Praca.pl Poradniki Lista stanowisk Marketing / Reklama / PR
Specjalista ds. employer brandingu

Lista stanowisk - Specjalista ds. employer brandingu

Specjalista ds. employer brandingu


CHARAKTERYSTYKA ZAWODU


Specjalista ds. employer brandingu najczęściej jest członkiem zespołu w dziale HR. Zakres obowiązków na tym stanowisku jest dość szeroki. Angielskie employer branding tłumaczy się jako budowanie marki pracodawcy – i to właśnie jest nadrzędny cel działań specjalisty. Często w ogłoszeniach poszukiwani są specjaliści ds. EB i szkoleń czy też rekrutacji lub komunikacji, co świadczy o tym, że pracownik powinien mieć szeroką wiedzę z zakresu PR-u, marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji.

 

JAK ZOSTAĆ SPECJALISTĄ DS. EMPLOYER BRANDINGU?

 

Do podstawowych wymagań pracodawców powtarzających się w ogłoszeniach o pracę na stanowisko specjalisty zaliczają się komunikatywność, kreatywność, znajomość języków obcych (najczęściej angielskiego), umiejętność pisania tekstów i znajomość zasad komunikacji w internecie, wiedza na temat narzędzi employer brandingu.

 

Najważniejszym punktem jest doświadczenie – najczęściej roczne lub dwuletnie – w obszarze EB lub pokrewnym. Jeśli zaś chodzi o wykształcenie – w wielu ofertach nie pojawia się wymóg ukończenia studiów wyższych, niemniej dyplom zdobyty na kierunkach takich jak komunikacja, ZZL, psychologia, marketing czy pokrewnych, jest cennym atutem kandydata.

 

SPECJALISTA DS. EMPLOYER BRANDINGU – ZAKRES OBOWIĄZKÓW

 

Jak wspomniano wyżej, zakres obowiązków pracownika obejmuje różnorodne zadania, związane z budowaniem wizerunku pracodawcy. Chodzi zarówno o wizerunek na zewnątrz firmy, jak i wewnątrz niej. Specjalista ustala strategię employer brandingową, realizuje kampanie wizerunkowe oraz kampanie rekrutacyjne.

 

Działania skierowane są z jednej strony do osób już zatrudnionych – polegają na tworzeniu przyjaznej atmosfery w pracy, pokazaniu możliwości rozwoju i tego, że dla firmy bardzo ważny jest pracownik. Z drugiej strony – specjaliści dbają o wizerunek "pracodawcy z wyboru" dla kandydatów do pracy.

 

W praktyce oznacza to, że specjalista zarządza kanałami komunikacji firmy, zajmuje się także pisaniem tekstów na stronę internetową, social media itd. Odpowiada za komunikację z pracownikami, organizuje konkursy motywacyjne, działania integracyjne czy eventy. Pracownik na tym stanowisku musi wykazywać się dużą komunikatywnością – reprezentując pracodawcę, współpracuje z agencjami zewnętrznymi, udziela wywiadów, komunikuje się z pracownikami.

 

SPECJALISTA DS. EMPLOYER BRANDINGU – KARIERA ZAWODOWA

 

Specjalista ds. Employer Brandingu nie jest posadą oferowaną osobom stawiającym pierwsze kroki na rynku pracy. Pracodawcy wymagają doświadczenia na tym bądź pokrewnym stanowisku. Dlatego myśląc o karierze w obszarze employer brandingu, warto na początku poszukać pracy w działach HR, agencjach PR czy też zainteresować się programami staży i praktyk. Ze stanowiska juniorskiego można awansować na specjalistę i starszego specjalistę.

 

SPECJALISTA DS. EMPLOYER BRANDINGU – ZAROBKI

 

Wynagrodzenie zależy od kilku czynników, m.in. doświadczenia specjalisty, zakresu jego obowiązków, miejsca działalności firmy, jej wielkości itd. Mediana płac brutto specjalistów ds. HR wynosi 5500 zł, młodszy młodszych specjalistów – 4280, a starszych specjalistów – 6550 zł (źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń, stan na styczeń 2021 r.).

 

GDZIE MOŻNA ZNALEŹĆ PRACĘ JAKO SPECJALISTA DS. EMPLOYER BRANDINGU?

 

Kampanie employer brandingowe to domena dużych przedsiębiorstw, które zatrudniają setki czy tysiące pracowników. Stanowiska specjalisty oferują właśnie korporacje czy koncerny, mające zazwyczaj siedzibę w większych miastach, oddziały w Polsce i za granicą.

 

Oferty pracy znaleźć można jednak także w agencjach PR czy agencjach employer brandingowych, które jako zewnętrzny podmiot realizują zlecenia na budowanie wizerunku firmy, np. poprzez kampanie rekrutacyjne, tworzenie treści na strony internetowe czy przygotowywanie filmów promujących pracodawcę.

Praca Specjalista ds. employer brandingu
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?

Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?

25 kwietnia wypada Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem, święto zainicjowane przez Ligę Niedosłyszących po to, by zwrócić uwagę na towarzyszący nam w życiu codziennym hałas i jego wpływ na zdrowie. Na pogorszenie się słuchu szczególnie narażeni są ci, którzy doświadczają hałasu w pracy. Wyjaśniamy, jakie są dopuszczalne normy hałasu oraz jak się przed nim skutecznie chronić.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?

Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?

81% Polaków ocenia swoją postawę ekologiczną „zdecydowanie dobrze” lub „raczej dobrze” – skąd zatem śmieci w lasach, trujący dym spalanych śmieci zimą, góry marnowanej żywności trafiające do śmietników? Nasza wiedza o tym, które działania są korzystne dla planety, a które nie, bywa dużo bardziej ograniczona niż nam się wydaje. W zrozumieniu ekologii na co dzień pomaga edukator ekologiczny.

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynierowie wiertniczy potrzebni są na platformach wiertniczych, w kopalniach, pracowniach geotermalnych, laboratoriach badawczych czy chociażby w budownictwie. W parze z szerokimi perspektywami pracy idą bardzo wysokie zarobki. Jednocześnie praca w tym zawodzie jest odpowiedzialna i wymagająca. Chciesz podjąć takie wyzwanie? Wyjaśniamy, jak wejść na tę ścieżkę zawodową.