Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Personal branding - buduj własną markę

Personal branding - buduj własną markę

 
Personal branding - buduj własną markę

Personal branding - co to jest

 

Personal branding jest to budowanie marki osobistej i swojego wizerunku. Działania w tym zakresie podejmują obecnie nie tylko politycy, prezesi korporacji czy osoby publiczne. Branding osobisty może być przydatny dla każdego, kto poszukuje pracy lub chce być odbierany przez klientów czy kontrahentów jako profesjonalista w swojej dziedzinie.

 

CV oraz list motywacyjny przestały już być jedyną możliwością na zapoznanie się z kompetencjami kandydatów na dane stanowisko. Powszechną praktyką rekruterów w dobie Internetu jest sprawdzanie, jaki wizerunek online ma potencjalny pracownik. Social media, blogi i portale tematyczne to ważne kanały pozwalające promować swoje osiągnięcia i wszystko, co jest istotne w naszej karierze.

 

Co daje silna marka osobista? Przede wszystkim sprawia, że jesteśmy rozpoznawalni w branży. To bezpośrednio przekłada się na naszą atrakcyjność na rynku pracy i możliwości zawodowe. Rozbudowana sieć kontaktów biznesowych, baza stałych klientów to kolejne pozytywy, który niesie ze sobą personal branding.


Budowanie marki osobistej - na czym polega?

 

Jak sprawić, by nasze nazwisko było jednoznacznie kojarzone z profesjonalizmem i skutecznością? Warto spojrzeć na samego siebie jako na produkt, który należy wypromować. Na starcie niezbędne jest określenie konkretnego celu, grupy odbiorców i strategii - spójnej oraz adekwatnej do produktu (czyli nas samych).

 

Jakie elementy pomogą nam zbudować pozytywny zawodowy wizerunek? Przydać może się motto - coś, co pokaże, które wartości są dla nas najważniejsze. Musi ono być unikalne i wyróżniać nas spośród tłumu osób o podobnych umiejętnościach. Oryginalność powinna iść w parze z autentycznością - branding personalny oparty o wymyślone, oderwane od rzeczywistości hasło nie ma większego sensu. Podobnie jak budowanie wizerunku supereksperta w dziedzinie, w której nie mamy żadnych osiągnięć, a naszym jedynym doświadczeniem jest półroczny staż. Liczy się realizm i przemyślane działanie bez koloryzowania.

 

Wszystkie nasze aktywności powinny być skorelowane z mottem, uzupełniać je. Warto także przemyśleć, które kanały komunikacji dadzą nam największą szansę na dotarcie do potencjalnych klientów, pracodawców albo partnerów biznesowych. Portale o tematyce branżowej, serwisy specjalizujące się w kontaktach zawodowo-biznesowych w skali krajowej czy międzynarodowej pomogą nawiązać cenne znajomości.

 

Dlatego warto poświęcić im sporo uwagi, szczegółowo opisywać doświadczenia i osiągnięcia, a także na bieżąco śledzić wszelkie nowinki czy zmiany rynkowe i dostosowywać do nich swój profil. Nawiązujmy relacje, wzbudzajmy emocje, wpływajmy na zaangażowanie odbiorców – to pozwoli lepiej nas zapamiętać. Wyżej opisane metody są najprostszymi, jakie możemy podjąć, aby zadbać o swój zawodowy wizerunek.

 

Personal brander

 

Na temat personal brandingu artykułów, publikacji i opracowań pojawia się wiele. Nie ma uniwersalnej metody budowania osobistej marki. Narzędzia trzeba dobierać, patrząc przez pryzmat swoich osiągnięć i celów. Budowanie wizerunku to długotrwały proces, który wymaga ogromnej dyscypliny i sporej wiedzy marketingowej.

 

Profesjonalnie budowaniem marki osobistej zajmuje się personal branding manager. Na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących konsultacje i ustalających kompleksową strategię działania. Personal brander pomoże określić wartości i dobierze narzędzia tak, aby wizerunek klienta odpowiadał na zapotrzebowanie rynku, wzbudzał zaufanie klientów, był profesjonalny i autentyczny.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Kierowca plandeki C+E / Kierowca wywrotki C+E

    TMG Spedition GmbH   Niemcy, Bittterfeld    praca mobilna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Czego oczekujemy od Ciebie? ważnego prawa jazdy klasy C lub CE + kod 95; ważnej karty kierowcy; otwartej komunikacji i szczerości, nawet w przypadku problemów lub pytań; właściwego obchodzenia się z ciężarówką; wiarygodnych informacji na temat zakresu Twojego doświadczenia zawodowego....
  • Mechanik

    TMG Spedition GmbH   Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Czego oczekujemy od Ciebie? ważnego prawa jazdy klasy B otwartej komunikacji i szczerości, nawet w przypadku problemów lub pytań wiarygodnych informacji na temat zakresu Twojego doświadczenia zawodowego. Jeśli nie masz dużego doświadczenia powiedz o tym otwarcie, abyśmy wiedzieli, jak Cię...
  • Kierowca C do 12 ton

    TMG Spedition GmbH   Niemcy    praca mobilna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Czego oczekujemy od Ciebie? ważnego prawa jazdy klasy C ważnej karty kierowcy; otwartej komunikacji i szczerości, nawet w przypadku problemów lub pytań właściwego obchodzenia się z ciężarówką; wiarygodnych informacji na temat zakresu Twojego doświadczenia zawodowego. Jeśli nie masz...
  • Kierowca C+E - autotransporter

    TMG Spedition GmbH   Niemcy    praca mobilna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Czego oczekujemy od Ciebie? ważnego prawa jazdy klasy C lub CE + kod 95 ważnej karty kierowcy; otwartej komunikacji i szczerości, nawet w przypadku problemów lub pytań właściwego obchodzenia się z ciężarówką; wiarygodnych informacji na temat zakresu Twojego doświadczenia zawodowego....
  • IMPULS-LEASING Polska Sp. z o.o.
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    3 godz.
    Jeśli posiadasz wiedzę z zakresu leasingu, Twoją pasją jest sprzedaż, posiadasz świetne umiejętności komunikacyjne i chęć rozwoju w branży finansowej, to właśnie Ciebie szukamy. Twoje zadania będą obejmować: Realizację celów sprzedażowych i rozwijanie relacji z Klientami,...
  • Unum Życie TUiR S.A.
    kierownik/koordynator / menedżer  kontrakt B2B   8 000 - 12 000 zł netto (+VAT)/mies.
    6 godz.
    Co będziesz robić? budować i rozwijać swój zespół sprzedażowy – rekrutujesz, szkolisz i wspierasz, zarządzać oddziałem – planujesz i pomagasz osiągać cele, wspierać i inspirować – tworzysz relacje oparte na wspólnych wartościach, dbać o wyniki – ustalasz cele, działasz...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?