Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Omnichannel marketing: co to jest? Zastosowanie

Omnichannel marketing: co to jest? Zastosowanie

 
Omnichannel marketing: co to jest? Zastosowanie

Jest wiele strategii sprzedaży i promowania własnej marki. Te najbardziej skuteczne uwzględniają fakt, że dzięki rozwojowi nowych technologii kontakt z klientem jest coraz bardziej interaktywny. Poznaj omnichannel marketing, strategię reklamową, która idzie z duchem czasu.

 

Omnichannel marketing: definicja

 

Omnichannel marketing, podobnie jak multichannel marketing, wykorzystuje różnorodne kanały komunikacji z klientem. Od prostego marketingu wielokanałowego różni go jednak to, że w wersji omnichannel marka towarzyszy klientowi nie tylko za pośrednictwem różnych urządzeń z dostępem do internetu, ale także wówczas, gdy konsument pozostaje offline.

 

Omnichannel marketing stanowi zatem spójną strategię, obejmującą wszystkie działania promocyjne firmy. Przykładem omnichannel marketingu jest więc posiłkowanie się aplikacjami na smartfona w czasie dokonywania zakupów w stacjonarnym sklepie – na przykład po to, by skorzystać z promocji czy dowiedzieć się o rozszerzeniu oferty. Inny przykład – zintegrowany system pozwalający np. dodawać produkty do koszyka na jednym urządzeniu, a po jakimś czasie dokonywać płatności na innym.

 

Omnichannel marketing: zastosowanie

 

Jest to strategia sprzedażowa, która ma bardzo szerokie zastosowanie. Korzystają z niej powszechnie na przykład:

  • marki odzieżowe – dokonywanie zakupów i zwrotów licznymi kanałami,
  • banki – przez połączenie tradycyjnych usług z bankowością internetową i mobilną,
  • supermarkety – połączenie wizyt w sklepach, zamawiania produktów online, korzystania z promocji dzięki kodom na urządzeniach mobilnych itp.

 

Omnichannel marketing wykorzystuje fakt, że współczesny konsument jest przyzwyczajony do jednoczesnego funkcjonowania w świecie wirtualnym i rzeczywistym oraz nie rozgranicza obu tych doświadczeń. Strategia reklamowa firmy typu omnichannel wychodzi naprzeciw potrzebie posiadania dostępu do oferty na wyciągnięcie ręki, niezależnie od tego, gdzie akurat znajduje się klient – w sklepie, w podróży, na własnej kanapie.

 

Omnichannel marketing: zalety

 

Zarządzanie relacjami z klientem typu omnichannel buduje zaufanie do marki i przyczynia się do zwiększenia liczby klientów, co ma wpływ na wyniki sprzedaży.

 

Omnichannel marketing świadczy również o tym, że przedsiębiorstwo jest dobrze zarządzane, realizuje przemyślaną strategię, umie dostosowywać się do potrzeb rynku i realizować długofalowe projekty – a to z kolei poprawia relacje z klientem biznesowym i pozwala na wypracowanie stabilnej pozycji na rynku.

 

Omnichannel marketing świetnie daje się łączyć z innymi strategiami rozwoju sprzedaży, takimi jak influencer marketing czy social media marketing.

  

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

Najnowsze artykuły

Background screening w rekrutacji – na czym to polega

Background screening w rekrutacji – na czym to polega

Kandydaci kłamią w czasie rekrutacji – oczywiście nie wszyscy, ale wielu uważa, że koloryzowanie i zatajenie pewnych spraw pozwoli im zdobyć stanowisko, a potem „jakoś to będzie”. Przyjęcie niewłaściwej osoby to dla pracodawcy ogromny problem, dlatego wiele firm decyduje się na background check. Specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz wyjaśnia, jak legalnie zweryfikować prawdomówność kandydata.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynierowie wiertniczy potrzebni są na platformach wiertniczych, w kopalniach, pracowniach geotermalnych, laboratoriach badawczych czy chociażby w budownictwie. W parze z szerokimi perspektywami pracy idą bardzo wysokie zarobki. Jednocześnie praca w tym zawodzie jest odpowiedzialna i wymagająca. Chciesz podjąć takie wyzwanie? Wyjaśniamy, jak wejść na tę ścieżkę zawodową.

Cechy i nawyki ludzi sukcesu – jak osiągnąć zadowolenie w pracy?

Cechy i nawyki ludzi sukcesu – jak osiągnąć zadowolenie w pracy?

Zwyciezcy i przegrani mają te same cele, więc dlaczego ci pierwsi spełniają marzenia, a ci drudzy pozostają w tyle? Odpowiedzią mogą być właściwe nawyki oraz... nastawienie. – Pewne cechy osobowości odgrywają kluczową rolę w osiąganiu satysfakcji zawodowej – tłumaczy trener biznesu Wiktor Tokarski. Jakie nawyki pomagają w spełnieniu zawodowym? Jak się zachowywać, by budować swój sukces?

Urlop okolicznościowy – śmierć matki

Urlop okolicznościowy – śmierć matki

Każda osoba zatrudniona na umowę o pracę ma prawo do urlopu okolicznościowego z powodu ważnych wydarzeń w życiu osobistym, w tym pogrzebu bliskiego członka rodziny. Wyjaśniamy, jak skorzystać z takiego wolnego, kiedy należy nam się jeden, a kiedy dwa dni urlopu, a także co napisać na wniosku urlopowym i czy pracodawca ma prawo go odrzucić.

Urlop okolicznościowy na urodzenie dziecka

Urlop okolicznościowy na urodzenie dziecka

Przyjście na świat dziecka to ogromna radość i duże przeżycie dla całej rodziny. Z tej okazji pracownikowi przysługuje urlop okolicznościowy na urodzenie dziecka. Jak złożyć wniosek o urlop, czy będzie to płatna nieobecność w pracy i dlaczego najczęściej to ojcowie wykorzystują urlop okolicznościowy z powodu przyjścia na świat potomka?