Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.
Lista stanowisk - Kierownik Działu Kosztorysów
Polecane oferty - Administracja publiczna / Służba cywilna
-
Zastępca Kierownika Działu Zamówień Publicznych
Praca.pl Warszawa praca stacjonarnakierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat aplikuj bez CV
Kierownik Działu Kosztorysów
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Kierownik działu kosztorysów przede wszystkim koordynuje pracami podległego sobie zespołu, który wypełnia za niego część obowiązków zawierających się w przygotowywaniu kosztorysów konkretnych przedsięwzięć. Kosztorysy to dokumenty, zawierające dokładne wyliczenie kosztów danego przedsięwzięcia, stanowisko kosztorysanta a więc i kierownika ds. kosztorysów jest najczęściej obecne w branży budowlanej, energetycznej, czy architektonicznej. Kierownik na co dzień zbiera oferty od dostawców i podwykonawców, porównując je i na podstawie wyciągniętych wniosków składa przełożonym kompleksowe propozycje kosztorysów, które powinny być możliwie najlepszym kompromisem pomiędzy ceną a jakością. W tym celu dokonuje niezbędnych kalkulacji, rozważając wszystkie możliwe kombinacje. Obecnie, zadanie to jest ułatwione - korzysta się ze specjalistycznego oprogramowania komputerowego, służącego do przeprowadzania tych obliczeń w arkuszu kalkulacyjnym.
WYMAGANIA
Z racji wysokiej odpowiedzialności, jaka spoczywa na kierowniku działu kosztorysów, wymagane jest wyższe wykształcenie techniczne lub ekonomiczne, wieloletnie doświadczenie na stanowisku pracownika działu kosztorysów, a także szereg cech osobowościowych - samodyscyplina, umiejętność analitycznego myślenia, podejmowania decyzji pod presją czasu, etc. Istotna jest także biegła obsługa komputera, z naciskiem na oprogramowanie specjalistyczne. Większość firm zawiera w wymogach także znajomość branży, w której się ona obraca, jest to faktycznie niezwykle ważne ze względu na konieczność porównywania przez kosztorysantów towarów i usług dotyczących danej działalności.
WARUNKI PRACY
Godziny pracy kierownika ds. kosztorysowania podzielone są między zajęcia typowo biurowe, wykonywane przed ekranem komputera, oraz kontaktowanie się z podwykonawcami i dostawcami, których usługi mogą znaleźć się w kosztorysie. Kierownik wielokrotnie zasięga także opinii i konsultuje swoje zamiary z innymi działami firmy.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Potencjalne miejsca zatrudnienia, w których osobny dział kosztorysów ma rację bytu to duże przedsiębiorstwa, zajmujące się produkcją, lecz także mniejsze firmy, w których dział kosztorysów będzie zawierał proporcjonalnie mniejszą liczbę stanowisk. Jak już wcześniej wspomniano największe możliwości zatrudnienia oferuje branża budowlana.
ZAROBKI
Zarobki, w zależności od wielkości firmy i województwa, w którym funkcjonuje plasują się w zakresie od dwóch do ośmiu tysięcy złotych netto.
Najnowsze artykuły
Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?
W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego
Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?