Lista stanowisk - Negocjator ds. Umów

Negocjator ds. Umów

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Contracts negotiator, tłumaczony także jako negocjator do spraw umów, jest osobą odpowiedzialną za negocjowanie warunków zawieranych w imieniu firmy transakcji z kluczowymi dla niej klientami, dostawcami, dystrybutorami, etc. Zdolności negocjatora są więc niezwykle istotne z punktu widzenia całego przedsiębiorstwa – od jego efektywności zależy w dużej mierze finalny zysk. Równie istotna jest także lojalność negocjatora, jego zaangażowanie w wypełnianiu powierzonych obowiązków. Wynegocjowane warunki muszą być korzystne przede wszystkim dla zatrudniającej go firmy, przedsiębiorstwa czy instytucji, której budżetem dysponuje i na której rzecz działa.


WYMAGANIA

Pierwszym i najważniejszym wymogiem, stawianym przed osobami zainteresowanymi podjęciem zatrudnienia w charakterze negocjatora ds. umów jest konieczność posiadania wyższego wykształcenia, pozyskanego na uczelni o profilu ekonomicznym – najlepiej na kierunku finanse i rachunkowość lub podobnym. Dodatkowym atutem będzie z pewnością posiadanie dyplomu ukończenia studiów podyplomowych, różnorodnych kursów i szkoleń specjalistycznych. Osoby zainteresowane objęciem tego stanowiska muszą legitymować się szczególnymi zdolnościami zarządzania kapitałem ludzkim, ponadprzeciętną świadomością kosztową i zawodową intuicją. Negocjator musi odznaczać się dogłębną znajomością aktualnej sytuacji rynkowej, na bieżąco monitorować konkurencyjne oferty, posiadać odniesienie niezbędne do efektywnego prowadzenia negocjacji.


WARUNKI PRACY

Praca negocjatora polega przede wszystkim na osobistych kontaktach z kontrahentami, lecz jego obowiązkiem jest także przygotowywanie formalnych warunków dla zrealizowania transakcji.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Możliwości zatrudnienia stwarzają liczne firmy i przedsiębiorstwa należące do różnorodnych branży i sektorów rynku – w każdym spośród przypadków konieczna będzie dogłębna znajomość specyfiki danej działalności.


ZAROBKI

Zarobki osoby obsadzonej na tym stanowisku będą zwykle mieścić się w przedziale od 3000 do 10000 złotych brutto miesięcznie. Częstym zwyczajem jest system premiowania w zależności od wynegocjowanych warunków w przypadku danej transakcji.

Praca Negocjator ds. Umów
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?