Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.
Lista stanowisk - Kierownik ds. Wydawniczych
Kierownik ds. Wydawniczych
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Kierownik do spraw wydawniczych zajmuje się analizowaniem otoczenia rynkowego w celu ustalenia potrzeb potencjalnego klienta. Na podstawie pozyskanych danych kierownik dostosowuje produkt tak, by był jak najbardziej atrakcyjny dla odbiorcy. W wykonywaniu tego zadania pomaga mu podległy personel, którego działania kierownik nadzoruje i koordynuje. Kierownik ds. wydawniczych jest osobą odpowiedzialną za planowanie procesu wydawniczego w każdej fazie jego realizacji. Jest także zaangażowany w ustalanie harmonogramu wydawnictwa i kontrolowanie poprawnej jego realizacji.
WYMAGANIA
Osoba zainteresowana pracą na stanowisku kierownika ds. wydawniczych musi posiadać wykształcenie średnie lub wyższe humanistyczne - preferowane kierunki to dziennikarstwo, filologia polska lub klasyczna i temu pochodne. Z racji ponoszonej odpowiedzialności w obrębie merytorycznej zawartości wydawanych publikacji, kierownik ds. wydawniczych musi posiadać wiedzę w zakresie prawa prasowego, prawa własności intelektualnej i prawa autorskiego. Ponadto osoba ta musi orientować się w teorii administracji i zarządzania, posiadać umiejętności zarządzania kapitałem ludzkim, zdolności organizowania pracy własnej i podległych pracowników, a także być osobą odpowiedzialną i terminową.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy kierownika ds. wydawniczych jest biuro wydawnictwa, w którym został zatrudniony. W nim opracowuje plany wydawnicze na najbliższy okres działalności, wraz z przydzielonym zespołem pracowników analizuje dane statystyczne dotyczące grupy docelowej, do której kierowana będzie dana publikacja. Kierownik kontaktuje się także z pozostałymi jednostkami firmy, odpowiedzialnymi za poszczególne etapy realizacji projektu. Ponosi odpowiedzialność przed dyrektorem wydawnictwa.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Możliwości zatrudnienia stwarzają wydawnictwa różnego rodzaju, oferujące publikacje skierowane do różnorodnych grup społecznych i zawodowych, czasopisma branżowe, literaturę fachową, i wiele innych.
ZAROBKI
Zarobki kierownika do spraw wydawniczych nie mogą zostać uśrednione, ponieważ zależą w stu procentach od rodzaju wydawnictwa, w którym dana osoba została zatrudniona. Można jedynie w przybliżeniu oszacować, że minimalna kwota, na jaką osoba obsadzona na tym stanowisku może liczyć to około 3000 złotych miesięcznie, z racji na kierowniczy charakter zatrudnienia.
Najnowsze artykuły
Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?
W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego
Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?