Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Sprzedaj się – social media jako narzędzie w budowaniu marki osobistej

Sprzedaj się – social media jako narzędzie w budowaniu marki osobistej

 
Sprzedaj się – social media jako narzędzie w budowaniu marki osobistej

Spis treści

Budowanie marki osobistej – dlaczego warto to robić

 

Czym jest marka osobista? Dlaczego powinniśmy zadbać o ten element, przy kreowaniu swojego zawodowego profilu? Odpowiedź jest bardzo prosta – żeby dobrze sprzedać się przyszłemu pracodawcy (lub klientom, jeśli planujemy działalność na własną rękę).


Choćby nasze umiejętności były szeroko rozwijane, przygotowanie merytoryczne do stanowiska prezentowało poziom międzynarodowy, to zaniedbując personal branding i możemy polec w procesie rekrutacji.


Dziś prawie wszystko co znajduje się w obszarze naszego zainteresowania, jesteśmy w stanie sprawdzić w internecie. Porównuje się ceny i asortyment sklepów, czyta się doświadczenia użytkowników jakiegoś sprzętu, osób korzystających z danej usługi. My sami poszukując zatrudnienia przeglądamy opinie o pracodawcy, często guglując firmę, ale też właścicieli i nazwisko rekrutera, który do nas zadzwonił, zapraszając na rozmowę kwalifikacyjną.


Nie należy się więc dziwić, że również firmy robią odpowiedni research, dotyczący naszej osoby. I właśnie dlatego budowanie marki może odegrać kluczowe znaczenie w przypadku próby nawiązania kontaktów z przedsiębiorstwem, w którym chcemy się zatrudnić.

 

Social media a budowanie marki osobistej

 

Gdzie najlepiej kreować swój wizerunek? Oczywiście odpowiedzią są social media. Po pierwsze nie kosztuje nas to nic więcej poza własną pracą włożoną w stworzenie odpowiedniego konta (ewentualnie opłaty pobierają portale np. za wersje premium w promowaniu profilów, za częstotliwość wyświetlania itd.).


Co zrobić, by nasz osobisty social media marketing przyniósł widoczne efekty? Na początku przyda się krótka autorefleksja na temat tego, co chcemy osiągnąć. Czy rozkręcamy własny biznes w sieci, czy raczej chcemy zwrócić uwagę interesującego nas pracodawcy? Po ustaleniu priorytetów należy stworzyć odpowiedni profil, stronę internetową, konta w mediach społecznościowych. Treści powinny być przejrzyste, odpowiadające na wszystkie ważniejsze pytania, wątpliwości, które chciałby rozwiać klient lub pracodawca przed podjęciem decyzji o współpracy.


Bardzo ważne jest także, by udzielać się na branżowych forach, w dyskusjach na portalach tematycznych itd. Merytoryka oraz sposób formułowania wypowiedzi może bardzo pomóc w budowaniu marki. Rzetelnie przekazywane informacje mogą pokazać nas jako profesjonalistów i osoby zaangażowane w swoją branżę.


Należy pamiętać, że media społecznościowe to też nasze prywatne profile i konta na popularnych portalach. Aby rekruterzy nie natrafili na treści, których nie chcemy rozpowszechniać powinniśmy zmienić ustawienia dostępności, zablokować widoczność profilu, fotografii, wpisów itd. dla osób, których nie znamy.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Opiekun / Opiekunka osób starszych w domu opieki seniora

    Socco Stuttgart GmbH   Niemcy, całe Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę   14 221 zł brutto/mies.  Szukamy kilku pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska wykonywanie zabiegów higieniczno-pielęgnacyjnych; podawanie posiłków; kontrola wagi pacjenta, mierzenie ciśnienia, temperatury, poziomu cukru we krwi; wykonywanie zleceń lekarskich według obowiązujących procedur;
  • Pracownik Produkcji – Pakowacz ryb (M/K)

    AB Job Service Polska Sp. z o.o.   Holandia, Bunschoten   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   63,21 zł brutto/godz.  Szukamy 5 pracowników
    1 godz.
    Zakres obowiązków: pakowanie gotowych ryb do plastikowych foremek; układanie foremek na taśmie produkcyjnej; utrzymanie czystości na stanowisku pracy; wykonywanie innych drobnych zadań zleconych przez kierownika zmiany;
  • Orderpicker w magazynie z asortymentem sklepu internetowego (M/k)

    AB Job Service Polska Sp. z o.o.   Holandia, Gorinchem   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   64,12 - 74,77 zł brutto/godz.  Szukamy 10 pracowników
    1 godz.
    Zakres obowiązków: kompletowanie zamówień z użyciem skanera; sortowanie produktów; wkładanie produktów do odpowiednich kontenerów; kompletowanie produktów takich jak torby, pościele, poduszki, kosmetyki, ubrania; Warunki pracy praca w systemie dwuzmianowym (zmiana poranna: 08:00 – 17:00...
  • Specjalista ds. Handlowych

    REMONDIS Sp. z o.o.   Polkowice, ul. Jana Wyżykowskiego 8    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twój dzień pracy będzie składał się z: nawiązywania i utrzymywanie kontaktów i prowadzenia rozmów handlowych; prowadzenia działalności marketingowej zgodnie z polityką firmy; sporządzania ofert, umów i aneksów; udziału w przetargach; monitorowania rynku i analizy konkurencji;...
  • Spawacz MIG/MAG (M/K)

    AB Job Service Polska Sp. z o.o.   Holandia, Kesteren   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   86,00 - 119,00 zł brutto/godz.  Szukamy 6 pracowników
    2 godz.
    Zakres obowiązków: spawanie metodą MIG/MAG (ręczne lub zrobotyzowane) montaż części według rysunków technicznych; obróbka mechaniczna (szlifowanie, wiercenie, cięcie, gratowanie) programowanie robota spawalniczego; kontrola jakości gotowych produktów; dbanie o sprzęt i stanowisko...
  • Dyrektor Placówki

    Bank Pocztowy S.A.   Toruń    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa na zastępstwo  pełny etat
    2 godz.
    Twój zakres obowiązków realizacja planów sprzedażowych podległej Placówki i Rynku; współpraca i wsparcie sprzedaży produktów bankowych w placówkach Poczty Polskiej; planowanie, organizowanie i nadzorowanie działalności Rynku; inicjowanie działań podnoszących efektywność...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?