Wybrana kategoria

Barwna branża beauty

2019-10-01

Osoby szukające pracy często zadają sobie pytanie – czy pasję można połączyć z pracą? W branży beauty wydaje się to szczególnie ważne. Czy tak jest?

 

Zasadniczo wiele osób podczas rozmów rekrutacyjnych podkreśla, że zaaplikowało do firmy ze względu na branżę. Faktycznie, dla pracowników jest to prawdziwa pasja i widać, że praca jest dla nich przyjemnością. Tu każdy zwraca uwagę na dłonie i rzęsy. Takich osób właśnie szukamy do naszego zespołu. Najlepszym przykładem są ci, którzy pracują w firmie od wielu lat i nie wyobrażają sobie być w innym miejscu. Mam na myśli konkretne osoby, które podczas wspólnych rozmów opowiadały mi o rozwoju marki i ich udziale w tym procesie. Widać, że faktycznie żyją tematem, a w sercu firmy jest również ich cząstka. Byli z nami od pierwszych kolekcji i brali udział w ich tworzeniu. Teraz, myśląc o tych czasach, uśmiechają się i podziwiają swoje dzieło. Te osoby mają za sobą również pokaźną ścieżkę kariery, ponieważ kilka lat temu zaczynali od stanowisk specjalistycznych, a obecnie prowadzą całe działy!

 

Polacy coraz częściej i chętniej koncentrują się na wizerunku własnym, dzięki temu branża beauty rozkwita. Czy w związku ze zmianami w branży zmieniają się też potrzeby rekrutacyjne?

 

Zdecydowanie branża beauty przeżywa bardzo dobry okres. Potrzeby rekrutacyjne są bardzo duże. Firmy rozrastają się w ogromnym tempie, a to wiąże się z większym zatrudnieniem. Praktycznie cały czas poszukujemy nowych talentów w coraz to nowszych dziedzinach. Duży nacisk kładzie się na osoby z doświadczeniem w marketingu, wyczucie i znajomość rynku są tutaj nie bez znaczenia. Kluczowe dla rozwoju są również osoby odpowiedzialne za sprzedaż i obsługę klienta – zarówno stacjonarną, jak i internetową. Nie można jednak zapomnieć o pracownikach administracyjnych i fizycznych. To dzięki nim wszystkie procesy przebiegają prawidłowo. Tych pracowników ostatnio brakuje na rynku.

 

Jakie unikalne korzyści oferuje praca w branży beauty?

 

Słysząc to pytanie, od razu uśmiecham się w duchu, ponieważ chyba żadna inna firma nie jest w stanie zaproponować pracownikom kompleksowych usług manicure w miejscu pracy. Jedną z naszych marek jest marka Black-Lashes, także poza manicurem hybrydowym istnieje możliwość przedłużenia rzęs. Oczywiście to tylko jedne z wielu benefitów, jakie oferuje firma. Obok wspaniałej atmosfery i możliwości pracy z wyjątkowo interesującymi produktami dbamy o rozwój fizyczny pracowników oraz o ich zdrowie. Oferujemy w tym zakresie liczne pakiety, które w dużej mierze finansujemy. Dodatkowo pracownicy mają możliwość ubezpieczenia oraz zakupów w ramach bardzo atrakcyjnych rabatów. Dość mocno staramy się poszerzać nasz pakiet benefitów i jesteśmy otwarci na sugestie pracowników. W ramach motywacji pozafinansowej rozwijamy najlepsze talenty w firmie – długo mogłabym tu wymieniać przypadki osób, które przeszły szereg awansów wewnętrznych.

 

Czy branża beauty jest zdominowana przez kobiety, a może przez osoby młode?

 

Zdecydowanie tak. Większość pracowników to właśnie kobiety. Myślę, że wynika to z tego, że branża przyciąga płeć piękną jak magnes. Być może panowie obawiają się, czy mężczyzna może odnaleźć się wśród kosmetyków. Nic bardziej mylnego. Panowie są bardzo kompetentni i często zajmują w firmie wysokie stanowiska w strukturach takich jak logistyka, dział analiz, działy handlowe itp. Część z nich humorystycznie przyrównuje proces nakładania lakieru do procesu malowania samochodu. W środowisku tak dynamicznym jak branża beauty każdy może realizować wszystkie swoje pomysły i rozwijać skrzydła. Nie byłabym sobą, gdybym w tym miejscu nie zachęciła wszystkich panów do składania aplikacji i podjęcia wyzwania!

 

Czy podczas rozmowy kwalifikacyjnej zwracają Państwo uwagę na to, jaki lakier do paznokci wybrała kandydatka?


Oczywiście! Nigdy nie jest to kryterium rekrutacyjnym, ale wiele mówi nam o osobowości i przede wszystkim o podejściu do rozmowy. Jedna z kandydatek na koniec spotkania podkreśliła, że malowała paznokcie specjalnie na okoliczność rozmowy w firmie. Wymieniła do tego dokładną nazwę koloru, kolekcję, a nawet numer katalogowy! Oczywiście tak naprawdę ważne jest mieć po prostu zadbane dłonie i paznokcie (tyczy się to również panów, choć tutaj nie możemy spojrzeć na kolor

Przeczytaj także:

Skomentuj