Lista stanowisk - Analityk danych rynkowych

Polecane oferty - Marketing / Reklama / PR

  • Młodszy Specjalista ds. Analiz Handlowych (m/k)

    AGATA Spółka Akcyjna   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    12 godz.
    Twój zakres obowiązków: Wprowadzanie danych do systemu ERP, Opracowywanie dokumentacji i analiz, Wsparcie działu w bieżących działaniach, Aktywna współpraca z innymi działami firmy w Centrali, Realizacja innych powierzonych zadań.
  • Marketing Analyst (K/M)

    STOKSON Spółka Jawna Henryk Stokłosa i Wspólnicy   Piekary Śląskie    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    16 godz.
    Opis stanowiska: Przeprowadzanie analizy rynku, Przygotowywanie prezentacji oraz raportów na bazie dostępnych danych (wewnętrznych i zewnętrznych) oraz wyników badań, Interpretowanie danych marketingowych i rynkowych w celu wyciągnięcia wniosków, Umiejętność skutecznego wyszukiwania...

Analityk danych rynkowych

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU


Analityk danych (często spotykane w ogłoszeniach są także nazwy angielskie, czyli data analyst, data scientist) to – jak sugeruje nazwa – pracownik odpowiedzialny za przeprowadzanie analizy danych za pomocą oprogramowania i posiłkując się szeroko zakrojoną wiedzą statystyczną, matematyczną, dotyczącą np. instrumentów finansowych, trendów rynkowych, trendów marketingowych. Praca ta polega przede wszystkim na wychwytywaniu prawidłowości oraz anomalii, raportowaniu ich, stawianiu diagnoz w oparciu o wyniki analizy oraz rekomendowaniu działań. 


Analityk danych to samodzielne stanowisko, niemniej pracownik zwykle ściśle współpracuje ze specjalistami e-commerce, naukowcami, specjalistami ds. finansowych itp., w zależności od wybranej branży. Zawód bardzo często wykonywany jest hybrydowo lub zdalnie, w rozproszonym zespole. 


ANALITYK DANYCH – JAK ZOSTAĆ?


Od analityków danych wymaga się przede wszystkim znajomości narzędzi pozwalających na przeprowadzanie analiz, obsługiwania baz danych oraz tworzenie raportów. W ogłoszeniach o pracę wymieniane są takie programy jak Google Analytics, Microsoft Business Intelligence, Microsoft Power BI, QlikView, Tableau, arkusze kalkulacyjne, oprogramowanie do zarządzania bazami danych np. Oracle SQL, MySQL. Jeśli chodzi o języki programowania, analitycy-programiści często wykorzystują SQL, R, Scala, Python. Coraz więcej firm stawia na rozwiązania technologiczne wykorzystujące uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję, ułatwiające operowanie ogromnymi ilościami danych. Warto mieć na uwadze, że wytyczne różnią się od branży, w jakiej chce podjąć pracę analityk danych, a także od charakteru konkretnego stanowiska.


Wielu pracodawców preferuje kandydatów z wyższym wykształceniem np. ekonomicznym, matematycznym, informatycznym, marketingowym. Co więcej, przyjmowane są zwykle osoby z doświadczeniem na podobnym stanowisku lub w branży. Kolejnym istotnym kryterium jest biegła znajomość języka angielskiego. 


Analityk danych powinien być osobą:


  • o wysoko rozwiniętych zdolnościach numerycznych i analitycznych, 

  • samodzielną,

  • kreatywną,  

  • dokładną, 

  • spostrzegawczą, 

  • cierpliwą, 

  • potrafiącą współpracować z zespołem, w tym z zespołem zdalnym, 

  • dobrze zorganizowaną.


ANALITYK DANYCH – JAK WYGLĄDA PRACA W TYM ZAWODZIE?


Codzienna praca analityka danych polega na dokonywaniu analiz na potrzeby zespołu, a także zgodnie z przyjętym harmonogramem pracy. Na podstawie wyników analizy pracownik przygotowuje raporty, które przedstawia pozostałym członkom zespołu. Analityk może np. opracowywać raporty wstępne w oparciu o dane z dziedziny e-commerce, przeprowadzać analizy biznesowe pod kątem oceny ryzyka inwestycyjnego, dokonywać analizy zachowań konsumenckich itp. 


Od analityka wymaga się tworzenia przejrzystych, zrozumiałych raportów, zawierających wizualizacje, wykresy ilustrujących np. różnego rodzaju tendencje rynkowe, kierunek zmian, stopnie ryzyka itp. Bywa, że analityk samodzielnie przedstawia wyniki swoich badań przed kadrą zarządzającą w czasie opracowywania strategii biznesowych czy na spotkaniach z kontrahentami.


Ponadto osoba na tym stanowisku nadzoruje funkcjonowanie baz danych i generowanie raportów, uczestniczy w optymalizacji struktury baz oraz projektuje rozwiązania bazodanowe, zgodnie z nowymi rozwiązaniami technologicznymi i trendami biznesowymi. 


ANALITYK DANYCH – ZAROBKI


W dziedzinie analizy danych zarobki różnią się nie tylko z uwagi na doświadczenie oraz kompetencje pracownika, ale też w zależności od branży i charakteru konkretnego stanowiska. Płace znacząco rosną wraz z doświadczeniem. 


Jak podaje Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń, mediana wynagrodzenia samodzielnego analityka baz danych wynosi 6510 zł brutto miesięcznie. W przypadku starszych specjalistów mediana wynagrodzenia to 8230 zł brutto miesięcznie. 


Z kolei mediana pensji analityków biznesowego oraz analityka biznesowo-systemowego znajduje się na poziomie 8070 zł brutto na samodzielnym stanowisku oraz 10 050 zł brutto w przypadku starszych specjalistów. 


Jeśli chodzi o analityka rynku, mediana miesięcznej płacy brutto wynosi 6350 zł (specjalista) i 7840 zł (starszy specjalista). 


Mediana wynagrodzenia brutto analityka ruchu na stronach internetowych to z kolei 5620 zł brutto.


ANALITYK DANYCH – KARIERA ZAWODOWA


Dziedzina analizy baz danych dynamicznie się rozwija za sprawą postępu technologicznego między innymi w zakresie AI, uczenia maszynowego, związanego z rozwijaniem oprogramowania służącego do analizy, a także zmieniających się trendów rynkowych, nowinek branżowych. Dobry analityk nigdy nie może spocząć na laurach – powinien nieustannie aktualizować swoją wiedzę. Zdobywanie nowych kompetencje w tym zawodzie jest bardzo opłacalne, gdyż przekłada się na wyższe zarobki. 


ANALITYK DANYCH – PERSPEKTYWY PRACY


Analityków danych wciąż jest zbyt mało na rynku pracy – jest to jeden z tzw. zawodów przyszłości. Deficyt specjalistów obserwowany jest niemal we wszystkich województwach w Polsce. Analitycy mogą szukać także pracy w międzynarodowych i zagranicznych firmach, co ułatwia powszechność home office dla tego stanowiska. Specjaliści są zatrudniani w różnych branżach, np. bankowej, handlowej, marketingowej, ubezpieczeniowej, biotechnologicznej itp.

Praca Analityk danych rynkowych
Lista stanowisk

Najnowsze oferty - Marketing / Reklama / PR

  • Specjalistka / Specjalista ds. Visual Merchandisingu

    Vinderen Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    17 godz.
    Opis stanowiska: Poszukujemy osoby, która będzie odpowiadać za kompleksowe zarządzanie ekspozycjami produktowymi — od planowania, przez przygotowanie materiałów, aż po nadzór nad realizacją. W zakresie zadań znajdą się: Prowadzenie i aktualizacja danych w systemach ekspozycyjnych....
  • Młodszy Analityk Danych Marketingowych

    WPP Media   Warszawa    praca hybrydowa   za 3 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Opis stanowiska: Analizowanie danych sprzedażowych, mediowych i rynkowych w celu oceny skuteczności działań marketingowych, Tworzenie modeli ekonometrycznych wspierających decyzje biznesowe, Przygotowywanie raportów i prezentacji zawierających wnioski i rekomendacje, Udział w projektach...
  • Specjalista ds. Prospectingu i Leadów / Business Development Specialist  

    UNI-FORM Południe Sp. z o.o.   Łódź, ul. Łagiewnicka 54/56    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   7 000 - 14 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    START Preferowany start już od zaraz (np. 1-4 tygodnie), ale jeśli udowodnisz nam, że “potrafisz w prospecting”, to poczekamy na Ciebie nawet 3 miesiące. OBSZAR WSPÓŁPRACY / ZAKRES Samodzielne wyszukiwanie potencjalnych klientów i inwestycji z wykorzystaniem Linkedin Sales Navigator, Baza...
  • Business Development Representative / Przedstawiciel ds. rozwoju biznesu

    Praca.pl   Łódź    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    1 dni
    Twoja Rola: Pozyskiwanie: Aktywne wyszukiwanie klientów i inwestycji z użyciem narzędzi (np. LinkedIn, Apollo, Woodpecker). Komunikacja: Tworzenie i realizacja kampanii cold mailingowych oraz cold calli. Zarządzanie Leadaami: Budowanie, segmentacja i kwalifikacja leadów do przekazania...
  • Holcim Polska S.A
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Zadania, które na Ciebie czekają: Samodzielna analiza danych sprzedażowych i trendów rynkowych w celu identyfikacji kluczowych wskaźników i możliwości wzrostu. Tworzenie szczegółowych raportów i dynamicznych prezentacji dotyczących wyników sprzedaży oraz sytuacji na rynku budowlanym....
  • Analityk / Analityczka Rynku ds. Kruszyw

    Holcim Polska S.A   Małogoszcz    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Zadania, które na Ciebie czekają: Samodzielna analiza danych sprzedażowych i trendów rynkowych w celu identyfikacji kluczowych wskaźników i możliwości wzrostu. Tworzenie szczegółowych raportów i dynamicznych prezentacji dotyczących wyników sprzedaży oraz sytuacji na rynku budowlanym....
  • Ekspert / Ekspertka ds. Strategii i Rozwoju Rynku Obronnego

    HANWHA AEROSPACE EUROPE Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior) / ekspert / menedżer  umowa o pracę  pełny etat   20 000 - 26 000 zł brutto/mies.
    1 dni
    Kluczowe Zadania Prowadzenie zaawansowanej analizy rynku w sektorze obronnym (trendy, możliwości, potencjał wzrostu). Aktywna realizacja strategii rozwoju biznesu, identyfikacja klientów i partnerów. Kreowanie i implementacja planów marketingowych (pozycjonowanie, wyceny, promocje). Udział w...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Rozwoju Biznesu (Sektor Obronny)

    HANWHA AEROSPACE EUROPE Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid) / ekspert / menedżer  umowa o pracę  pełny etat   20 000 - 26 000 zł brutto/mies.
    2 dni
    Zakres Obowiązków Prowadzenie badań rynkowych i analiz w celu identyfikacji trendów i obszarów wzrostu w sektorze obronnym. Rozwój biznesu: identyfikacja i realizacja nowych możliwości (klienci, partnerzy, rynki). Opracowywanie i wdrażanie strategicznych planów marketingowych...

Najnowsze artykuły

Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek

Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek

Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?

AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?

W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego

Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego

Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.