Przyszłościowe zawody online

2016-09-01

W dobie pokolenia Y dynamicznie wzrosło znaczenie Internetu. Dziś dla wielu osób niewyobrażalne jest korzystanie z bankowości, zakupów czy usług inaczej, niż właśnie online. Przełożyło się to nie tylko na wyższe wymagania dotyczące obsługi i customer service, ale przede wszystkim (i tu dobra wiadomość) realnie wzrosło zapotrzebowanie na nowe (lub ,,odświeżone”) zawody. Jakie?

 

Opieka nad klientem w social media

 

Na rynku pracy szczególnie wzrosła pozycja osób, które są związane z obsługą klienta. Social media wymagają od firm stałego monitoringu zapytań konsumentów, a także szybkiego czasu reakcji. Im szybciej, bardziej precyzyjnie, tym lepiej. Pracownik powinien budować zapamiętywalność, szukać rozwiązań dalekich od schematyczności, dawać poczucie, iż klient jest ważny, a jego problem zostanie w szybki i pozytywny sposób rozwiązany. Silne brandy idą o krok dalej, zatrudniając osoby, które są odpowiedzialne tylko za kontakt z klientem w social mediach czy stronach internetowych. To pozwala budować relacje z marką, żaden autoresponder nie zastąpi bowiem kontaktu z człowiekiem, który chce pozytywnie rozwiązać problem klienta.


Nowy marketing i PR


Marketerzy i PR-owcy przeżywają prawdziwy boom. Badania pokazują, że rośnie zapotrzebowanie na usługi marketingowe zwłaszcza w sektorze handlowym i FMCG. Specjaliści ds. PR-u natomiast najczęściej znajdują pracę w obszarze bankowości, handlu i sprzedaży, a także telekomunikacji. Potwierdzają to również eksperci branżowi, którzy zajmują się szeroko rozumianym consultingiem – Zwiększamy zakres szkoleń proponowanych przez SprawnyMarketing. Okazuje się, że potrzeby rosną. Dzisiaj e-marketing to strategiczny i kluczowy element w pozyskiwaniu, ale też utrzymywaniu klienta. W październiku organizujemy również konferencję I ❤ Marketing, na której pojawi blisko 800 marketerów z całej Polski, to pokazuje realne zapotrzebowanie na tego typu treści, ale również na specjalistów, którzy muszą nadążać za dynamicznie zmieniającymi się trendami – mówi Cezary Lech z firmy MaxRoy.com. 


Szybie zmiany w wymaganiach na rynku pracy


Zmieniły się wymagania dotyczące obsługi, ale też jej jakości. Okazuje się, że dzisiaj dyplom z najlepszej uczelni nie zawsze jest przepustką do świetlanej kariery, coraz częściej znajduje się on na dalszym planie w procesie rekrutacji. Najważniejsze jest doświadczenie i umiejętności, pracodawcy zwracają uwagę również na rozwój osobisty. – Prasa branżowa, tematyczna literatura to tylko część drogi do sukcesu. Osoby, którym zależy na karierze, muszą zdawać sobie sprawę, że bardzo ważna jest dzisiaj inwestycja w siebie. Każde szkolenie pozwala nabyć nową umiejętność, udział w branżowej konferencji to szansa na networking (pozyskiwanie nowych kontaktów) i zdobywanie aktualnej wiedzy. To dzisiaj zawodowy must have – mówi Katarzyna Granops-Szkoda, redaktor prowadząca portalu SprawnyMarketing.pl. Szansę na rozwój ma każdy. Warto śledzić na bieżąco kanały znanych markterów w social mediach, uczestniczyć w webinarach, szukać okazji do spotkań w gronie specjalistów. Wszystkie te działania przekładają się nie tylko na zdobycie wymarzonej pracy, ale również możliwość wyższych zarobków.

Przeczytaj także:

Skomentuj