– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.
Lista stanowisk - Kierownik ds. Kadrowo-Płacowych (Payroll Manager)
Polecane oferty - Kadra zarządzająca
-
Kierownik ds. Kadr i Płac
PORTOS TR7 sp. z o.o. Kalisz praca stacjonarnakierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Kierownik biura kadr i płac
PORTOS TR7 sp. z o.o. Kalisz praca stacjonarnakierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV
Kierownik ds. Kadrowo-Płacowych (Payroll Manager)
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Payroll Manager, tłumaczony także jako Menedżer lub Kierownik do spraw kadrowo-płacowych, jak sugeruje sama nazwa stanowiska jest osobą odpowiedzialną za organizowanie listy płac w firmie, przedsiębiorstwie lub instytucji. Osoba zatrudniona na tym stanowisku prowadzi szczegółową ewidencję pracowników zatrudnionych w danym miejscu, przyznaje urlopy, zaświadczenia, etc. Payroll Manager na bieżąco monitoruje wszelkie zmiany w obowiązujących przepisach prawnych dotyczących pracy i zatrudnienia – dba o spełnienie wszelkich ich założeń w danym miejscu pracy. Kierownik opracowuje okresowe raporty i składa je na ręce bezpośrednich przełożonych. Jest także głównym źródłem informacji dla pracowników w zakresie szeroko pojętych wynagrodzeń, etc.
WYMAGANIA
Pierwszym i najważniejszym wymogiem, stawianym przed osobami zainteresowanymi podjęciem zatrudnienia w charakterze kierownika do spraw kadrowo-płacowych jest konieczność posiadania dyplomu ukończenia wyższej uczelni ekonomicznej, na kierunku finanse i rachunkowość lub podobnym. Potencjalni pracodawcy zwracają także szczególną uwagę na dotychczasowe doświadczenie kandydatów, pozyskane przez nich w pracy na stanowisku o podobnym zakresie obowiązków. Kierowniczy charakter stanowiska wymusza także konieczność posiadania zdolności zarządzania kapitałem ludzkim, samoorganizacji pracy własnej i podległego personelu. Pomocne będą także umiejętności analityczne i numeryczne, świadomość kosztowa i odpowiedzialność. W niektórych przypadkach pracodawcy mogą oczekiwać zaświadczeń o dotychczasowej niekaralności.
WARUNKI PRACY
Praca kierownika do spraw kadrowo-płacowych jest w praktyce pracą przede wszystkim biurową, realizowaną przed ekranem komputera.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Możliwości zatrudnienia stwarzają liczne firmy i przedsiębiorstwa należące do różnorodnych branży i sektorów rynku – w każdym spośród przypadków konieczna będzie dogłębna znajomość specyfiki danej działalności.
ZAROBKI
Na tym stanowisku średnie zarobi kształtują się w przedziale od 5000 do nawet 12 000 złotych brutto miesięcznie.
Najnowsze artykuły
Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy
W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.
Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom
Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?