności od własnych zainteresowań i ambicji. Jeśli chodzi o specjalistę ds. relacji, można kontynuować karierę na tym stanowisku – od młodszego specjalisty, poprzez posadę specjalisty awansować na starszego specjalistę. Osoby, które zdobyły doświadczenie w komunikacji z klientem, cechują się doskonałą organizacją pracy i predyspozycjami do zarządzania, mogą ubiegać się o stanowisko kierownicze i zarządzać zespołem specjalistów w firmie.


ZAROBKI SPECJALISTY DS. RELACJI Z KLIENTEM

 

Zgodnie z Ogólnopolskim Badaniem Wynagrodzeń (stan na styczeń 2021 r.) mediana zarobków specjalisty ds. relacji z klientem korporacyjnym wynosi 5140 zł brutto. ¼ osób zarabiających najwięcej dostaje pensję powyżej 6100 zł brutto. Wraz z doświadczeniem pracownika rosną jego zarobki. Mediana na stanowisku starszego specjalisty to 6470 zł brutto, a 25% najlepiej opłacanych pracowników otrzymuje od 9550 zł brutto miesięcznie.

 

SPECJALISTA DS. RELACJI Z KLIENTEM – PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA

 

Oferty pracy na tym stanowisku znaleźć można w korporacjach, dużych przedsiębiorstwach, często mających swoje oddziały w różnych miasta. Dlatego w tym zawodzie mobilność na rynku pracy i gotowość do zmiany miejsca zamieszkania mogą znacznie ułatwić znalezienie posady.

 

Praca Specjalista ds. relacji z klientem
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?

Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?

81% Polaków ocenia swoją postawę ekologiczną „zdecydowanie dobrze” lub „raczej dobrze” – skąd zatem śmieci w lasach, trujący dym spalanych śmieci zimą, góry marnowanej żywności trafiające do śmietników? Nasza wiedza o tym, które działania są korzystne dla planety, a które nie, bywa dużo bardziej ograniczona niż nam się wydaje. W zrozumieniu ekologii na co dzień pomaga edukator ekologiczny.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynierowie wiertniczy potrzebni są na platformach wiertniczych, w kopalniach, pracowniach geotermalnych, laboratoriach badawczych czy chociażby w budownictwie. W parze z szerokimi perspektywami pracy idą bardzo wysokie zarobki. Jednocześnie praca w tym zawodzie jest odpowiedzialna i wymagająca. Chciesz podjąć takie wyzwanie? Wyjaśniamy, jak wejść na tę ścieżkę zawodową.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.