Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.
Lista stanowisk - Archiwista
Polecane oferty - Administracja biurowa
-
Specjalista / Specjalistka ds. kancelaryjno-archiwalnych
Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego Sękocin Stary praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Pracownik administracyjny (k/m)
specjalista (mid) umowa o dzieło pełny etat
Archiwista
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Archiwista, jak sugeruje sama nazwa stanowiska kataloguje, porządkuje i archiwizuje dokumentację, obecną na terenie danej firmy lub instytucji. Niemal każda działalność generuje niezliczoną ilość dokumentów, które mimo powszechnej digitalizacji wciąż przechowywane są także w formie tradycyjnej. Osoba obsadzona na tym stanowisku jest odpowiedzialna za poprawne archiwizowanie tejże dokumentacji, tak, by konkretne zapisy były później łatwe do odnalezienia. Wcześniej wspomniana digitalizacja powoduje, że archiwiści często uczestniczą także w organizowaniu archiwum elektronicznego, oraz prowadzeniu wirtualnego katalogu, w którym rejestrowane są papierowe odpowiedniki plików. Jako osoba najlepiej na terenie placówki rozeznana w funkcjonowaniu archiwum, archiwista na prośbę poszczególnych pracowników odnajduje i przekazuje konkretne dokumenty. Archiwista nadzoruje także przepływ dokumentów wewnątrz firmy, dbając o to, by trafiły one do odpowiedniego archiwum zarówno w wersji elektronicznej, jak i tradycyjnej.
WYMAGANIA
W przypadku zawodu archiwisty nie istnieją oficjalne wymagania, jakim sprostać musiałyby osoby, aplikujące na to stanowisko. Wymaga się jednak od nich z pewnością co najmniej średniego wykształcenia oraz określonych cech personalnych, które umożliwią im efektywne wykonywanie swojej pracy. Należą do nich odpowiedzialność, zaangażowanie w wypełnianiu powierzonych obowiązków, dobra organizacja pracy własnej. Osoby, zajmujące się prowadzeniem archiwum muszą być osobami uporządkowanymi, dbającymi o szczegóły i zorganizowanymi. Niezbędna okaże się także umiejętność obsługi komputera na poziomie przynajmniej podstawowym, oraz doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy archiwisty jest oczywiście przestrzeń danej firmy, w której został on zatrudniony. Większość obowiązków osoby obsadzonej na tym stanowisku nosi znamiona pracy biurowej, wykonywanej przed ekranem komputera, lub przy wykorzystaniu urządzeń biurowych.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Stanowisko archiwisty funkcjonuje w niemal każdej dużej firmie, która prowadzi obszerne archiwum.
ZAROBKI
Zarobki na tym stanowisku oscylują wokół kwoty 2000 – 2500 złotych brutto miesięcznie, w zależności od wielkości firmy i zakresu nałożonych obowiązków.
Najnowsze oferty - Administracja biurowa
-
Pracownik Administracyjny
Akademia Handlowa Nauk Stostowanych w Radomiu Radom praca stacjonarnaspecjalista mid / junior / senior umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Młodszy Specjalista / Młodsza Specjalistka ds. Obsługi Archiwalnej
specjalista junior / mid umowa o pracę pełny etat
Najnowsze artykuły
Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?
W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego
Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?