Chcesz, aby Twoja firma była widoczna tam, gdzie codziennie pojawiają się Twoi klienci, w internecie? Reklama online rozwija się szybciej niż kiedykolwiek, a przedsiębiorcy, którzy umieją z niej korzystać, zyskują ogromną przewagę. Jeśli chcesz poznać skuteczne strategie, narzędzia i przykłady kampanii, które naprawdę działają, zacznij promocję firmy za pomocą webinarów. Sprawdź, jak w pełni wykorzystać potencjał reklamy internetowej i zamienić kliknięcia w realne wyniki.
Spis treści
Webinar – co to jest?
Webinar można określić jako seminarium czy wykład prowadzony za pośrednictwem internetu. Takie szkolenie online odbywa się w określonym czasie, na żywo. Prowadzący omawia dane zagadnienie, a osoby oglądające mogą na bieżąco zadawać pytania, rozmawiać ze sobą na czacie. To jedno z narzędzi content marketingu, pozwalające przekazywać wiedzę ekspercką przy interakcji z odbiorcami.
Jak nagrać szkolenie online?
Zaproszenie na webinar zamieszcza się w mediach społecznościowych, na firmowym blogu. Można także wysłać informację mailem w newsletterze. Ważne, by trafiła do zainteresowanych osób. By ułatwić naukę, omawiane zagadnienia dobrze jest zobrazować. Prezentacja znacznie uatrakcyjnia webinar. O wyznaczonej godzinie nagrywa się wideo, które jest streamowane.
Do prowadzenia takich szkoleń na żywo używa się specjalnych platform. Na początek można skorzystać z bezpłatnych, mało rozbudowanych narzędzi. Prowadzący i uczestnicy spotykają się w miejscu przypominającym wirtualną salę konferencyjną, w której znajduje się omawiana prezentacja, obraz z kamery szkoleniowca i czat, na którym wypowiadają się użytkownicy. Z myślą o osobach nieuczęstniczących w webinarze online w wyznaczonym czasie, szkolenie można nagrać i udostępniać na swojej stronie internetowej, czy wysyłać link newsletterem. To dodatkowa reklama firmy.
Czy warto prowadzić webinar?
Czy warto inwestować w takie działania promocyjne firmy? Odpowiedź brzmi: warto. Koszt zorganizowania webinaru jest niewielki, a to narzędzie ma wiele zalet.
Webinar jest atrakcyjny dla odbiorców, ponieważ:
• ma dużą wartość merytoryczną – treści są podane w przystępnej formie, bardzo często to pigułka wiedzy na wybrany temat;
• pozwala oszczędzać czas i pieniądze – aby zdobyć wartościową wiedzę, nie trzeba wychodzić na wykłady, płacić za dojazd i udział, takie kursy online są dostępne bez ograniczeń geograficznych;
• są interaktywne – to właśnie wyróżnia webinary na tle innych narzędzi, możliwość zadania pytania i kontakt w czasie rzeczywistym ułatwiają naukę.
Jak wykorzystać webinar do promocji firmy?
Webinar umożliwia skuteczne promowanie firmy w internecie dzięki temu, że:
• angażuje odbiorców; kursy odbywają się w określonym czasie i żeby wziąć w nich czynny udział, trzeba dołączyć do webinaru, a to daje pewność, że nie odbiorcy są zainteresowani tematem;
• pozwala się wyróżnić na tle konkurencji;
• tworzy społeczność wokół marki, umacnia relacje z odbiorcami;
• to nienachalne formy promocji w internecie;
• szkolenia internetowe za darmo pozwalają także pozyskać nowych potencjalnych odbiorców – aby dołączyć, udostępniają firmie swoje dane kontaktowe i tym samym baza adresowa się powiększa;
• buduje wizerunek przedsiębiorstwa jako eksperta w danym temacie i pozostawia przestrzeń, w której może się znaleźć reklama natywna.
Szkolenia online dla firm mogą być bardzo efektywne. Konsumenci sami sięgają po przydatne im treści, uczą się, a przy okazji przywiązują do marki.
Czytaj także: Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?
Webinar – najczęściej zadawane pytania:
-
Jak można wykorzystać webinar do promocji marki?
Webinar w działaniach marketingowych można wykorzystać do tworzenia płatnych i bezpłatnych kursów, materiałów eksperckich, wywiadów. Webinary pomagają stworzyć społeczność lojalnych klientów, wzmacniają wizerunek firmy, pozwalają też na szeroką reklamę swojej marki w internecie.
-
Jak nagrać webinar?
Obecnie w sieci znaleźć można wiele platform, które można wykorzystać do przygotowania webinaru, zarówno płatnych i bezpłatnych. Na początek warto skorzystać z darmowego narzędzia. Przygotuj skrypt, czyli plan tego, o czym chcesz mówić. Warto stworzyć prezentację dla uczestników lub przygotować materiały pomocnicze w pliku. Podziel swój webinar na kilka części, w których podejmujesz różne tematy związane z prezentowanym zagadnieniem. Ważne, żeby całość miała logiczną i przejrzystą strukturę. Pamiętaj, że webinar to interaktywne spotkanie. Zadawaj pytania uczestnikom i czytaj odpowiedzi na czacie. Webinar warto zapisać i wysłać nagranie uczestnikom w mailingu oraz newsletterze: dzięki temu wzmocnisz swoją obecność i pozytywne skojarzenia z Twoją firmą.