Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Wniosek o środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Wniosek o środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego

 
Wniosek o środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Krajowy Fundusz Szkoleniowy – co to jest?

 

KFN jest to fundusz szkoleniowy przeznaczony dla pracodawców i pracowników, którzy są zainteresowani przekwalifikowaniem lub aktualizacją wiedzy i umiejętności. W powiatowych urzędach pracy można ubiegać się o środki na sfinansowanie kształcenia ustawicznego rozumianego jako (art. 69a. Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20 kwietnia 2004 r):

• określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS,
• kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
• egzaminy umożliwiające uzyskanie dyplomów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
• badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,
• ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.

 

Dofinansowanie szkoleń z urzędu pracy – jak uzyskać?

 

By uzyskać środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, pracodawca musi złożyć wniosek w najbliższym urzędzie pracy.

 

Jeśli wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie, przedsiębiorca może uzyskać dofinansowanie w wysokości uzależnionej od wielkości firmy (nieprzekraczające jednak równowartości 300% przeciętnego wynagrodzenia za pracę w danym roku na jednego uczestnika):
• zwrot w wysokości 100 % kosztów kształcenia ustawicznego – mogą uzyskać mikroprzedsiębiorcy;
• zwrot równy 80% kosztów kształcenia ustawicznego – przysługuje małym, średnim i dużym przedsiębiorcom.

 

Wypełniony wniosek KFS – co musi zawierać?

 

Co obejmuje zakres informacji przekazywanych przez pracodawcę we wniosku o dofinansowanie kształcenia ustawicznego? Przede wszystkim wzory wniosków można pobrać ze stron urzędów pracy. Przedsiębiorca musi podać na nim:
• informację czy pobierał wsparcie z środków KFS w bieżącym roku,
• pełne dane przedsiębiorstwa (w tym nazwę, adres siedziby, adres do korespondencji, miejsce prowadzenia działalności, NIP, REGON, KRS, dane teleadresowe pracodawcy, adres strony internetowej i poczty elektronicznej, przeważające PKD, profil prowadzonej działalności, formę ogranizacyjno-prawną, formę własności, wielkość firmy, liczbę pracowników, a także odpowiedzieć na pytanie, czy pracodawca jest przedsiębiorcą w myśl ustawy z 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców),
• kto będzie podlegać kształceniu ustawicznemu (pracodawca, wspólnik spółki, pracownik) wraz z liczbą osób,
• czy ubiega się o dofinansowanie z KFS na szkolenie w innym urzędzie pracy,
• czy suma środków otrzymanych i wnioskowanych przekroczy równowartość 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na każdą z osób podlegających kształceniu,
• czy ma osobowość prawną,
• dane osoby uprawnionej do podpisania umowy (pełnomocnictwo),
• nazwę i numer nieoprocentowanego rachunku bankowego,
• dane osoby upoważnionej przez pracodawcę do kontaktu z urzędem pracy.

 

W dalszej części wniosku o środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego pracodawca musi oszacować przewidywaną wartość kształcenia ustawicznego, rozbijając ją na kwotę wnioskowanego dofinansowania oraz wkład własny firmy.

 

Pracodawca wskazuje też, czy celem dofinansowania są: kursy, studia podyplomowe, egzaminy, badania, ubezpieczenie NNW. Uwzględnia się przy tym również tzw. priorytety MRPiPS, tzn. czy kształcenie będzie obejmować np. osoby z grup zagrożonych ubóstwem, bez matury, przedstawicieli zawodów deficytowych itd.

 

Wypełniający dokument podaje także dane dotyczące osoby lub osób, które obejmie kształcenie. Wniosek jest tu dość szczegółowy, obejmuje takie kwestie jak wiek, wykształcenie, płeć, rodzaj wykonywanej pracy itp.

 

Wniosek o dofinansowanie KFS wymaga też podania szczegółowych informacji dotyczących planowanych działań, w tym dotyczących realizatora kształcenia i cen za usługę w relacji do cen rynkowych. Wnioskujący musi wykazać również, jak planowane szkolenie odpowiada potrzebom przedsiębiorstwa oraz lokalnego rynku pracy.

 

W razie trudności z wypełnieniem wniosku przedsiębiorca może zgłosić się po pomoc do powiatowego urzędu pracy.

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Concentrix
    specjalista mid / junior  umowa o pracę  pełny etat   7 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online  Szukamy kilku pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Are you passionate about creating memorable customer experiences? Do you enjoy solving problems and connecting with people from around the world? We are a leading company in the global coffee machine market, dedicated to delivering the perfect coffee experience to our customers. Now, we’re looking...
  • Osuszanie24 Sp. z o. o. Sp. K.
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   5 500 - 6 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Opis stanowiska Bieżąca obsługa zleceń usług osuszania i restytucji mienia, Dowóz, montaż i demontaż urządzeń, pomiary, Kontakt telefoniczny i utrzymywanie relacji z klientami, Wypełnianie i prowadzenie dokumentacji, Raportowanie, Próby ciśnieniowe, Wykrywanie przecieków.
  • Osuszanie24 Sp. z o. o. Sp. K.
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   5 500 - 6 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Opis stanowiska Bieżąca obsługa zleceń usług osuszania i restytucji mienia, Dowóz, montaż i demontaż urządzeń, pomiary, Kontakt telefoniczny i utrzymywanie relacji z klientami, Wypełnianie i prowadzenie dokumentacji, Raportowanie, Próby ciśnieniowe, Wykrywanie przecieków.
  • Doradca ds. Sprzedaży Technologii Chmurowych z językiem hebrajskim

    TTEC   Kraków    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat   11 000 - 12 300 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Zadania: Identyfikacja potrzeb klientów i dopasowywanie rozwiązań technologicznych. Prezentowanie ofert, negocjowanie cen i warunków współpracy. Budowanie i utrzymywanie relacji z obecnymi oraz nowymi klientami. Tworzenie i utrzymywanie listy potencjalnych klientów w celu realizacji celów...
  • Asystent Projektanta Sieci Energetycznych

    2MKP Energia Sp. z o.o.   Warszawa, Al. Stanów Zjednoczonych 72    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista mid / junior / senior / asystent  umowa o pracę / o dzieło / zlecenie / o staż/praktykę / kontrakt B2B  pełny etat / część etatu  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Opis stanowiska: wsparcie w opracowywaniu dokumentacji projektowej dla przyłączy i sieci elektroenergetycznych; przygotowywanie rysunków i modeli w programach CAD; pozyskiwanie niezbędnych zgód administracyjnych i decyzji budowlanych; współpraca z projektantami i instytucjami w zakresie...
  • Asystent / Asystentka ds. Uzgodnień i Dokumentacji Technicznej

    2MKP Energia Sp. z o.o.   Warszawa, Al. Stanów Zjednoczonych 72/U51    praca hybrydowa / stacjonarna   za 2 dni wygasa
    praktykant/stażysta / asystent  umowa o pracę / o dzieło / zlecenie / o staż/praktykę / kontrakt B2B  pełny etat / część etatu  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Opis stanowiska: uzgadnianie tras przyłączy i linii energetycznych z instytucjami i właścicielami gruntów; przygotowywanie dokumentacji formalno-prawnej niezbędnej do realizacji inwestycji; pozyskiwanie decyzji lokalizacyjnych, pozwoleń na budowę oraz zgód na zajęcie pasa drogowego;...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?