Praca.pl Poradniki Finanse, bankowość
Kariera w sektorze ubezpieczeń

Kariera w sektorze ubezpieczeń

 
Kariera w sektorze ubezpieczeń

Jakie perspektywy daje praca w ubezpieczeniach i na jakich stanowiskach najłatwiej o zatrudnienie? Poniżej znajdziesz informacje na temat typowych stanowisk w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Sprawdź, jakie musisz mieć umiejętności i kompetencje, by pracować w ubezpieczeniach.

 

Spis treści

Trzy najpopularniejsze stanowiska w ubezpieczeniach

 

  • Agent ubezpieczeniowy / doradca klienta ds. ubezpieczeń

 

Odpowiada za zawieranie umów z klientami w imieniu Firmy ubezpieczeniowej. Bada potrzeby klienta, przygotowuje ofertę i przedstawia ją klientowi. W dużej mierze jest to praca związana ze sprzedażą usług ubezpieczeniowych, osoby te muszą zatem posiadać duże zdolności interpersonalne, negocjacyjne i mieć nastawienie na wynik. Agenci są zatrudniani najczęściej albo na podstawie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, albo na podstawie umowy o pracę. Główną część wynagrodzenia agentów stanowi prowizja uzależniona od wartości podpisanych umów lub ich liczby.

 

  • Likwidator szkód

 

Odpowiada za proces likwidacji szkód z tytułu ubezpieczenia. Przygotowuje dokumentację, weryfikuje roszczenia ubezpieczonych i wydaje orzeczenia dotyczące wysokości wypłaty odszkodowania. Jest to praca samodzielna, wymagająca wiedzy prawnej i znajomości przepisów związanych z ubezpieczeniami. Likwidator podejmuje decyzje, zatem musi być również odporny na stres.

 

  • Underwiter

 

Odpowiada za ocenę ryzyka związanego z ubezpieczeniem danej osoby, mienia lub instytucji. Osoba taka musi mieć wysokie zdolności analityczne, a preferowanym kierunkiem wykształcenia jest ekonomia (głównie analiza) lub prawo.

 

 

 

Nowe specjalizacje w ubezpieczeniach

 

Choć najczęściej poszukuje się pracowników w branży ubezpieczeniowej na jedno z trzech wyżej opisanych stanowisk, to warto zwrócić uwagę również na nowe obszary, w których branża ubezpieczeniowa mocno się rozwija. Są to usługi łączone z ubezpieczeniem, które noszą wspólną nazwę programów affnity. Chodzi tu o oferowanie ubezpieczenia przy okazji sprzedaży innych produktów lub usług – na przykład, kiedy kupujemy pralkę i okres gwarancyjny obejmuje 2 lata, możemy dokupić polisę przedłużającą gwarancję na kolejne 5 lat.

 

Affnity marketing w ubezpieczeniach rozwija się w ciągu ostatnich lat niezwykle dynamicznie, wchodząc w coraz to nowe obszary sprzedaży i usług. Perspektywy rozwoju branży są ogromne – bo przecież w zasadzie za każdym razem, kiedy coś kupujemy lub korzystamy z jakiejś usługi, chcemy być zadowoleni z wydanych pieniędzy, a dodatkowe ubezpieczenie może nam to zapewnić.

 

W ramach programów affnity będzie rosło zapotrzebowanie zarówno na agentów, jak i na osoby zajmujące się kreowaniem tego typu cross- sellingu i marketingu usług ubezpieczeniowych.

 

Czytaj takżeAgent ubezpieczeniowy - zalety pracy w branży ubezpieczeń, które mogą Cię zaskoczyć

Więcej artykułów "Finanse, bankowość"

Polecane oferty

  • Dyrektor Placówki

    Bank Pocztowy S.A.   Toruń    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa na zastępstwo  pełny etat
    3 godz.
    Twój zakres obowiązków realizacja planów sprzedażowych podległej Placówki i Rynku; współpraca i wsparcie sprzedaży produktów bankowych w placówkach Poczty Polskiej; planowanie, organizowanie i nadzorowanie działalności Rynku; inicjowanie działań podnoszących efektywność...
  • Menedżer ds. płynności i transakcji międzybankowych (Dealer)

    Bank Pocztowy S.A.   Warszawa    praca hybrydowa
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Twój zakres obowiązków Zarządzanie płynnością bieżącą w złotych i walutach obcych; Zarządzanie rezerwą obowiązkową; Zarządzanie ryzykiem stopy procentowej księgi bankowej; Zarządzanie ryzykiem oraz pozycjami na portfelach papierów wartościowych; Zarządzanie pozycją walutową...
  • Referent w Wydziale Rachunków Detalicznych

    Bank Pocztowy S.A.   Bydgoszcz, Jagiellońska 17    praca zdalna / hybrydowa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Twój zakres obowiązków administrowanie i obsługa operacyjna produktów depozytowych; prowadzenie rejestrów wpływającej dokumentacji w systemach Banku; obsługa księgowa dyspozycji finansowych w systemie bankowym; wyjaśnianie braków, błędów z pracownikami Banku; redagowanie odpowiedzi do...
  • Specjalista ds. sprawozdawczości finansowej w Departamencie Rachunkowości

    Bank Pocztowy S.A.   Bydgoszcz, Jagiellońska 17    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Twój zakres obowiązków Sporządzanie sprawozdawczości finansowej (pakiety do NBP, w szczególności Finrep, NB300) Obsługa systemu gwarantowania depozytów; Sporządzanie raportów z hurtowni danych; Koordynowanie wdrożenia procesu raportowania na potrzeby resolution;
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    Twój zakres obowiązków Diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów; Aktywne pozyskiwanie Klientów i utrzymywanie z nimi pozytywnych relacji; Realizacja celów sprzedażowych; Kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi; Operacyjna obsługa Klientów...
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    7 dni
    Twój zakres obowiązków diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów, nawiązywanie i utrzymywanie relacji z Klientami, realizacja celów sprzedażowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi, operacyjna obsługa Klientów detalicznych, małych i średnich firm.

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?