Technologia coraz śmielej wkracza w naszą codzienność. Jak pokazały okoliczności związane z pandemią, internet dla wielu osób okazał się szansą – na zdalną pracę, szkolenia i edukację online czy wirtualne spacery po muzeach lub spotkania ze znajomymi bez wychodzenia z domu. Internetowe targi pracy nie są niczym nowym i ta formuła sprawdziła się już wielokrotnie, łącząc poszukujących zatrudniania kandydatów z pracodawcami. Jak przebiegają takie wydarzenia? Czy warto w nich uczestniczyć?
Wirtualne targi pracy: co to jest?
Dużą halę ze stoiskami pracodawców, scenę, na której wypowiadają się eksperci, miejsce, gdzie można porozmawiać z rekruterem i dopracować swoje CV z powodzeniem, można przenieść do internetu. Wirtualne targi pracy pełnią taką samą funkcję jak tradycyjne targi pracy. Są wygodne dla kandydatów, którzy np. interesują się pracą w innej części Polski lub w innym kraju i nie muszą organizować weekendowego wyjazdu, by wziąć udział w targach. Dla pracodawców także oznaczają oszczędność czasu i możliwość przeprowadzenia szybkiej, skutecznej e-rekrutacji. Stanowią również świetną okazję do budowania wizerunku pracodawcy jako firmy nowoczesnej i przyjaznej pracownikom.
Targi pracy online: przebieg
Aby jako kandydat wziąć udział w wybranych targach i odwiedzać cyfrowe stoiska pracodawców, należy się wcześniej zarejestrować. Zazwyczaj uczestnictwo jest bezpłatne. Kolejny krok to stworzenie własnego profilu – dodanie kluczowych dla pracodawców informacji, załączenie CV. Jeszcze przed wydarzeniem można zapoznać się z pracodawcami uczestniczącymi w targach – sprawdzić, czym się zajmują (przez profil pracodawcy) i wybrać, z kim warto nawiązać kontakt. W dzień targów, w określonych godzinach dostępne są takie aktywności, jak czat i wideorozmowa online z pracodawcą, szkolenia czy webinary.
Czy warto wziąć udział w internetowych targach pracy?
Targi pracy online dla kandydata są okazją do zaprezentowania się dużej liczbie firm. Standardowo, odpowiadając na oferty pracy online, wysyła się CV, które analizuje rekruter i pierwszą szansą na to, by porozmawiać z przedstawicielem pracodawcy, poznać szczegóły, dopytać o warunki pracy, jest spotkanie rekrutacyjne. Uczestnik targów po pierwsze ma możliwość bezpośredniej komunikacji z pracownikiem działu HR czy rekruterem – umożliwia to rozmowa online – a po drugie, może poznać firmę lepiej, niż przeglądając jej stronę internetową czy bazując na samej treści ogłoszenia.