Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Fotografia reklamowa: dlaczego jest tak istotna dla biznesu?

Fotografia reklamowa: dlaczego jest tak istotna dla biznesu?

 
Fotografia reklamowa: dlaczego jest tak istotna dla biznesu?

Fotografia reklamowa może być całkiem opłacalnym zajęciem, ale aby robić dobre, sprzedające się zdjęcia, nie wystarczy kupić profesjonalny aparat i zaznajomić się z podstawami obsługi programów graficznych. Czym charakteryzuje się ten rodzaj fotografii? Do czego jest wykorzystywany?

 

Co to jest fotografia reklamowa?

 

W pojęciu fotografii reklamowej mieści się cała paleta różnego rodzaju zdjęć, które mają jeden cel – promowanie danej marki, produktu albo usługi, a tym samym oddziaływanie na konsumentów i zachęcanie ich do dokonania zakupu. Fotografia reklamowa ma być nośnikiem wizerunku, budzić określone skojarzenia, prezentować obiekt w taki sposób, by był pojmowany jako atrakcyjny.

 

Fotografia reklamowa: cechy

 

Ze względu na funkcje, jakie pełni fotografia w reklamie, zdjęcia muszą być wykonane z dbałością o najmniejsze detale. Mają wywoływać określone skojarzenia i emocje, nie ma w nich więc miejsca na dowolną interpretację tematu przez fotografa. Zazwyczaj w reklamach zdjęcia, które przecież jako pierwsze przyciągają uwagę, są opatrzone tekstem i razem z nim tworzą spójny przekaz. Dlatego fotograf reklamowy zawsze musi mieć z tyłu głowy cel swojej pracy, powinien pamiętać, co dana fotografia ma przekazać klientom.

 

Fotografia reklamowa: do czego służy?

 

Najogólniej mówiąc, służy sprzedaży, celom komercyjnym, a tych jest wiele. Do popularnych gałęzi takich fotografii zaliczają się m.in.:

  • zdjęcia packshotowe – packshot jest to fotografia produktowa najczęściej na jasnym, jednolitym tle. Wykorzystuje się ją m.in. do zaprezentowania asortymentu w sklepach internetowych, katalogach, gazetkach reklamowych. Fotograf produktu musi wykazać się dużą precyzją, a zdjęcie ma przede wszystkim pokazywać walory produktu;
  • fotografia kulinarna – to nie tylko dobre jakościowo zdjęcia żywności i napojów. Mają one oddawać określony nastrój, emocje związane z jedzeniem, powinny pobudzać zmysły i zachęcać klientów do wizyty w restauracji czy do zakupu produktów żywnościowych w sklepie;
  • fotografia modowa, fotografia reklamowa odzieży – wymaga od fotografa umiejętności współpracy z modelem, pomysłowości i wyczucia estetyki. To zarówno sesje zdjęciowe dla czasopism czy do portfolio w modelingu, jak i fotografia produktowa do katalogów;
  • zdjęcia biznesowe – niezależnie czy chodzi o personal branding, czy wizerunek całej dużej marki, zdjęcia biznesowe mają nieść oczekiwany przekaz, pokazywać odpowiedzialność, charyzmę, profesjonalizm i budzić zaufanie wobec osoby lub grupy osób, które się na fotografii znajdują.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

Najnowsze artykuły

Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?

Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?

25 kwietnia wypada Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem, święto zainicjowane przez Ligę Niedosłyszących po to, by zwrócić uwagę na towarzyszący nam w życiu codziennym hałas i jego wpływ na zdrowie. Na pogorszenie się słuchu szczególnie narażeni są ci, którzy doświadczają hałasu w pracy. Wyjaśniamy, jakie są dopuszczalne normy hałasu oraz jak się przed nim skutecznie chronić.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?

Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?

81% Polaków ocenia swoją postawę ekologiczną „zdecydowanie dobrze” lub „raczej dobrze” – skąd zatem śmieci w lasach, trujący dym spalanych śmieci zimą, góry marnowanej żywności trafiające do śmietników? Nasza wiedza o tym, które działania są korzystne dla planety, a które nie, bywa dużo bardziej ograniczona niż nam się wydaje. W zrozumieniu ekologii na co dzień pomaga edukator ekologiczny.

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynierowie wiertniczy potrzebni są na platformach wiertniczych, w kopalniach, pracowniach geotermalnych, laboratoriach badawczych czy chociażby w budownictwie. W parze z szerokimi perspektywami pracy idą bardzo wysokie zarobki. Jednocześnie praca w tym zawodzie jest odpowiedzialna i wymagająca. Chciesz podjąć takie wyzwanie? Wyjaśniamy, jak wejść na tę ścieżkę zawodową.