Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Happiness manager – kim jest? Jaka jest jego rola w firmie?

Happiness manager – kim jest? Jaka jest jego rola w firmie?

 
Happiness manager – kim jest? Jaka jest jego rola w firmie?

Szef ds. szczęścia – brzmi jak posada ze snów, niemniej jest ona całkiem realna. Stanowisko happiness managera, zwanego również: chief happiness officer, to co prawda wciąż nowinka, niemniej popularyzuje się w zagranicznych, głównie amerykańskich firmach. Czytaj dalej i dowiedz się, na czym polega praca happiness managera oraz jak zacząć karierę w tym zawodzie.

 

Happiness manager – kto to?

 

Happiness manager to zawód z dziedziny HR. Specjalista na tym stanowisku odpowiada za stworzenie przyjaznego środowiska pracy w przedsiębiorstwie. Oznaczać to może bardzo wiele rzeczy, między innymi:

 

  • dbałość o wysoką satysfakcję z pracy osób zatrudnionych,
  • tzw. well-being pracowników, dobre samopoczucie i pozytywne nastawienie do obowiązków służbowych,
  • budowanie wartościowych relacji między pracownikami, opartych na szacunku i życzliwości,
  • wskazywanie ścieżek rozwoju pracownika w firmie, informowanie o dostępnych szkoleniach,
  • dbanie o właściwy przebieg pracy zespołowej,
  • prowadzenie mediacji w sytuacjach konfliktowych,
  • organizację przestrzeni w taki sposób, by zatrudnieni czuli się w niej komfortowo,
  • promowanie zdrowego stylu życia, w tym profilaktyki zdrowia psychicznego,
  • organizowanie spotkań integracyjnych, wyjazdów, wspólnych aktywności.

 

Happiness Manager – predyspozycje zawodowe

 

Obowiązku służbowe happiness managera koncentrują się wokół pracy z ludźmi, dlatego osoba zajmująca to stanowisko powinna przede wszystkim mieć dobrze rozwinięte zdolności interpersonalne. Idealny szef ds. szczęścia w pracy:

 

  • jest empatyczny,
  • łatwo nawiązuje relacje,
  • budzi zaufanie,
  • jest komunikatywny, lubi rozmawiać z innymi,
  • cechuje się bogatą wyobraźnią, jest kreatywny,
  • to osoba uporządkowana,
  • ma dobrą pamięć (np. do imion i nazwisk),
  • ma poczucie humoru i zaraża nim innych.


Happiness Manager – obowiązki służbowe

 

W każdej firmie zadania happiness managera mogą być nieco inne, zależnie od zapotrzebowania danej organizacji, panujących w niej zwyczajów. Happiness manager może na przykład opiekować się nowo zatrudnionymi osobami od momentu onboardingu przez kolejne kilka miesięcy, dbając o ich łatwą aklimatyzację w nowym miejscu.

 

Do typowych obowiązków managera należy przeprowadzanie ankiet zadowolenia pracownika oraz indywidualnych rozmów.

 

Happiness manager może też zapraszać do firmy coachów, instruktorów i innych specjalistów doradzających w takich kwestiach jak zarządzanie czasem, kreatywność, budowanie szczęścia w życiu czy satysfakcji pracownika.

 

Happiness Manager – średnie wynagrodzenie

 

Jest to nowy zawód, zatem wciąż brak danych na temat zarobków happiness managerów. Niemniej zgodnie z Ogólnopolskim Badaniem Wynagrodzeń (Sedlak&Sedlak) mediana miesięcznej płacy brutto specjalisty ds. HR wynosi 5700 zł. Jedna czwarta najlepiej opłacanych pracowników może liczyć powyżej 6830 zł brutto, a 25% najgorzej opłacanych zarabia mniej niż 4850 zł brutto.

 

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Zastępca Dyrektora Liceum

    TEB Edukacja   Poznań    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Twój zakres obowiązków: przygotowanie, prowadzenie, kontrola dokumentacji przebiegu nauczania zgodnie z przepisami prawa oświatowego, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym realizowaniem procesu kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem podstawy programowej i standardów egzaminów...
  • Specjalista ds. handlowych – Dywizja Serwisu

    Rockfin S.A.   Małkowo    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    7 godz.
    Na tym stanowisku będziesz odpowiadać za: Analizę rynku i wsparcie strategii sprzedaży usług serwisowych, Pozyskiwanie zapytań, wykonywanie arkuszy cenowych oraz przygotowanie ofert handlowych, Udział w rozmowach i negocjacjach handlowych – także w jęz.angielskim, Budowanie i utrzymywanie...
  • Bank Pocztowy S.A.
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    8 godz.
    Twój zakres obowiązków pozyskiwanie Klientów rozliczeniowych i kredytowych z segmentu Mieszkalnictwa (Wspólnoty i Spółdzielnie Mieszkaniowe) zarządzanie relacjami biznesowymi z dotychczasowymi i potencjalnymi Klientami oraz partnerami biznesowymi; zapewnienie najwyższej jakości doradztwa i...
  • Spawacz / Monter

    pracownik fizyczny  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 godz.
    ZADANIA: Spawanie konstrukcji stalowych Montaż konstrukcji stalowych Wykonywanie prac pomocniczych związanych ze spawaniem i montażem konstrukcji stalowej Wykonywanie prac zgodnie z harmonogramem robót i dokumentacją techniczną Przestrzeganie technologii spawania i montażu zgodnie z...
  • Kierownik wytwórni konstrukcji stalowych

    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 godz.
    ZADANIA: Zarządzanie procesem produkcyjnym wytwórni konstrukcji stalowych – od planowania po realizację Nadzór nad zespołem pracowników, w tym organizacja pracy, delegowanie zadań i motywowanie zespołu Opracowywanie harmonogramów produkcji i dbałość o ich terminową realizację...
  • Opiekun / Opiekunka Klienta Kluczowego

    Benefit Systems S.A.   Warszawa, Wola, niedaleko stacji metra Rondo Daszyńskiego    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    10 godz.
    Sprawdź swój codzienny plan treningowy Ścisła współpraca z Opiekunem Biznesowym na przypisanym portfelu Klientów kluczowych oraz koordynacja działań z innymi działami firmy w celu sprawnej realizacji zgłoszeń klientów, Budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z Klientami, zapewniając...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?