Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.
Lista stanowisk - Category Manager
Polecane oferty - Marketing / Reklama / PR
-
Category/Procurement Manager
ManpowerGroup Łódź praca stacjonarnakierownik/koordynator / menedżer -
Category Manager
POLPHARMA S.A. Warszawa praca hybrydowastarszy specjalista (senior) / menedżer umowa o pracę pełny etat
Category Manager
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Category Manager (specjalista ds. zarządzania kategorią, menedżer kategorii) to pracownik działu marketingu. Jest osobą odpowiedzialną w firmie za zarządzanie grupą dostępnych w ofercie produktów. Zajmuje się opracowywaniem i koordynacją strategii marketingowej krótko- i długoterminowej, rozwojem produktów, m.in. przygotowywaniem rekomendacji dla klientów czy planów promocyjnych, a także rozdzielaniem obowiązków pomiędzy podległych pracowników, np. brand managerów.
Category manager rozdysponowuje również środki w ramach dostępnego budżetu na określone działania marketingowe. Ściśle współpracuje z innymi działami – przede wszystkim działem sprzedaży. Pracownik prowadzi analizy rynku oraz raportuje wyniki przeprowadzonych inicjatyw.
CATEGORY MANAGER – JAK ZOSTAĆ?
Do pracy w tym zawodzie wymagane jest wykształcenie wyższe, najczęściej o profilu ekonomicznym, menedżerskim lub marketingowym. Na samodzielnym stanowisku trzeba także posiadać doświadczenie w zakresie zarządzania odpowiednimi kategoriami produktów.
Niezbędne są także umiejętności analizy danych i aktualnych trendów rynkowych oraz tworzenia rekomendacji dla klientów. Inne wymagania wobec kandydatów to:
-
biegłość obsługi programów komputerowych, zwłaszcza arkuszy kalkulacyjnych, programów do obsługi baz danych,
-
umiejętności negocjacyjne,
-
znajomość języków obcych, w szczególności języka angielskiego,
-
doskonała organizacja pracy,
-
umiejętność współdziałania z innymi,
-
samodzielność,
-
odpowiedzialność,
-
kreatywność.
CATEGORY MANAGER – JAK WYGLĄDA PRACA W TYM ZAWODZIE?
Category Manager pracuje w biurze firmy, ale musi być także gotowy do częstych wyjazdów służbowych, niekiedy także poza granice kraju. W trakcie codziennej pracy ma kontakt z wieloma ludźmi, zarówno współpracownikami, jak i potencjalnymi nabywcami produktów, kontrahentami. Specyfika wykonywanych obowiązków wymaga od niego dyspozycyjności, elastyczności i gotowości do pracy w nienormowanych godzinach. Stałym elementem są spotkania biznesowe, negocjacje i prezentacje produktów dla klientów.
CATEGORY MANAGER – ZAROBKI
Wynagrodzenie Category Managera jest uzależnione od rodzaju firmy, poziomu doświadczenia i uzyskiwanych efektów pracy. Zarobki osób zajmujących się rozwojem produktu, w tym managerów często mieszczą się w granicach 6-10 tys. zł brutto miesięcznie.
CATEGORY MANAGER – ŚCIEŻKA KARIERY ZAWODOWEJ
Category manager to wyższe stanowisko w marketingu i sprzedaży. Osoby, które je obejmują, często zaczynają jako handlowcy, juniorzy w zespołach obsługi klienta, opiekunowie klientów biznesowych, a następnie podnoszą swoje kompetencje – np. uzupełniają wykształcenie, kończą kursy dotyczące marketingu i zarządzania.
CATEGORY MANAGER – PERSPEKTYWY PRACY
Specjaliści ds. PR, reklamy, marketingu i sprzedaży, do których zaliczają się także menedżerowie kategorii, to zawód deficytowy w kilkudziesięciu powiatach w Polsce. Pracy na tym stanowisku należy szukać przede wszystkim w średnich lub dużych firmach zajmujących się marketingiem i sprzedażą.
Praca Category ManagerNajnowsze oferty - Marketing / Reklama / PR
-
Procurement Project Specialist
specjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Category Manager ds. RX
menedżer umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV
Najnowsze artykuły
Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia
Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?
Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.
Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"
Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!
Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku
Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.
Jakie wybrać rośliny do biura?
Nie w każdym wnętrzu sprawdzi się ponadczasowa paprotka, nie wszędzie pasuje klasyczny fikus. W przyjaznym dla psów wnętrzu warto rozważyć palmę Areka, w biurze bez okien monsterę, a w open space choćby pachirę. Wiosna to dobry czas na znalezienie dla swojego biura nowej aranżacji roślinnej. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy zakupie roślin i jak stworzyć w swojej firmie zielone biuro.
Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?
25 kwietnia wypada Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem, święto zainicjowane przez Ligę Niedosłyszących po to, by zwrócić uwagę na towarzyszący nam w życiu codziennym hałas i jego wpływ na zdrowie. Na pogorszenie się słuchu szczególnie narażeni są ci, którzy doświadczają hałasu w pracy. Wyjaśniamy, jakie są dopuszczalne normy hałasu oraz jak się przed nim skutecznie chronić.
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?