Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Webinar – reklama firmy w internecie

Webinar – reklama firmy w internecie

 
Webinar – reklama firmy w internecie

Webinar – co to jest?


Webinar można określić jako seminarium czy wykład prowadzony za pośrednictwem internetu. Takie szkolenie online odbywa się w określonym czasie, na żywo. Prowadzący omawia dane zagadnienie, a osoby oglądające mogą na bieżąco zadawać pytania, rozmawiać ze sobą na czacie. To jedno z narzędzi content marketingu, pozwalające przekazywać wiedzę ekspercką przy interakcji z odbiorcami.

 

Jak nagrać szkolenie online?


Zaproszenie na webinar zamieszcza się w mediach społecznościowych, na firmowym blogu. Można także wysłać informację mailem w newsletterze. Ważne, by trafiła do zainteresowanych osób. By ułatwić naukę, omawiane zagadnienia dobrze jest zobrazować. Prezentacja znacznie uatrakcyjnia webinar. O wyznaczonej godzinie nagrywa się wideo, które jest streamowane. Do prowadzenia takich szkoleń na żywo używa się specjalnych platform. Na początek można skorzystać z bezpłatnych, mało rozbudowanych narzędzi. Prowadzący i uczestnicy spotykają się w miejscu przypominającym wirtualną salę konferencyjną, w której znajduje się omawiana prezentacja, obraz z kamery szkoleniowca i czat, na którym wypowiadają się użytkownicy. Z myślą o osobach nieuczęstniczących w webinarze online w wyznaczonym czasie, szkolenie można nagrać i udostępniać na swojej stronie internetowej, czy wysyłać link newsletterem. To dodatkowa reklama firmy.

 

Czy warto prowadzić webinar?

 

Czy warto inwestować w takie działania promocyjne firmy? Odpowiedź brzmi: warto. Koszt zorganizowania webinaru jest niewielki, a to narzędzie ma wiele zalet.

Webinar jest atrakcyjny dla odbiorców, ponieważ:
    • ma dużą wartość merytoryczną – treści są podane w przystępnej formie, bardzo często to pigułka wiedzy na wybrany temat;
    • pozwala oszczędzać czas i pieniądze – aby zdobyć wartościową wiedzę, nie trzeba wychodzić na wykłady, płacić za dojazd i udział, takie kursy online są dostępne bez ograniczeń geograficznych;
    • są interaktywne – to właśnie wyróżnia webinary na tle innych narzędzi, możliwość zadania pytania i kontakt w czasie rzeczywistym ułatwiają naukę.

Webinar umożliwia skuteczne promowanie firmy w internecie dzięki temu, że:
    • angażuje odbiorców; kursy odbywają się w określonym czasie i żeby wziąć w nich czynny udział, trzeba dołączyć do webinaru, a to daje pewność, że nie odbiorcy są zainteresowani tematem;
    • pozwala się wyróżnić na tle konkurencji;
    • tworzy społeczność wokół marki, umacnia relacje z odbiorcami;
    • to nienachalne formy promocji w internecie;
    • szkolenia internetowe za darmo pozwalają także pozyskać nowych potencjalnych odbiorców – aby dołączyć, udostępniają firmie swoje dane kontaktowe i tym samym baza adresowa się powiększa;
    • buduje wizerunek przedsiębiorstwa jako eksperta w danym temacie i pozostawia przestrzeń, w której może się znaleźć reklama natywna.

Szkolenia online dla firm mogą być bardzo efektywne. Konsumenci sami sięgają po przydatne im treści, uczą się, a przy okazji przywiązują do marki.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

Najnowsze artykuły

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

W 2024 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące ESG, które objęły duże firmy spełniające określone warunki. Od 2025 r. grono podmiotów zobowiązanych do tworzenia raportów ESG ma się powiększyć o kolejną grupę. Tymczasem badania pokazują, że 2/3 Polaków nie wie, co oznacza skrót ESG, nie mówiąc o wdrażaniu jego zasad do biznesu. Wyjaśniamy, na czym polega raportowanie ESG oraz kogo dotyczy.

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy stale mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywne nastawienie może być destrukcyjne? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

CV mechanik samochodowy – porady, jak napisać profesjonalne CV

CV mechanik samochodowy – porady, jak napisać profesjonalne CV

Mechanik to jeden z zawodów deficytowych w Polsce. Szanse na pracę są spore, niemniej żeby ją zdobyć, szczególnie w renomowanych salonach naprawy pojazdów czy w międzynarodowych firmach motoryzacyjnych, zwykle potrzebne jest dobre CV. Wyjaśniamy, jak krok po kroku napisać CV w zawodzie mechanika, jakie uwzględnić w dokumencie umiejętności oraz w jaki sposób opisać doświadczenie zawodowe.

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!