Zapotrzebowanie na osoby wykonujące usługi stolarskie jest wysokie – pracownik obróbki drewna i stolarz to zawody deficytowe we wszystkich województwach. Tymczasem chętnych do nauki stolarstwa brakuje. Czy dziś praca w warsztacie stolarskim może się opłacać, kim jest ebenista oraz ile zarabia stolarz w Polsce? Oto krótki przewodnik po jednym z najstarszych rzemiosł świata.
Lista stanowisk - Asystent działu
Polecane oferty - Administracja biurowa
-
asystent umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV
-
Asystent / Asystentka Sprzedaży
EAP24 Warszawa praca zdalnamłodszy specjalista (junior) / asystent część etatu
Asystent działu
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Praca jako asystent polega na realizowaniu zadań zleconych przez pracowników działu. Są to zazwyczaj proste, ale często czasochłonne czynności. Ich zakres zależy tak naprawdę od branży firmy oraz działu. Inaczej będzie wyglądać codzienna praca asystenta w firmie informatycznej, a inaczej w dziale obsługi klienta dużej sieci sklepów. W pierwszym przypadku kandydat do pracy musi wykazać się techniczną wiedzą, a w drugim ważniejsze są umiejętności miękkie, ułatwiające kontakty interpersonalne.
NA CZYM POLEGA PRACA ASYSTENTA DZIAŁU?
Do obowiązków asystentów należy m.in.:
• przygotowywanie, segregowanie, kompletowanie i archiwizacja dokumentacji,
• wykonywanie prostych tłumaczeń,
• redagowanie korespondencji służbowej, ogłoszeń, pism,
• organizowanie i bezpośrednia obsługa spotkań i konferencji,
• bezpośrednia obsługa klientów i kontrahentów firmy lub instytucji,
• wyszukiwanie informacji niezbędnych w realizacji zadań pracowników,
• sporządzanie raportów, zestawień,
• redagowanie tekstów, uzupełnianie treści dokumentów,
• wprowadzanie danych do systemów teleinformatycznych,
• kontakt telefoniczny z klientami/kontrahentami,
• obsługa dostaw i zakupów towarów.
ASYSTENT DZIAŁU – WYMAGANIA
Podobnie jak obowiązki, tak i wymagania pracodawców są zależne od tego, jaki dział firmy ma wesprzeć asystent. Różnice widać m.in. w oczekiwanym poziomie wykształcenie. Pracę na tym stanowisku znajdą zarówno osoby z wykształceniem średnim, jak i wyższym na kierunku przygotowującym do pracy w danym dziale. W zdecydowanej większości ogłoszeń pojawiają się wymogi znajomości języka angielskiego, umiejętności obsługi komputera i urządzeń biurowych. Jeśli chodzi o kompetencje miękkie, asystent powinien być osobą komunikatywną, dokładną, dobrze zorganizowaną i odnajdującą się w pracy zespołowej.
ILE ZARABIA ASYSTENT DZIAŁU?
Odpowiedź na to pytanie nie jest oczywista. Wynagrodzenie asystenta w ogromnej mierze zależy od tego, jakie ma kwalifikacje i w jakim dziale pracuje. I tak, mediana pensji brutto asystenta wynosi:
- w dziale księgowości – 3200 zł,
- w dziale marketingu – 3700 zł,
- w dziale handlowym – 3640 zł,
- w dziale obsługi klienta – 3150 zł,
- w dziale logistyki – 3420 zł
- w dziale zakupów – 3790 zł.
- w dziale IT – 3 850 zł.
ŚCIEŻKA KARIERY
Chcąc zdobyć pierwsze zawodowe doświadczenie w branży, często wybiera się stanowisko asystenta. Taka praca pozwala zaznajomić się z realiami w branży, zweryfikować w praktyce własne umiejętności i zdobyć nową wiedzę, obserwując bardziej doświadczonych kolegów i koleżanki. Osobom tuż po studiach czy szkole średniej trudno może być bez doświadczenia znaleźć pracę w wyuczonym zawodzie. Zaczynając od asystowania innym, z biegiem czasu mogą aplikować o wyższe stanowiska, z bardziej odpowiedzialnym zakresem obowiązków.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
Posada asystencka przez wiele osób jest traktowana jako tymczasowy etap na drodze do stanowiska, które wiąże się z większym wynagrodzeniem i prestiżem. Doświadczenie jest bardzo cenione przez pracodawców. Jego brak doskwiera zwłaszcza osobom, które po kilku czy kilkunastu latach pracy w zawodzie postanawiają się przekwalifikować. Kończą kursy, zdobywają potrzebną wiedzę, ale w rekrutacji często przegrywają z młodymi kandydatami, którzy od początku zainwestowali swój czas w daną branże. W takich przypadkach zatrudnienie się na stanowisku asystenckim pozwala owo doświadczenie zdobyć i jest dobrym wstępem do kariery.
Najnowsze oferty - Administracja biurowa
-
Stażysta w Dziale Controllingu
Selgros Cash&Carry Poznań praca stacjonarnapraktykant/stażysta umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Recepcjonista / Recepcjonistka
Masterlease Warszawa praca stacjonarnaspecjalista junior / mid / asystent umowa zlecenie pełny etat -
Asystent Kupca - Dział Handlowy Kuchnie
AGATA Spółka Akcyjna Katowice praca stacjonarnaasystent umowa o pracę pełny etat -
Specjalista / Specjalistka ds. Administracji Sprzedaży
APS Energia S.A. Stanisławów Pierwszy, k/ Warszawy praca stacjonarnaspecjalista junior / mid / asystent umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Asystent / Asystentka ds. Księgowości
Crowe Advartis Accounting Sp. z o.o. Warszawa, Rondo Daszyńskiego praca hybrydowaasystent rekrutacja online -
Asystent / Asystentka działu zakupów
Rehasport Clinic Poznań, ul. Jasielska 14 praca stacjonarnaasystent umowa na zastępstwo pełny etat rekrutacja online -
Asystent Księgowego
DSPL Sp. z o.o. Warszawa praca stacjonarnaasystent umowa o pracę pełny etat 4 200 - 4 500 zł brutto/mies. aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Asystent ds. Obiegu i Archiwizacji Dokumentacji Personalnej
LUX MED Sp. z o.o. Warszawa praca stacjonarnaasystent
Najnowsze artykuły
Stolarz – co robi, czy to opłacalne, jak zostać?
Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy
Rozwijanie społeczności online to nie tylko strategia marketingowa, ale również sztuka zrozumienia i współpracy z ludźmi – podkreśla Ola Gościniak, ekspertka ds. rozwijania biznesu online. W tym obszernym poradniku wskazuje najczęściej popełniane błędy w tworzeniu społeczności, a także wyjaśnia, jak uniknąć pułapek oraz co każdy właściciel marki powinien wiedzieć o swojej grupie docelowej.
Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?
Udział kobiet w zarządach spółek handlowych wynosi tylko 25%, najmniej licznie są reprezentowane w spółkach akcyjnych i z o.o., co pokazuje, że im wyższe szczeble zarządzania, tym mniej kobiet – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego. Na czym faktycznie polegają szklane bariery, które blokują kobiety w pracy?
Drzemka w pracy – przyjaciółka wydajności
Pomysł spania w czasie pracy może wywoływać co najmniej konsternację, niemniej zamknięcie oczu nawet na kilkanaście minut pozwala na nieocenioną regenerację sił i wzrost kreatywności. Potwierdzają to liczne badania, a jedno z nich dowodzi, że mózgi osób praktykujących drzemki są większe i wolniej się starzeją. Korzyści zdrowotne drzemki w pracy są wyraźne, ale co na to polskie prawo pracy?
Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy
W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.
Stacja polarna – praca, obowiązki zawodowe, zarobki, rekrutacja
Praca na biegunie południowym może się wydawać przygodą życia, lecz przed aplikacją warto przemyśleć swoją motywację. – Nie ma możliwości powrotu, ponieważ komuś się nie podoba, ktoś nie daje rady i rezygnuje z udziału w wyprawie – zauważa dr Małgorzata Korczak-Abshire z Instytutu Biochemii i Biofizyki PAN. Właśnie trwa rekrutacja do polskiej stacji antarktycznej. Czy warto się zgłosić?
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?