Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Public affairs: definicja, cel, plusy

Public affairs: definicja, cel, plusy

 
Public affairs: definicja, cel, plusy

Public affairs to zagadnienie pokrewne do public relations. Jak public affairs wpływa na wizerunek firmy? Czy warto postawić na tego typu strategię?

 

Public affairs: co to?

 

Public affairs oznacza utrzymywanie stałych i dobrych relacji podmiotu z jednostkami administracji publicznej lub innymi podmiotami mającymi wpływ na kształt życia społecznego. Stanowi zatem formę lobbingu i może mieć na celu na przykład wpływanie na procesy prawodawcze w danym kraju czy regionie.

 

Public affairs – cel

 

Zwykle efektem kampanii public affairs ma być wprowadzenie prawa bądź rozporządzenia korzystnego z punktu widzenia działalności danej firmy czy całej branży – lub też zniesienie niekorzystnych rozwiązań prawnych.

 

Budowanie wizerunku przedsiębiorstwa i pozytywnych relacji z organami administracji przyjmuje różnorodny charakter. W szerszym sensie ten element marketingu firmy może przybierać formy działalności dobroczynnej, edukacyjnej, prospołecznej. Dzięki takim działaniom podmiot zaznacza swoją obecność jako istotny podmiot dla danej społeczności, buduje pozytywne skojarzenia, długofalowe relacje.

 

Bardziej bezpośrednim elementem public affairs jest organizowanie spotkań informacyjno-marketingowych, przedstawienia ekspertyz dotyczących dziedziny działalności firmy, odwoływanie się do badań naukowych, które mogą mieć znaczenie dla prac legislacyjnych w konkretnym zakresie. Innymi często wykorzystywanymi strategiami jest zlecanie badań opinii publicznej i przekazywanie wyników do organów administracji publicznej, czy wreszcie prowadzenie kampanii informacyjnych i promocyjnych.

 

Public affairs: zalety

 

Co niezwykle istotne, public affairs jest prowadzone w granicach prawa i z poszanowaniem norm etycznych. Żeby uchronić przedsiębiorstwo przed stratami wizerunkowymi czy nawet niesłusznymi oskarżeniami, warto zadbać, by tego typu lobby miało charakter przejrzysty i jawny.

 

Do najważniejszych zalet public affairs należy:

  • budowanie warunków korzystnych dla rozwoju firmy,
  • szybki dostęp do informacji np. dotyczących regulacji prawnych,
  • poprawa wizerunku przedsiębiorstwa,
  • umacnianie pozycji firmy na rynku. 
Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Orderpicker w magazynie z asortymentem sklepu internetowego (M/k)

    AB Job Service Polska Sp. z o.o.   Holandia, Gorinchem   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   64,12 - 74,77 zł brutto/godz.  Szukamy 10 pracowników
    1 godz.
    Zakres obowiązków: kompletowanie zamówień z użyciem skanera; sortowanie produktów; wkładanie produktów do odpowiednich kontenerów; kompletowanie produktów takich jak torby, pościele, poduszki, kosmetyki, ubrania; Warunki pracy praca w systemie dwuzmianowym (zmiana poranna: 08:00 – 17:00...
  • Specjalistka / Specjalista ds. Sprzedaży

    REMONDIS Sp. z o.o.   Polkowice, ul. Jana Wyżykowskiego 8    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Zakres obowiązków: Nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z klientami; prowadzenie rozmów handlowych. Przygotowywanie ofert, umów i aneksów; udział w przetargach. Realizacja planu sprzedaży; raportowanie wyników. Działania marketingowe zgodne z polityką firmy; monitorowanie rynku i konkurencji.
  • Pracownik Produkcji – Pakowacz ryb (M/K)

    AB Job Service Polska Sp. z o.o.   Holandia, Bunschoten   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   63,21 zł brutto/godz.  Szukamy 5 pracowników
    2 godz.
    Zakres obowiązków: pakowanie gotowych ryb do plastikowych foremek; układanie foremek na taśmie produkcyjnej; utrzymanie czystości na stanowisku pracy; wykonywanie innych drobnych zadań zleconych przez kierownika zmiany;
  • Operator procesu produkcji sera (M/K)

    AB Job Service Polska Sp. z o.o.   Holandia, Lopik   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   10 605 - 18 305 zł brutto/mies.  Szukamy 10 pracowników
    3 godz.
    Zakres obowiązków Ustawianie, uruchamianie i regulowanie maszyn produkcyjnych; Monitorowanie parametrów pracy (temperatura, prędkość, wydajność) Samodzielne usuwanie drobnych usterek i zgłaszanie ewentualnych awarii technikom; Kontrolowanie jakości wyrobów; Współpraca z kolegami, aby...
  • Spawacz MIG/MAG (M/K)

    AB Job Service Polska Sp. z o.o.   Holandia, Kesteren   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   86,00 - 119,00 zł brutto/godz.  Szukamy 6 pracowników
    3 godz.
    Zakres obowiązków: spawanie metodą MIG/MAG (ręczne lub zrobotyzowane) montaż części według rysunków technicznych; obróbka mechaniczna (szlifowanie, wiercenie, cięcie, gratowanie) programowanie robota spawalniczego; kontrola jakości gotowych produktów; dbanie o sprzęt i stanowisko...
  • Młodszy Specjalista ds. Wynagrodzeń i Kadr

    REMONDIS Sp. z o.o.   Warszawa, ul. Zawodzie 18    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Zakres obowiązków: Prowadzenie dokumentacji personalnej i płacowej zgodnie z przepisami. Naliczanie wynagrodzeń (umowy o pracę i cywilnoprawne), w tym rozliczenia w systemie równoważnego czasu pracy. Ewidencja i rozliczanie czasu pracy, urlopów, zwolnień i innych nieobecności. Aktualizacja...

Najnowsze artykuły

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Kilkudniowy urlop nie pozwolił Ci wypocząć? Nie pamiętasz, kiedy ostatnio czułeś się wyspany i nawet proste czynności wysysają z Ciebie całą energię? To może nie być zwykłe zmęczenie, ale poważniejsza dolegliwość. Wyjaśniamy, jakie są symptomy syndromu chronicznego zmęczenia, kiedy warto zwrócić się do specjalisty oraz co może pomóc złagodzić objawy CFS.

Podanie o pracę – opiekunka osób starszych

Podanie o pracę – opiekunka osób starszych

Zapotrzebowanie na usługi opiekuńcze jest bardzo duże, dlatego kandydaci zwykle nie mają problemów ze znalezieniem posady. Jendak jeśli chcesz zatrudnić się w konkretnej placówce, a ta aktualnie nie prowadzi naboru – wykonaj pierwszy krok i złóż w niej podanie o pracę. Jak stworzyć dokument, który podkreśli Twoje umiejętności i cechy charakteru cenne w tego rodzaju pracy?